کد خبر: ۱۰۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
امام جمعه شیراز در گفتگو با شیرازه:

اولویت اول کشور حل مشکلات معیشتی مردم است/ جامعه به یک مدیر کارآمد نیاز دارد

امام جمعه شیراز مهم‌ترین نیازهای کشور را مسائل معنوی و اقتصادی دانست و گفت: اولویت اول کشور حل مشکلات معیشتی مردم است و اکنون جامعه ما به یک مدیر متدین کارآمد انقلابی نیاز دارد.

آیت الله اسدالله ایمانی در گفتگو با خبرنگار شیرازه، درخصوص ویژگی‌هایی که رئیس قوه مجریه باید داشته باشد، گفت: باید فردی را انتخاب کرد که اهل دین و تقوا باشد، قدرت کار و اثرگذاری داشته، کارآمد باشد و انگیزه مسائل انقلابی هم به وفور در او دیده شود چراکه اگر متدین باشد حاضر به معامله نیست، اگر انقلابی باشد بی‌تفاوت نیست و با کارآمدی خود پاسخگوی خلأها، نقدها و کمبودها خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس درخصوص شاخصه‌های انتخاب فرد اصلح در انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز نیز خاطرنشان کرد: باید افرادی کارشناس و زبده منهای جناح‌بندی‌ها و قومیت‌ها انتخاب شوند تا تمام شهر را به یک چشم ببینند و در زمینه مسائل شهری متخصص باشند تا تصمیمات آنان درباره شهر مبتنی بر دانش شهرسازی باشد.

وی با تصریح اینکه ممکن است فردی برای منافع سازمان، قوم و جناح خود کاندیدا شود و رأی آورد و بعد هم همه منافع شهر را فدای اهداف خاص گروهی یا قومیت‌ها کند، گفت: رأی دادن براساس تعصبات قومی و حزبی خطر نادیده انگاشتن منافع جامعه را در بردارد که باید از چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد.

آیت الله ایمانی با تأکید بر رعایت مسائل شهری توسط داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر گفت: اعضای شورای اسلامی شهر شیراز باید بر اساس یک بینش و آینده‌نگری صحیحی، نیازهای شهر اسلامی را مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس انتخابات را فرصتی برای بهتر شدن وضعیت جامعه دانست و افزود: مشکل ما این است که از فرصت انتخابات، عمدتا استفاده جناحی و یا فردی می‌شود و اگر کار برای رضای خدا و خدمت به خلق باشد که این همه دست و پا کردن ندارد.

امام جمعه شیراز در پایان درخصوص وحدت نیروهای انقلابی در انتخابات ضمن تصریح اینکه هواهای نفسانی انسان قابل پیش‌بینی نیست، اظهار امیدواری کرد که اگر احساس تکلیف‌های لحظه‌ای افراد مشکلی ایجاد نکند، نیروهای معتقد به امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و پایبند به اصول انقلاب اسلامی و قانون اساسی به وحدت برسند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان