کد خبر: ۱۰۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

خدمات سلامت در فراشبند بررسی شد+تصاویر

اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه سفر به شهرستان های جنوب غربی استان فارس، در شهرستان فراشبند حضور یافته و از نزدیک، نحوه ارایه خدمات سلامت در این شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش شیرازه،  دکتر "محمدهادی ایمانیه" رییس دانشگاه، به همراه دکتر "عبدالخالق کشاورزی" قائم مقام معاون درمان، دکتر "عبدالرسول همتی" قائم مقام معاون بهداشتی و دکتر "کرامت اله افراشی" معاون اجتماعی و مدیر دفتر فنی دانشگاه، در ابتدای حضور در فراشبند، از بیمارستان امام هادی(ع) این شهرستان بازدید کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هیات همراه، از بخش های بستری، اطفال، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتفاقات و زایشگاه این بیمارستان از نزدیک دیدن کرده و خدمات رسانی به بیماران را، همگام با بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت، مورد بررسی قرار دادند.

.

 اعضای هیات رییسه دانشگاه ضمن گفت و گو با بیماران، همراهان آنان و همچنین نیروهای شاغل در بیمارستان، دستورات لازم را در خصوص ارتقای کیفی خدمات، ارایه کردند.

بیمارستان امام هادی (ع) یک بیمارستان عمومی است که در سال 1391 با مساحت کلی پنج هکتار، زیربنای سه هزار و 200  مترمربع و با 32 تخت بستری تأسیس شده است.

درمانگاه این بیمارستان با حضور متخصصان داخلی، اطفال، زنان و زایمان، اعصاب و روان و عفونی و جراح عمومی، برای خدمات رسانی به مردم شهرستان فعال است.

همچنین از پروژه خیرساز پانسیون پزشکان در این بیمارستان نیز از نزدیک بازدید شد؛ این پروژه با هدف تسهیل زمینه ماندگاری پزشکان در این شهرستان، با زیربنای 350مترمربع به اتمام رسیده و در آستانه تجهیز است.

اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همراهی حجت الاسلام والمسلمین "هادی ابراهیمی" امام جمعه فراشبند، "کوروش کرمپور" نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی و "محسن پورزارعی" فرماندار فراشبند، از پروژه ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شهدای فراشبند که تاکنون حدود 20درصد پیشرفت فیزیکی داشته، دیدن کردند.

با تکمیل این پروژه، مرکز کنونی خدمات جامع سلامت شهدای فراشبند که از جمله مراکز ارایه خدمات سلامت، همگام با طرح تحول نظام بهداشتی است، به ساختمان جدید انتقال می یابد.

اعضای هیات رییسه دانشگاه و مسوولان شهرستان فراشبند، در پایان برنامه های سفر به این شهرستان، در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان، گرد هم آمده و پیرامون توسعه ارایه خدمات سلامت در این شهرستان، همفکری کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست، گفت: با توجه به اینکه شهرستان فراشبند از مناطق محروم استان بوده است، لازم دانستیم که بازدید مجددی از خدمات و پروژه ها داشته باشیم.

دکتر ایمانیه افزود: در این سال ها هر بار که به این شهرستان آمدیم، گام های بسیار بلندی در راه توسعه بهداشت و درمان در این شهرستان برداشته شده و هم اکنون، حجم بالایی از آن چه که باید برای این شهرستان انجام می شد، به نتیجه رسیده است.

او ابراز امیدواری کرد که میزان اندک پروژه های باقی مانده نیز تا پایان امسال به اتمام برسد.

ساخت کلینیک ویژه در محل بیمارستان به صورت مشارکتی با فرمانداری، تهیه ست کامل جراحی چشم، دستگاه CR رادیولوژی، ماموگرافی، میکروسکوپ چشمی، سونو گرافی، دستگاه اتوآنالایزور بیوشیمی 400 تسته، سل کانتر هماتولوژی سیسمیکس و استقرار بنیاد خیریه نورآوران سلامت فارس در منطقه محروم شهر نوجین، از جمله نکات مطرح شده در این نشست بود که مورد بررسی قرار گرفت.



منبع:   نخل بیدار

نظرات بینندگان