کد خبر: ۱۰۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
در نماز حمعه شهرستانهای فارس مطرح شد؛

سند 2030 همان قانون ننگین کاپیتولاسیون ولی در ابعاد مختلف می باشد/ بعضی ها با بد اخلاقی ,تهمت و طرح شیعه و سنی به فکر رای جمع کردن هستند

ائمه جمعه در خطبه ها نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستانهای فارسعلاوه بر توصیه به حضور در انتخابات؛ از عملکرد برخی کاندیداها شکایت کردند و از آن ها خواستند به مشکلات دامن نزنند.

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه در خطبه ها نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستانهای فارسعلاوه بر توصیه به حضور در انتخابات؛ از عملکرد برخی کاندیداها شکایت کردند و از آن ها خواستند به مشکلات دامن نزنند.

بعضی ها با بد اخلاقی ,تهمت و طرح شیعه و سنی به فکر رای جمع کردن هستند

حجت الاسلام قاسم وفادار امام جمعه موقت بخش خشت در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت مهدی (عج) گفت :در شرایط حساس پیش رو باید مواظب انتخاب های خود باشیم چرا که با انتخاب غلط  مسیر عوض می شود و کشور به خطر خواهد افتاد.

وی با اشاره به جو سازی های ماهواره ای در ایام انتخابات و  انتخاب بعضی ها بر این اساس افزود : همانطور که اگر شخص خوبی انتخاب  می کنیم در  ثواب کارهای خوب  انجام شده وی  سهیم هستیم , اگر بد را  هم  برگزینیم در گناه و اعمال آن فرد شریک خواهیم بود.


امام جمعه موقت خشت با اشاره به نقش موثر نخبگان در انتخاب مردم گفت: بعضی ها می گویند چرا رهبری در همه صحنه ها وارد نمی شود در پاسخ می گوییم علی رغم اشرافیت معظم له به همه مسایل اما نکته مهم این است قرار نیست همیشه ولی زمان ندانم کاری ها را جمع کند بلکه باید خودمان به بصیرت و آگاهی برسیم.

وی تعصب و تبعیت بی چون چرا را دو دلیل مهم در انتخاب های نادرست بیان کرد گفت: امروز بعضی ها با روی آوردن به بحث شیعه و سنی و با تهمت و بی اخلاقی  اینچنینی سعی در گمراه کردن مردم دارند,  اما بدانند که بحث قومیت ها با اتحادی که وجود دارد جایی ندارد و نباید به خاطر چند رای این وحدت را به خطر انداخت.

حجت الاسلام وفادار با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات , هر رای مردم را تیری به سمت دشمن توصیف کرد و خاطر نشان کرد: اگر احساس خطر کردیم برویم برای آن اصلح تبلیغ نماییم ,و انشاءالله خداوند دلها را به سمت کسی روانه کند که برای همه فایده داشته باشد.

با انتخاب اصلح، پیروز نهایی انتخابات مردم هستند

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن ابراز خرسندی از برپایی جشن نیمه شعبان در سطح شهرستان خرامه اظهار داشت: همه کوچه ها و همه خیابان ها به صورت خودجوش جشن میلاد امام زمان (عج) را به پا کردند که از همه دست اندرکاران برنامه ها تشکر می کنم.

وی ضمن گرامیداشت روز سربازان گمنام امام زمان (عج) ادامه داد: امروز امنیت کشور به یک نقطه قوت تبدیل شده که حتی خارجی ها وقتی به ایران می آیند می گویند احساس می کنیم به امن ترین کشور دنیا آمده ایم، از تمامی زحمات اداره اطلاعات تشکر می کنم.

حجت الاسلام صباحی با اشاره به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: بلوغ سیاسی که انتظار داریم در کشور به وجود آمده باشد در شهرستان ما به خوبی برقرار شده چرا که اینجا دعوای قومی قبیله ای نمی بینیم، طایفه گرایی نیست، مردم دقیق بررسی می کنند که چه کسی بهتر می تواند شهر و روستایشان را آباد کند به او رای دهند.

امام جمعه خرامه ادامه داد: این یک آرزوی دیرینه بود که هیچ وقت شاهد دعوای قومی قبلیه ای و پاره کردن عکس نامزدها نباشیم، این آرامش هم از طرف کاندیداها و هم از طرف طرفداران آنها به وجود آمده که باید خدا را شکر کرد.

وی به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: ما ملاک هایی داریم که به عنوان ارزش های انقلاب، دست از آنها برنمی داریم، یکی از ویژگی های اسلام، استکبار ستیزی است، اگر مردم خسته شده بودند شهید نمی دادیم، ما هنوز در سوریه شهید می دهیم، مگر می شود کسی از غرب بترسد ولی یک کشور اسلامی را اداره کند.

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: ساده زیستی یکی دیگر از ویژگی های ماست، کسانی که امامت را به خلافت تبدیل کردند اشرافی گری داشتند، ارزش دین اسلام به ساده زیستی و توجه به محرومین است.

امام جمعه خرامه پشتیبانی از ولایت فقیه را یکی از مهمترین ملاک های انتخاب رییس جمهور عنوان کرد و گفت: مردم ما طی 38 سال انقلاب از هر کسی که ذره ای از خط رهبری تخطی کرده فاصله گرفته اند.

وی در پایان با تاکید بر این نکته که مشارکت در انتخابات، اقتدار جمهوری اسلامی را نشان می دهد افزود: هدف استکبار، بر هم زدن امنیت، صدمه اقتصادی و براندازی نظام جمهوری اسلامی است که با انتخاب اصلح، پیروز نهایی انتخابات مردم هستند و بازنده میدان دشمنان اسلام خواهند بود.


سند 2030 همان قانون ننگین کاپیتولاسیون ولی در ابعاد مختلف می باشد

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ نماز جمعه این شهر گفت : هر فرد برای استقلال، آزادی، رفاه کشور بکوشد و از کارهای بیهوده بپرهیزد .


وی ادامه داد : هر فرد باید دنبال کسب علم و فضائل اخلاقی باشد نه پیرو امور بیهوده از جمله نژاد پرستی، قومی گری و ملی گرایی باشد که آثار منفی در جامعه خواهد داشت .


امام جمعه نی ریز در خصوص وفای به عهد گفت : اسلام نسبت به موضوع وفای به عهد اهمیت داده و سفارش می کند به عهد خود پایبند باشید، مگر اینکه طرف مقابل در پیمان خود، عهد شکنی کند .


خطیب جمعه نی ریز نسبت به سند 2030 خاطر نشان شد : وی نسبت به فرهنگ غلط مهریه سنگین گفت : تشریفات را رها کنید، مهریه سنگین را برچینید، نگذارید سن جوان ها بالا برود .


خطیب جمعه نی ریز نسبت به سند 2030 خاطر نشان شد : چرا رهبر از دولت گله مند هستند؛ چرا دولت این سند را به رسمیت شناخته، چرا به ادارات ابلاغ کرده اند، چرا آموزش و پرورش سند تحول را عقب انداخته و سند غربی ها را امضا کرده است، چرا کار را به جایی رساندند که رهبر انقلاب گله مندی کنند .


وی افزود : این خاری و ذلت است، ماباید بگوییم فرهنگ داریم، خودمان مستقلیم، چرا باید زیربار غرب برویم، محرمانه و مخفیانه عمل می کنید و نخواهید توانست، ملت بیدار است و در انتخاباتش می داند چه کسی را انتخاب کند، شخصی را انتخاب کنند که حامی ولایت، حامی استقلال کشور، حامی جوانان، حامی آزادی کشور، حامی محرومان اجتماع، به اقتصاد و معیشت مردم، به امنیت مردم توجه داشته باشند .


وی ادامه داد : ما هیچ وقت ننگ این سند را نخواهیم پذیرفت و زیربار فرهنگ غرب نخواهیم رفت .


وی با یادآوری سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون اظهار داشت : این قانون ننگ آور که در قبل از انقلاب به تصویب رسیده بود با بیداری و روشنگری امام (ره) مردم بیدار شدند و جلوی اجرای آن را گرفتند.


وی ادامه داد : سند 2030 نیز در راستای همان قانونه ولی در ابعاد مختلف، ملت بیدار است و نمی گذارند این ذلت اتفاق بیفتد .


امام جمعه نی ریز نسبت به 26 اردیبهشت سالروز اشغال فلسطین توسط رژیم منحوس صهیونستی گفت : با کمک انگلیس خاک فلستطین را اشغال کردند و حدود 68 سال است که فلسطین را اشغال کرده اند و بیشتر از 90% خاک فلسطین را تصرف کرده اند .

حضور حداکثری مردم و میزان رای مردم موجب افتخار و عزت نظام است

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری گفت :به مردم راست بگویید ودروغ نگویید.

امام جمعه زرقان با اشاره به انتخابات مهم ۲۹اردیبهشت ماه ادامه داد: حضور حداکثری مردم و میزان رای مردم موجب افتخار و عزت نظام است و حضور مردم تاثیرات داخلی و خارجی مهمی دارد.


خطیب نماز جمعه زرقان با خطاب قرار دادن رئیس جمهور ٬نماینده مجلس و اعضای شوراها گفت در ادامه گفت :جوری کار کنید که هنگامی که خواستید بروید مردم بگویند خدا پدرش را بیامرزد .


حجت الاسلام و المسلمین  ربانی شیرازی میلاد امام زمان (عج)را تبریک گفت و با اشاره به حدیثی از ایشان گفت :امام زمان به شیعیان خود توجه دارد و در طول زمانهای گذشته در اوج ناامیدی به فریاد شیعیانش رسیده است.


اعتراض به سیاسی کاری در اداره آموزش و پرورش زرین دشت به تریبون نماز جمعه هم کشیده شد

امام جمعه شهرستان زرین دشت در خطبه های امروز گفت: عده ای در ادارات و خصوصا آموزش و پرورش زرین دشت با ترساندن و ارعاب، سعی دارند رای معلمان را به سمت کاندیدایی "خاص" هدایت کنند

گفتنی است پس از تبدیل شدن مراسم روز معلم به "میتینگ سیاسی حسن روحانی" که با سخنرانی فرماندار شهرستان همراه بود، انتقادات نسبت به عملکرد یک جانبه گرایانه اداره آموزش و پرورش به اوج خود رسیده است

این در حالی است که در روزهای اخیر بسیاری از والدین نسبت به دریافت هزینه "اجباری" کمک به مدارس از طریق افزایش غیر قانونی قیمت کتاب ها در برخی مدارس، اعتراض های گسترده ای در فضای مجازی داشته اند که همچنان پاسخی در این زمینه به مردم داده نشده است

در همین راستا یکی از مخاطبان فضای مجازی در پیامی نوشت" ظاهرا در روزهای اخیر مدیران اداره آموزش و پرورش سرگرم حضور فعال در ستادهای انتخاباتی هستند و وقتی برای نظارت و مدیریت بر نابسامانی های مدارس ندارند!"

لازم به ذکر است مهرماه سال گذشته هم امام جمعه شهرستان نسبت به تغییرات مشکوک و پی در پی مدیران در مدارس زرین دشت در تریبون نماز جمعه هشدار داده بود  

 آمورش و پرورش زرین دشت درحالی این روزها تبدیل به پر حاشیه ترین اداره شهرستان زرین دشت شده که لزوم دوری جستن از بازی های سیاسی در این ارگان مهم بر هیچ فرد دلسوزی پوشیده نیست . و این امر نگرانی های گسترده ای از افت تحصیلی دانش آموزان در بین خانواده ها ایجاد کرده است.


نظرات بینندگان