کد خبر: ۱۰۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

اختتامیه جشنواره ملی سرای مهر در شیراز برگزار شد

اختتامیه جشنواره ملی سرای مهر با معرفی نفرات برگزیده در شیراز برگزار شد.
اختتامیه جشنواره ملی سرای مهر در شیراز برگزار شدبه گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام حمید مقامی دبیر جشنواره ملی شعر سرای مهر ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنوراه ملی سرای مهر گفت: این جشنواره به پیشنهاد خیریه سرای مهر و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز ادبی و هنری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شده است.

دبیر جشنواره ملی شعر سرای مهر با اشاره به تجربه موفق دور نخست این جشنواره افزود: نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به نیازهای موجود در ابعاد و سطوح مختلف جامعه سعی دارد با استفاده از زبان هنر سبک زندگی اسلامی را معرفی کند که در این جشنواره از ادبیات شعر استفاده شده است.

وی گفت: دیگر هدف این جشنواره استفاده مطلوب از زبان شعر برای بیان سبک زندگی حضرت فاطمه‌زهرا(س) به‌عنوان بهترین الگو برای زندگی بوده است.

سید محمدامین جعفری‌حسینی دبیر علمی جشنواره شعر سرای مهر نیز با بیان اینکه در این دوره یکی دیگر از ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) به‌عنوان قناعت مد نظر قرار گرفته است، گفت: امروز ادبیات و شعر در مهد خود مظلوم‌ترین هنر است و بار زمین مانده آن را سایر نهادها در بخش‌های دولتی و خصوصی غیر از نهادهای متولی فرهنگ و هنر بر دوش گرفته‌اند.

دبیر علمی جشنواره سرای مهر بیان کرد: امسال با همراهی مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شاعران آئینی، افتخار برگزاری دو جشنواره متفاوت تحت عنوان سرای مهر را داشتند.

جعفری با بیان اینکه سرودن اشعار آئینی دشوار است، گفت: اگر بعد تخصصی دیگری به شعر آئینی اضافه شود، کار دشوارتر هم می‌شود اما برگزاری نخستین دوره جشنواره نشان داد که تقریبا تمام شاعران مطرح کشور در این حوزه، حضوری موثر و پررنگ داشتند.

وی با بیان اینکه امسال به نیت سن شهادت حضرت زهرا(س) 18 شاعر برگزیده شدند، افزود: امسال دو داور از فارس و سه داور ملی آثار را داوری کردند.

در این دوره از جشنواره 711 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از بین این تعداد به 18 اثر برگزیده لوح تقدیر و جوائز اهدا شد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان