کد خبر: ۱۰۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیس سازمان امورعشایر کشور در جمع عشایر سپیدان:

عشایربایددرجذب گردشگروتوریسم تلاش کند

رئیس سازمان امور عشایر کشورکه درجمع عشایر سپیدان حضور یافته واز نزدیک با عشایر این منطقه دیدار وگفتگو نمود.

به گزارش شیرازه،  کرمعلی قندالی رئیس سازمان امورعشایر کشور درجمع عشایر سپیدان افزود:‌ بهترین نقاط برای طبیعت گردی و جذب توریسم، حوزه عشایری است که از این ظرفیت نیز نباید غافل شویم .

وی خطاب به عشایر ادامه داد: ‌شما باید طوری عمل کنید که گردشگرانی که در مناطق عشایری حضور دارند هر کدام سفیران امنیت کشور باشند و از توان و ظرفیت های ما خوب تعریف کنند..

رئیس سازمان امور عشایر کشور همچنین گفت: در سه سال گذشته 700 هزار تن علوفه مدت دار بین عشایر توزیع شده که مبلغ 150 میلیارد تومان به نفع عشایر شده است.

وی گفت: همچنین در حوزه های بهداشتی، فرهنگی ، آموزشی طرح هایی پیش بینی شده و برای خرید محصولات می بایست تشکل های مردمی وارد میدان شوند و ما هم حمایت می کنیم و مشکلی برای خرید دام نداریم و همه خسارت های بیمه ای پرداخت شده و هیچ کسی در این زمینه طلبکار نیست.

قندالی بیان کرد: وظیفه داریم که بیمه اجتماعی عشایر را بجد دنبال کنیم و از عشایر هم می خواهیم که نسبت به بیمه محصولات و دام های خود غافل نشوند

این مقام مسئول با بیان اینکه جامعه عشایری جامعه ای فرابخشی است که نیازهای جامعه شهری و روستایی را دارد، اظهار داشت: عشایر زندگی تمام عیار خودکفا دارند و سیاست های اقتصاد مقاومتی که همان درون زا و برون گرا بودن است در زندگی عشایر وجود دارد و براساس سرشماری بیکاری در جامعه عشایری تنها چهار درصد است که نشان می دهد عشایر جمعیت فعالی هستند.

رئیس سازمان امور عشایر کشورکه با انتقاد از شهر شدن برخی روستاها و ادغام بی محبای برخی روستاها با شهرها، افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار نیاز است برای پایداری نظام روستایی و عشایری برنامه داشته باشیم.

وی افزود: ضرورت دارد بررسی مجددی در وضعیت عشایر استان داشته باشیم تا جمعیت ساکن در استان قابلیت برخورداری از امکانات برای جمعیت عشایر را داشته باشند.

رئیس سازمان امور عشایر کشورکه خاطرنشان کرد: عشایر به دنبال این هستند با دامداری و دامپروری به رونق اشتغال و تولید کمک کنند که نیاز است در زمینه آموزش، بهداشت، امنیت و مسکن دغدغه های عشایر را رفع کنیم.

منبع: مارگون

برچسب ها: عشایر ، گردشگری ، سپیدان
نظرات بینندگان