کد خبر: ۱۰۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
در نشست خبری مسئولان ستاد انتخاباتی رئیسی مطرح شد:

پاره کردن و اسید پاشی به بنرهای رئیسی در شیراز/دولت مدعی توسعه سیاسی رقیب هراسی می کند/تبعیض فرمانداران نسبت به ستاد های تبلیغاتی

رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی گفت:بی‌سامانی نظام بانکی، انفجار وضعیت بیکاری، شکاف طبقاتی، تعطیلی کارخانه‌ها، رکود اقتصادی و رکود مسکن نشان از بی‌تدبیری و کارنامه سیاه این دولت است.
پاره کردن و اسید پاشی به بنرهای رئیسی در شیراز/دولت مدعی توسعه سیاسی رقیب هراسی می کند/تبعیض فرمانداران نسبت به ستاد های تبلیغاتی
به گزارش شیرازه،  رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی در استان فارس؛ ظهر امروز بهتشریح برنامه های سفر حجت الاسلام رئیسی به شیراز پرداخت.

محسن فروردین با بیان اینکه دولت مستقر در سال پایانی فعالیت خود باید مولفه‌های اقتدار خود در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را برای مردم تشریح کند اظهار داشت:  دولت تدبیر و امید چون کارنامه درخشانی در این زمینه‌ها ندارد به تخریب رقیبان و ایجاد رعب در جامعه روی آورده است‌.

 وی ادامه داد: بی‌سامانی نظام بانکی، انفجار وضعیت بیکاری، شکاف طبقاتی، تعطیلی کارخانه‌ها، رکود اقتصادی و رکود مسکن نشان از بی‌تدبیری و کارنامه سیاه این دولت است.

فروردین با تاکید براینکه دولت روحانی چون حل مشکلات جامعه را به سیاست خارجی گره زد توفیقی در سایر حوزه‌ها نداشت افزود: البته ما هم به تعامل با سایر کشورها معتقد هستیم و چون برجام مورد تایید نظام قرار گرفته به آن متعهد هستیم اما گره زدن مشکلات جامعه به آن امر صحیحی نیست.

مسول ستاد حجت الاسلام ابراهیم رئیسی درفارس گفت: آقای روحانی دم از توسعه فرهنگی می‌زند اما  دولت در حوزه فرهنگ هم عملکرد مثبت و دستاوردی نداشته است.


به گفته وی در سال های اخیر با رشد منفی علم روبرو بودیم و کرسی‌های آزاد اندیشی مورد تاکید رهبری مورد بی‌توجهی قرار گرفت چون مدیریت دانشگاه‌ها با رخوت و سستی همراه بوده است و اساتید نقشی در برنامه‌ریزی و مدیریت دانشگاه ندارند.

فروردین خاطر نشان کرد: 28 سال بعد از جنگ حاکمیت و پست‌های کلیدی مدیریت در کشور در اختیار یک تفکر خاص قرار داشته است  و با گذشت چند دهه باید به مردم پاسخ دهند که چه دستاوردی داشته اند و حال زمان آن رسیده است که جریان و تفکر دیگری مدیریت کشور را به دست گیرد.

وی با اشاره به اینکه در چند هفته اخیر برای اولین بار در انتخابات کشور ما با فضای ممنوع مواجه شدیم تصریح کرد:میزان تبلیغات ما متناسب با قانون بوده اما همین تبلیغات اندک را برنمی‌تابند و اقدام به‌ پاره کردن و اسید پاشیدن به بنرهای تبلیغاتی می‌کنند.


این فعال سیاسی ادامه داد: بسیاری از فرمانداری‌ها با برخورد رعب آمیز با فعالان ستاد رئیسی در شهرستان‌ها مانع از فعالیت قانونی ستادها می‌شوند و به شکل پادگانی با آنها برخورد می کنند. در شهر منطقه ممنوعه تبلیغاتی درست می‌کنند اما بنرهای کاندیدای دولت در همین مناطق نصب شده و به ما اجازه تبلیغات در این فضا را نمی دهند.

وی با تاکید بر اینکه دولت مستقر کارنامه قابل ارائه‌ای ندارد به همین دلیل به چنین اقداماتی روی آورده است، گفت: سعی می‌کنند از چهره متین و باوقار آقای رئیسی  چهره‌ای هراسان ترسیم کنند چون فضا را برای خود دشوار می‌بینند.

فروردین با بیان اینکه برای دولتی که ادعای توسعه سیاسی دارد روی آوردن به چنین ساز و کارهایی مایه تاسف است تاکید کرد: دولتی که اغلب وزرای آن امنیتی هستند، می خواهد القا کند که رئیسی چهره ای امنیتی است و در پیاده روها دیوار خواهد کشید در حالی‌که تمام این مسائل برنامه‌هایی بوده که خودشان دهه‌های پیش در کشور دنبال کردند و حال با تغییر چهره در پی فریب مردم هستند.‌

به گفته وی آقای روحانی شکاف‌های موجود در جامعه را فعال می‌کند و امنیت ملی و داخلی را ملعبه‌ای برای رسیدن به اهداف جناحی خود قرار داده است و در تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه است که عالی‌ترین مقام اجرایی کشور چهره اپوزیسیون به خود بگیرد.

وی افزود: ما از تمام حرکات و خیزش‌های مردمی استقبال می‌کنیم زیرا هدف آقای رئیسی برهم زدن مرزبندی‌های سیاسی برای رسیدن به وحدت ملی در جامعه است. برای مثال برخی از دانشجویان اصلاح‌طلب در شیراز چون تشخیص دادند آقای رئیسی اصلح است برای ایشان ستاد تاسیس کردند و قشرهای مختلف مردم از جمله کارمندان، فرهنگیان، اقلیت‌های قومی و مذهبی و ان جی او های مختلف حمایت خود از آقای رئیسی را اعلام کرده‌اند.

فروردین در پایان سخنانش یادآور شد: ما به دوستان هم‌فکر خود احترام می‌گذاریم و در عین حال آقای رئیسی هیچ برنامه‌ای برای مهندسی انتخابات و ائتلاف ندارد. همچنین ما با حرکت در چهارچوب قانون تمام سعی خود را برای انتخاب اصلح و تغییر مدیریت حاکم بر کشور به کار گرفته‌ایم اما در عین حال اعلام می‌کنیم بعد از انتخابات به تصمیم و رای مردم احترام می‌گذاریم.

طاهری مسئول شورای راهبری ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی نیز گفت: در چند روز گذشته بیش از 80 هزار درخواست از استان فارس جهت دیدار با آقای رئیسی داشتیم و به همین دلیل سفر ایشان به شیراز حتمی است. ستادهای آقای رئیسی در شهرهای مختلف با استقبال بسیار خوب جوانان روبرو شده است تا حدی که ما نمی‌دانیم چگونه پاسخگوی استقبال گرم مردم باشیم.

محی الدین طاهری افزود: همه ستادهای ایشان توسط مردم اداره می‌شود و هزینه‌ها با کمک‌های مردمی تامین شود به طوری که ستاد مرکزی برای ستادهای استان فارس فقط 30 میلیون اختصاص داده است و این در حالی است که ستادهای بعضی از کاندیداهای شورای شهر بیش از 300 میلیون هزینه می‌کنند و به همین دلیل می‌گوییم؛ ما هیچ حیاط خلوتی نداریم.

وی ادامه داد: آقای رئیسی از ابتدا اعلام کرد چون سرمایه‌ای ندارد، هیچ بودجه‌ای برای تبلیغات انتخابات ندارد. ایشان گفتند؛ بنده فقط یک خانه 140 متری دارم که می‌توانید با فروش آن بخشی از هزینه تبلیغات انتخابات را تامین کنید.

نظرات بینندگان