کد خبر: ۱۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

مردم فارس در راه اعتلاي اسلام سنگ تمام گذاشتند

نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز در آيين ديدار مردم فارس با رهبر معظم انقلاب گفت: مردم فارس در دوران دفاع مقدس چه در جبهه ها و چه در پشت جبهه ها از بذل جان و مال و همه امكانات خود در راه اعتلاي اسلام و انقلاب سنگ تمام گذاشتند.

 آيت الله اسدالله ايماني افزود: ازاين رهگذر نام 14600 شهيد سرافراز بر تارك بلند استان مي درخشد و اين شهيدان از همه اقشار اعم از روحاني و دانشگاهي و عشاير غيور و جهادگران بي سنگر و اصناف و بازاريان و كارگران و كشاورزان بودند.
امام جمعه شيراز بيان كرد: كنگره عظيم اين شهيدان سرافراز در ابعادي وسيع و با برنامه هاي متنوع فرهنگي از سوي مردم شهيد پرور استان فارس انجام شده و مطلع الفجر آن زيارت و ديدار مقام معظم رهبري و توشه برداري از خرمن فيض آن رهبر حكيم و فرزانه، ان شاالله خواهد بود.
براساس گزارش دريافتي ايرنا ازكنگره سرداران و14 هزار و 600 شهيد فارس، آيت الله ايماني خطاب به رهبر فرزانه انقلاب گفت: جمعي كه هم اكنون دراين محضر نور به شرف حضور نائل شده اند نمايندگاني از مردم ولايت مدار فارس، سومين حرم مقدس اهل بين،شهرشيرازمي باشند كه قطعا اگر محدوديت هاي مختلف نبود همه آنان با شور و شوق، ولو با مشي علي الاقدام(پاي پياده) دراين جمع حاضر بودند كه هم اكنون سلام گرم و خالصانه شان را به حضور انورتان تقديم مي دارند.
آيت الله ايماني افزود: نمايندگان اقشار مختلف مردم و نخبگان استان در آستانه سومين سال تشريف فرمايي حضرتعالي به استان براي قدرداني و تشكر از مراحم و الطاف بي پايان حضرتعالي و تجديد خاطرات شيرين و به ياد ماندني آن سفر تاريخي شرفياب محضر شدند و گرچه براي اولين بار اين توفيق جمعي نصيب شده ولي اميد است سال هاي آينده هم به ميمنت و مباركي اين ديدار تاريخي سرنوشت ساز، تكرار توفيق را شاهد باشيم.
وي خطاب به آيت الله خامنه اي گفت: همانگونه كه مستحضريد استان فارس از بدو شروع نهضت اسلامي به رهبري امام راحل قدس سره و پس از‌آن با هدايت فقها بزرگ و روحانيت متعهد كه در راس آنان مي توان از مرجع بزرگ و فقيه مجاهد و سترگ مرحوم آيت لله العظمي حاج شيخ بهاء الدين محلاتي و شهيد محراب مرحوم آيت الله دستغيب و مرحوم آيت الله حاج سيد جعفر طاهري(اعلي الله مقامهما) و ديگر بزرگان روحانيت ياد نمود.
آيت الله ايماني افزود: اين علما با وحدتي كم نظير و تلاشي مستمر و چشمگيردركليه صحنه هاي نهضت و انقلاب حضوري سرنوشت ساز داشتند بطوري كه همزمان با دستگيري و زنداني شدن امام راحل قدس سره، مرحوم آيت الله العظمي محلاتي و جمعي ديگر از علماي شيراز دستگير و زنداني شدند.
نماينده ولي فقيه در فارس بيان كرد: استان فارس تنها استاني بود كه همزمان در سه شهر آن به دستور ر‍ژيم طاغوت، حكومت نظامي برقرار شد.
وي ادامه داد:خداي راسپاسگزاريم كه دوران زندگي خدمت ما را درمحضر اين چنين فرزانه اي شايسته،عالمي انديشمند، حكيمي متاله و فقيهي عادل و وارسته قرار داد تا در سايه سار مديريت و رهبري خرد محور و دانش بنيانش به قله هاي بلند معرفت و معنويت، علم و فن آوري و با جهاد در ركاب ظفر انتسابش، موانع رسيدن به پيشرفت و عدالت را از سر راه برداشته و همه مسلمانان و مستضعفان جهان را با فرهنگ مردم سالاري ديني كه از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامي و ثمره شيرين شجره طيبه ولايت فقيه است آشنا نماييم.
امام جمعه شيراز گفت:اميد است كه با انفاس قدسي رهبر بزرگوارمان بتوانيم در خطاب به ولي عصر امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف، كلام دلنشين او را از اعماق وجودمان زمزمه كنيم كه اي سيد و مولاي ما ! پيش خداي متعال گواهي بده كه ما در راه خدا تا آخرين نفس ايستاه ايم وهمانند آن بزرگوار اين آرزو داشته باشيم كه بزرگترين آرزو و افتخار بنده اين است كه در اين راه پر افتخار و پر فيض و پر بهجت جان خودم را تقديم كنم.
آيت الله ايماني همچنين گفت:مردم ولايت مداراستان فارس درعرصه انتخابات22 خردادبامتوسط 89 درصد (مشاركت)، بصيرت و ولايت پذيري خودرا به نمايش گذاشتند و پس از آن هم به تبعيت از رهبر معظم انقلاب اسلامي در عرصه مبارزه با فتنه انگيزان، به بصيرت افزايي پرداخته توطئه هايشان را خنثي نمودند.
وي ادامه داد:فارسيان محب و دوستدار اهل بيت پيامبر صلي اله عليه و آله همانگونه كه در عصر تاريك و ظلماني خلفاي بني العباس،آغوش خود را به روي فرزندان پيامبر صلي اله عليه وآله گشودند و شهرها و روستاهاي خود را خانه امن آنان ساختند، امروز هم در بازسازي اعتاب مقدسه عراق و مرقدهاي مطهر امامان و امامزادگان و مضجع شهداي والامقام ازبذل نفس و نفيس دريغ ننموده و هنر و ابتكار خود را در پيوند خوردن با ارزش هاي مجسم دنياي اسلام جاودانه ساختند.
ديدار مردم فارس با رهبر معظم انقلاب درحسينيه امام خميني(ره)در تهران به عنوان سفيران شهداي فارس وآغاز اجلاسيه سرداران و 14 هزار و600شهيد استان فارس ، روز شنبه سوم ارديبهشت 90 صورت گرفت.

انتهای پیام/85

نظرات بینندگان