کد خبر: ۱۰۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
در تریبون آزاد دانشکده علوم پزشکی شیراز مطرح شد:

تاریخ مصرف شعارهای تخریبی روحانی گذشته است/درآمد نفتی دولت روحانی بیشتر از دولت قبل بود/ دولت پاسخگوی قراردادهای خارجی باشد

یکی از دانشجویان با تاکید بر لزوم آزادی برای بیان نظرات و سلایق مختلف، گفت: اولین مسئله‌ای که لازم است در انتخابات مورد توجه قرار بگیرد برنامه های کاندیداها است که باید شفاف باشد.

به گزارش شیرازه، روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی شیراز گعده ای با موضوع انتخابات ریاست جمهوری در محل دانشگاه برگزار کرد.

امیر حسین محسن زاده مجری این تریبون آزاد دانشجویی در گفتگو با خبرنگار شیرازه، گفت: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و با توجه به تاثیرگذاری دانشجویان بر قشرهای مختلف جامعه و لزوم توجه دانشجویان به مسائل سیاسی نمایشگاهی به نام "کافه انتخابات" برپا کرده‌ایم که امیدواریم با این اقدام گامی موثر جهت ایجاد شور و شوق انتخاباتی برداشته باشیم.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی افزود: ما سعی داریم با ارائه شاخص‌های صحیح به دانشجویان کمک کنیم با انتخاب اصلح سرنوشت خوبی برای خود و جامعه رقم زنند. این کافه به مدت یک هفته با برگزای برنامه‌هایی چون کرسی‌های آزاداندیشی، برپایی غرفه، چاپ نشریات و گپ و گفت دانشجویی در خدمت دانشجویان است و در افتتاح برای شنیدن نظرات دانشجویان "تریبون آزاد" برگزار می‌شود.

تاریخ مصرف شعارهای تخریبی روحانی گذشته است/درآمد نفتی دولت روحانی بیشتر از دولت قبل بود/ دولت پاسخگوی قراردادهای خارجی باشد

لزوم شفافیت برنامه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

در ابتدا یکی از دانشجویان با تاکید بر لزوم آزادی برای بیان نظرات و سلایق مختلف، گفت: اولین مسئله‌ای که لازم است در انتخابات مورد توجه قرار بگیرد برنامه های کاندیداها است که باید شفاف باشد. کاندیداها نباید با شعارهای کلی وارد کارزار انتخابات شوند بلکه باید سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را در حوزه‌های مختلف به طور شفاف با جزئیات ارائه دهند تا مردم بتوانند تصمیم بگیرند که آیا این برنامه ها قابلیت اجرایی دارد یا نه. اگر به وضعیت مردم و به شعارهای مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر توجه شود می‌بینیم که مشکلات و اولویت‌ جامعه امروز موضوع اقتصاد و اشتغال است.

وی ادامه داد: وزارت صنعت و معدن بعنوان یکی از حوزه‌های تاثیرگذار در اقتصاد در چهار سال گذشته برای برطرف شدن مشکلات حوزه صنعت و اقتصاد چه اقداماتی داشته است؟ آقای نعمت‌زاده در جلسات کمیسون‌ مجلس چرت می‌زند و در خواب است حال ما چگونه می‌توانیم سرنوشت و اقتصاد کشور را به چنین افرادی بسپاریم؟ برای درک کارایی دولت‌ها باید عملکرد آن‌ها را با توجه به قانون اساسی و شاخص‌های جمهوری اسلامی سنجید. قطعا عملکرد و قرارداد دولت‌ها بر سیاست‌ دولت‌های بعد تاثیر می‌گذارد و این دولت در مورد انعقاد قراردادهایی که صنعت و تجارت کشور را به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی سپرده است باید پاسخگو باشد.‌

صبر برای دیدن ثمرات برجام

یکی از دانشجویان اصلاح طلب پشت تریبون رفت و گفت: طرح هدفمندی یارانه‌ها در زمان دولت سازندگی مطرح و تصویب شد اما دولت‌های سازندگی و اصلاحات آن را اجرا نکردند چون زیرساخت‌های لازم فراهم نبود. آقای احمدی‌نژاد با جسارت این طرح را اجرا کرد و ما هم قبول داریم مزایایی از جمله صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی را به همراه داشت اما بدلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها موجب افزایش نقدینگی و در نتیجه تورم شد.‌

وی ادامه داد: ما هم به برجام انتقاد داریم اما باید به این نکته توجه داشت که؛ 13 سال طول کشید تا به توافق رسیدیم پس برای استفاده از ثمرات برجام باید چند سال صبر کنیم و بهتر است با واقع‌بینی مسائل جامعه را بررسی و ارزیابی کنیم.

تاریخ مصرف شعارهای تخریبی روحانی گذشته است/درآمد نفتی دولت روحانی بیشتر از دولت قبل بود/ دولت پاسخگوی قراردادهای خارجی باشد

درآمد نفتی دولت روحانی بیشتر از دولت قبل بود

یکی از دانشجویان معترض به وضع موجود گفت: دولت آقای روحانی مدعی است در زمان دولت نهم و دهم درآمد حاصل از نفت و در نتیجه بودجه کشور چند برابر دولت احمدی نژاد بوده است. در دولت احمدی‌نژاد در روز 500 هزار بشکه تولید نفت داشتیم که هر بشکه 157 دلار به فروش می‌رسید و در دولت یازدهم طبق آخرین آمار اُپک روزانه 3/2 میلیون بشکه با قیمت متوسط 72 دلار فروش نفت داریم. یعنی درآمد حاصل از فروش نفت اگر از دولت احمدی نژاد بیشتر نباشد کمتر نیست. اما سوال اینجاست؛ آیا پول نفت وارد کشور می‌شود؟ اگر وارد می‌شود در کجا هزینه می‌شود که در سفر مردم قرار نمی‌گیرد؟

او اظهار داشت: یکی از دوستان با انتقاد به دولت نهم گفت؛ اجرای طرح یارانه‌ها مناسب نبوده است، بنده هم قدری با نظر ایشان موافقم چون زیرساخت‌های لازم فراهم نشده بود. اما چرا در مورد طرح نظام سلامت سکوت می‌کنید؟ این طرح مانند تمام طرح‌هایی که تاکنون اجرا شده است مزایا و معایبی دارد اما بدلیل دقیق نبودن برنامه در اجرا و فراهم نبودن زیر ساخت‌ها نظام سلامت بدلیل هزینه‌های هنگفت این طرح با کسری بودجه مواجه شده است. که البته این کسری بودجه را در دانشکده خودمان هم می‌توانیم ببینیم؛ بنده ورودی سال 91 هستم متاسفانه نسبت به گذشته فعالیت‌های دانشکده در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بسیار کم شده است.

وی با اعتراض به سیاست خارجی دولت یازدهم، ادامه داد: انتقادات و اشکالات جدی به برجام وارد است.‌ رهبری بارها گفتند؛ من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم و در جزئیات مذاکره دخالت نمی‌کنم ولی آقایان بدون توجه به منویات رهبری برجام را امضا کردند و حال که با اجرای برجام هیچ دستاوردی نداشته‌اند آن را به رهبری نسبت می‌دهند! آقایانی که خود را باسواد می‌دانند و ما را بی‌سواد؛ وصیت نامه امام را مطالعه کنید، ایشان می‌گوید آمریکا قابل اعتماد نیست. و حال ما چطور مذاکره کرده و به توافق رسیدیم که همچنان همه گزینه‌ها روی میز است؟! آقای روحانی برطرف شدن آلودگی هوا و آب خوردن مردم را هم به برجام گره زدند در حالی‌که مشکلات کشور با برجام حل نمی‌شود بلکه با مدیریت صحیح و انقلابی حل خواهد شد.‌

تغییر نگاه گردشگران به ایران بعد از برجام

یکی از دانشجویان دختر با تایید عملکرد دولت یازدهم در حوزه‌های مختلف، گفت: من به روحانی رای می‌دهم چون بعنوان یک دختر می‌توانم بخاطر آزادی در این دولت اظهار نظر کنم. رکود در دولت روحانی طبیعی است چون در سال‌های گذشته مشکلات اقتصادی فراوانی داشتیم. دلیل کسری بودجه در نظام سلامت اجرا شدن طرح تحول سلامت نبود بلکه بدلیل شرکت‌های بیمه است که به صورت خصوصی اداره می‌شود. کشور ما 30 سال تحریم بود و این مشکلات یک شبه با برجام حل نمی‌شود پس باید صبر کرد تا مشکلات به مرور زمان حل شود.

وی افزود: اگر با گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند صحبت کنید متوجه می‌شوید که در دولت یازدهم نگاه جهان نسبت به ما تغییر کرده است به همین دلیل من به شخص رای نمی‌دهم بلکه به اندیشه رای خواهم داد.

تاریخ مصرف شعارهای تخریبی روحانی گذشته است

یکی از اعضای بسیج دانشجویی با اشاره به سخنان اخیر روحانی در تبلیغات انتخاباتی شهرهای مختلف، گفت:آقای روحانی می‌گوید بعضی‌ها می‌خواهند در خیابان‌ها دیوار بکشند البته خاتمی هم برای رای آوردن همین حرف‌ها را در رقابت با ناطق نوری زد و جالب است بدانید که امروز ناطق نوری از روحانی حمایت می‌کند، بنابراین تاریخ مصرف این‌ حرف‌ها گذشته است. آقای روحانی در حالی از رفع حصر صحبت می‌کند که شخص ایشان بعنوان عضو شورای عالی امنیت ملی از امضا کنندگان حصر سران فتنه بوده است، دولت با این حاشیه‌سازی‌ها می‌خواهد ذهن مردم را از مشکلات اصلی جامعه دور کند تا با کارنامه‌ای خالی دوباره به او رای بدهند.

وی ادامه داد: وعده ایجاد اشتغال پنج میلیونی با برنامه قابلیت اجرایی دارد و هیچ یک از کاندیداها ادعا نکرده‌اند که بیکاری را به صفر می‌رسانند بلکه در پی کاهش بیکاری هستند. متاسفانه طرح یارانه‌ها و مسکن مهر در این دولت به درستی اجرا نشد و به همین دلیل در جامعه مشکل داریم. اگر این طرح‌ها دارای اشکال بود دولت اشکالات را برطرف می‌کرد نه اینکه با مزخرف خواندن مسکن مهر آن را تعطیل کند. آقای روحانی و کسانی که می‌خواهند به ایشان رای بدهند منظورشان از آزادی چیست؟ آیا این شعارها پوپولیستی نیست؟

راه‌اندازی مسابقه دزد، دزد گفتن مسئولین

یکی دیگر از دانشجویان گفت: متاسفانه یک مسابقه‌ای بین آقایان راه افتاده که دائم دزد، دزد می‌کنند! از نظر من در هر دو جناح فساد و دزدی وجود دارد اما باید دید مقدار این دزدی‌ها در کدام دولت بیشتر بوده. در حالی‌که کل نظام‌ با مذاکرات و برجام موافق بوده و حتی این توافق در 20 دقیقه در مجلس اصولگریان تصویب شد اما منتقدین فقط به دولت انتقاد می‌کنند. رای هم ما مهم است چون سرنوشت کشور را تعیین می‌کند پس باید به جریانی رای دهیم که می‌تواند کشور را نجات بدهد.

رای به روحانی فقط برای آزادی!

در پایان یکی از دانشجویان حامی دولت گفت: بنده فقط آمده‌ام یک جمله بگویم؛ من به روحانی رای می‌دهم چون با آزادی در این دولت می‌توانیم امروز پشت تریبون قرار گرفته و آزادانه انتقاد کنیم! چرا کسی که فساد شهرداری تهران را برملا کرد متهم به اقدام علیه امنیت ملی شد؟


نظرات بینندگان