کد خبر: ۱۰۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶

اعلام ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در حرم مطهر شاهچراغ

به مناسبت اعیاد شعبانیه ویژه برنامه‌های فرهنگی-مذهبی مختلفی در حرم مطهر احمدبن‌موسی‌الکاظم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، حجت‌ الاسلام سلامی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی حرم مطهر شاهچراغ، اظهار داشت: به مناسبت اعیاد شعبانیه ویژه برنامه‌های فرهنگی-مذهبی مختلفی در حرم مطهر احمدبن‌موسی‌الکاظم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

وی گفت: جشن میلاد شام ولادت حضرت علی اکبر (ع) روز دوشنبه 18 اریبهشت‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشد یزدی برگزار می‌شود و بعد از آن حاج محمد شریف‌زاده در ثنای رشادت‌های علی اکبر (ع)، مداحی خواهد کرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی افزود: پنجشنبه 21 اردیبهشت‌ماه نیز مراسم شب ولادت باسعادت حجت‌بن‌الحسن‌العسکری (عج)، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر رفیعی و قرائت دعای کمیل و مداحی حاج کاظم محمدی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد و در ادامه، احیاء شب نیمه شعبان از ساعت 23:30 با سخنرانی حجت‌الاسلام نیری و مداحی سیدمصطفی موسوی‌نژاد در سالن دارالعباده آستان مقدس برگزار می‌گردد.

وی با تشریح ویژه برنامه‌های سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) در روز جمعه 22 اردیبهشت گفت: این ویژه‌برنامه‌ها از ساعت 6:30 با مداحی و قرائت دعای پر فیض ندبه با نوای حاج سیدعباس انجوی و سخنرانی حجت الاسلام محمد صادق کفیل در شبستان امام خمینی (ره) آغاز می گردد. در عصر جمعه از ساعت 18 در سالن دارالعباده حرم مطهر برنامه ترتیل‌خوانی قرآن کریم هدیه به ساحت مقدس امام زمان (عج) برگزار می‌شود و در ادامه از ساعت 19 در شبستان امام خمینی (ره)، دعای پرفیض سمات قرائت خواهد شد. سلامی خاطرنشان کرد: جشن "شکوفه های مهدوی" دیگر برنامه‌ای است که در عصر این روز عزیز برای کودکان اجرا شده و در شام ولادت حضرت مهدی (عج) نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی پیرامون فضایل و مناقب این امام همام، به ایراد سخن می‌پردازند و در ادامه حاج سعید خائف‌پناه در مدح یگانه منجی عالم بشریت، مداحی خواهد کرد.

وی برپایی نمایشگاه روایت‌گری "مهربان‌ترین پدر" ، از روز چهارشنبه 20 اردیبهشت به مدت دو روز  از ساعت 18 الی 22، در صحن امام جواد (علیه السلام) و همچنین برگزاری برنامه شعرخوانی عصر شعر مهدوی در روز سه شنبه  19 اردیبهشت از ساعت 17:30 در سالن دارالعباده حرم مطهر و راه‌اندازی فروشگاه سوغات زائر (تولید محصولات آستان مقدس) در بست شهید دستغیب را از دیگر ویژه برنامه‌های ولادت باسعادت حضرت ولی عصر(عج) اعلام کرد.
نظرات بینندگان