کد خبر: ۱۰۹۵۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
نامه سرگشاده به فرماندار سروستان؛

با سکوت و قهر سیاسی مطالبات مردم و مشکلات سروستان حل نمی شود

مدیرانی که صرفا براساس توصیه و سفارش صاحبان قدرت از سراسر استان فارس جهت کسب تجربه بجای انجام خدمت! به این سروستان آمده اند،باعث تشدید مشکلات و تبدیل آنها به معضلات پیچیده در این شهرستان شده اند.

به گزارش شیرازه،  طی نامه ای که در شصت و چهارمین شماره هفته نامه سروستان امروز به فرماندار سروستان منتشر شده از وی خواسته شده به مشکلاتی را که به معضل تبدیل شده و باعث افزایش رکود در کلیه امور عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و... این شهرستان شده است، رسیدگی و پاسخگوی عملکرد خود و مجموعه مدیریتی سروستان باشد.

متن این نامه به این شرح می باشد؛


بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر سید علاء الدین کراماتی؛ فرماندار شهرستان سروستان

با سلام

اکنون که قریب به 9 ماه از انتصاب حضرتعالی به عنوان دومین نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان سروستان می گذرد و علیرغم وعده های جنابعالی در جهت کمک به خارج کردن سروستان از رکود مطلقی که سراسر این شهرستان را فرا گرفته، تاکنون نه تنها هیچ اقدامی در زمینه  های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در این دیار فرهنگی، تاریخی و اسلامی ایجاد نشده بلکه به دلیل بی توجهی ها، بی تفاوتی ها و بی مسئولیتی های جمعی از مدیران سروستان که طی چهار سال گذشته و صرفا براساس توصیه و سفارش صاحبان قدرت از سراسر استان فارس جهت کسب تجربه بجای انجام خدمت! به این شهرستان آمده اند، بلکه باعث تشدید مشکلات و تبدیل آنها به معضلات پیچیده و به تبع آن، افزایش نارضایتی های عمومی در میان توده های مختلف مردم بصیر، ولایتمدار، شهیدپرور، انقلابی و فرهنگ پرور سروستان شده است.


به راستی سکوت شما در قبال این همه مشکلات مطالبه گری های مردم این خطه با فرهنگ، صبور و قهرمان پرور چیست؟


آیا حل معضلات موجود در بیمارستان شهدای سروستان و درگیری های روزانه بیماران درمانده از همه جا با کسانی که به جای رسیدگی به  امور بیماران در طول روز، هفته و ماه به دنبال حفظ منافع شخصی خویش و مقابله  با معترضین به عملکرد و برخورد آنان مدام در مسیر تردد به مرکز استان و اخیرا دادگستری این شهرستان هستند به زلف برجام گره خورده؟


سرگردانی سرمایه گذاران سروستانی در سایه بی توجهی برخی مدیران نسبت به مساله حمایت از تولید و اشتغال بخش خصوصی که مدت هاست باعث لاینحل شدن مشکلات آنان در پیچ و خم روند اداری این شهرستان و استان شده نشانه اعتماد بیش از حد جنابعالی به مشاوران و همکاران تان و عمل صرف به توصیه های آنان بوده و نتیجه آن چیزی جز ناراحتی و دلسردی سرمایه گذران واقعی و نه پوشالی نداشته و ظاهرا کسی پاسخگو نیست!!!


برای نمونه، طی مدتی که  حضرتعالی سکان مدیریت در این شهرستان را به عهده گرفته اید دو پروژه متوسط و بزرگ استخر سرپوشیده یکی مربوط به ناحیه  مقاومت بسیج و دیگری مجتمع بزرگ ورزشی تفریحی پدیده سرو و همچنین مجتمع بزرگ تولیدی در شرف بهره برداری آقای پورانصار در شهرک صنعتی شماره 2 که صرفا در  انتظار  وصل سیم برق این شهرک  توسط پیمانکار می باشد می توان اشاره کرد که علیرغم وعده های جنابعالی هنوز مشکلات آنها مرتفع نشده و چه بسا به سرنوشت مجتمع تولید قیر سروستان که سال گذشته از سروستان به شهرستان همجوار کوچ کرد آنهم با توجه به هزینه چند صد میلیونی صورت گرفته که مشکلات آن مجتمع را دوستان، همکاران و ادارات زیر مجموعه جنابعالی از مدتها قبل می دانستند و سکوت اختیار کرده بودند، ختم شود.


ای کاش جزئی از وقت خویش را به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید در آستانه انتخابات مهم شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری به نظارت بر دستگاه های اجرایی اختصاص می دادید! ای کاش توان استقرار 50 درصدی مدیران پروازی تحت نظارت خویش را در سروستان داشتید! ای کاش در جمع مردم حاضر می شدید و برای نخستین بار بجای شنیدن مشاوره های ناصحیح و صرفا منفعت طلبانه هم حزبان خویش، حرف مردم را گوش می کردید.


چرا طوری با مشکلات و مطالبات مردمی برخورد می کنید که اگر در انتخابات آتی حزب شما رای نیاورد دیگر نباید به فکر مردم بود؟ مگر شما مسئول مردم نیستید؟ مگر مردم بنا بر اعتقاد راسخ خویش به نظام اسلامی تاکنون کوتاهی داشته اند که شما برای آنها کم می گذارید؟


شما بارها و حتی در حضور نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده اید که فردی مستقل بوده و  برده هیچ کس نیستید! پس چرا در مقابل بی عدالتی هایی که در حق مردم این شهرستان صورت می گیرد سکوت کرده اید! سکوت در مقابل سوالات خبرنگاران، بی تفاوتی نسبت به عدم حضور خبرنگار صدا و سیما در سطح شهرستان نشانه چیست؟ سفر استاندار به سروستان که قرار بود در پایان سال گذشته صورت گیرد به کجا رسید؟ پروژه راه آهن سروستان چطور شد؟ مساله آب شرب سروستان به کجا ختم شد؟ و ....


قطعا می دانید که با سخنرانی و تکرار مباحث نخ نما شده سیاسی و جناحی و نمک پاشیدن بر زخم بی عدالتی ها، بی تفاوتی و بی مهری مسئولین شهرستانی، استانی و بعضا کشوری نسبت به این شهرستان که منجر به رکود همه جانبه آن شده،  با جمله؛ « من ایثار کردم که به سروستان آمدم» نه تنها مشکلی از مشکلات این شهرستان که سهم عمده و ویژه ای در طول دوران مبارزاتی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی کشور و صبر و ایستادگی در مقابل تحریم های ظالمانه استکبار جهانی داشته اند، حل نخواهد شد بلکه باعث بدگمانی مردم نسبت به عملکرد شما و دولت یازدهم در واپسین روزهای عمر این دولت خواهد انجامید.


 به هر حال در  صورت تغییر احتمالی این دولت در انتخابات آتی نیز ممکن است تا پایان نیمه اول امسال حضرتعالی به عنوان فرماندار سروستان در پست خویش باقی بمانید پس تا فرصت باقی است به داد مشکلات و معضلات مردم شهرستان سروستان برسید تا شاید حسنه و ذخیره آخرتی برای خویش فراهم کنید.


والسلام علی من التبع الهدی

منبع: سروستان ما

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
0
وقتی کوخ میراث فرماندار قبلی انتظار معجزه در زمان کم کج اندیشی است. دکتر هرجا خدمت کرده مردم آن دیار بعداز رفتنش غصه دار شدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
0
متاسفم برای شمای سروستانی ای که کاملا معلومه صادقانه که نه بلکه از بغض و کینه جناحی نوشتی.