کد خبر: ۱۰۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
یادداشت/ محمود محمدی کیان

بلاتکلیفی اردوگاه اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر شیراز

در آستانه انتخابات شوراهای اسلامی در استان فارس و به ویژه شهر شیراز، آشفتگی عجیبی در اردوگاه اصلاح‌طلبان مشاهده می‌شود.
بلاتکلیفی اردوگاه اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر شیرازبه گزارش شیرازه، پس از آنکه هفته گذشته به یکباره لیستی از اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها در شهر شیراز منتشر شد، بلافاصله از سوی دو نماینده مجلس شورای اسلامی مرتبط با لیست امید، موضع گرفته شده و این لیست را رد کردند.

به نظر می‌رسد که در شورای اصلاح‌طلبان استان و به ویژه در شهر شیراز، آشفتگی عجیبی حکم‌فرماست که هنوز افراد تکلیف خود را نمی‌دانند و بزرگان این جریان از اتفاقات صورت گرفته خبر ندارند!

به هرحال امسال افراد ولع شدیدی برای خدمت‌گزاری در شورای شهر پیدا کرده‌اند و بی‌گمان این عجله‌ها و دست پاچگی‌ها برای بستن لیست و جا کردن افراد در آن، حکایت از همین موضوع دارد نه اینکه خدای نکرده شیفتگی به پست و صندلی و ... مدنظر باشد!

اما صحبت اصلی ما این است که شورای شهر بیشتر از آنکه سیاسی باشد، یک نهاد اجتماعی و عمرانی تخصصی است که باید به دور از سیاسی‌کاری به دنبال رفع نیازهای اساسی شهر و ایجاد مکانی دلپذیرتر برای شهروندان باشد؛ بدیهی است که این شورا شکل نخواهد گرفت مگر با وجود افراد متخصص، دلسوز و بدون حاشیه که بدون توجه به تعلقات قومی و قبیله‌ای و جناحی، تمام انرژی خود را صرف کار مفید کنند.

با این اوصاف و با فضایی که بر انتخابات شوراها حاکم شده است، کاندیداها یا به دنبال لیست بوده یا لیست به دنبال آن‌ها است! و تنها یک چیز در این آشفته بازار ملاک است و آن هم میزان رای‌آوری کاندیداها و رخنه افراد با نفوذ در بستن لیست‌ها است و کمتر دیده شده که در ائتلاف‌ها به تخصص افراد به عنوان معیار اصلی نگاه شود.

این مسائل و اتفاقات مشابهی که در انتخابات گذشته شهر شیراز پیش آمد و در کمال ناباوری نتیجه لیستی انتخابات همه را حیرت زده کرد، باعث شده که به قول معروف یک عده از هول حلیم در دیگ افتاده! و چنان برای بستن لیست دست‌پاچه شده‌اند که حتی با بزرگان خود نیز در این رابطه مشورت نکرده و به یکباره اعلام وجود کرده‌اند.

به هر حال برای ما که مشخص نشد لیست اعلام شده اصلاح‌طلبان همان لیست نهایی است یا خیر؟ زیرا خبرهای ضد و نقیض بسیاری در این رابطه نقل می‌شود و هر لحظه امکان جابجا شدن افراد و گاهی ارائه لیستی جدید از سوی عده‌ای دیگر، پیش‌بینی می‌شود.

امیدواریم دوستان اصلاح‌طلبی که بدون سیاسی‌کاری تنها به قصد خدمت در انتخابات شوراها شرکت کرده‌اند، ابتدا به یک انسجام درونی رسیده و اختلافات را از بین ببرند و پس از آن وارد عرصه شوند، چراکه بی‌گمان با انشقاق عجیب فعلی بعید به نظر می‌رسد که مردم نیز روی خوشی به این جریان نشان داده و نتیجه‌ای حاصل شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان