کد خبر: ۱۰۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

ابتذال فرهنگی در جشن روز زرقان

جشن روز زرقان شب ۲۰ اردیبهشت در سالن فرهنگی،ورزشی صادقیان زرقان برگزار شد که این برنامه با رقص و کارناوال‌های متبذل و حواشی غیر قابل قبول آن همراه بود.

به گزارش شیرازه، مقام معظم رهبری بارها و بارها از مسؤولان فرهنگی مطالبه های جدی در خصوص مسئله فرهنگ داشته اند که متاسفانه مسؤولان فرهنگی کمتر توجهی به مطالبات رهبری داشته اند و با سیاسی کاری و غفلت مسئله مهم فرهنگ را به دست فراموشی سپرده اند.

جشن روز زرقان شب ۲۰ اردیبهشت در سالن فرهنگی،ورزشی زرقان صادقیان برگزار شد اما متاسفانه در این مراسم ،شاهد صحنه هایی بودیم که در شان این شهر کوچک مذهبی با این سابقه دینی و انقلابی نبود و میتوان گفت یک ابتذال فرهنگی اتفاق افتاد.

این مراسم  بسیاری از مردم زرقان را به این موضوع امیدوار کرده بود که شاهد اجرای برنامه های فرهنگی در شأن و جایگاه شهری با آن سابقه تاریخی و فرهنگی و شهید پرور خواهند بود، اما متاسفانه نه تنها چنین اتفاقی پیش نیآمد بلکه چیزی جز داغ ننگ بر پیشانیشان ننشست.

آیا در این وضع اقتصادی که مردم با مشکلات عدیده معیشتی دست و پنجه نرم می­کنند، باید هزینه بیت المال اینچنین خرج شود؟چگونه برخی به خود اجازه می­ دهند که پول مردم را خرج غفلت و گمراهی جوانان کنند؟

مگر زرقان شهر متدین و شهیدپرور نیست؟مگر زرقان شهر خیمه های برافراشته و شهر شور حسینی نیست؟چرا مراسم روز زرقان بایستی با چاشنی رقص و آواز باشد؟

فلسفه روز زرقان معرفی بیشتر زرقان از ابعاد مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و مذهبی و انقلابی و هنری است… در واقع برگزاری مراسم روز زرقان بایستی تبیین کننده تمامی این ویژگی های برجسته باشد،آیا این مراسمات بازگو کننده تمامی این صفات هست… اگر که نه پس بپذیریم که در حق شهر خوبمان جفا شده است.

چرا مسؤولان در بعد فعالیت های فرهنگی و مذهبی اینطور بد سلیقه ای عمل کرده و صرفا برای ضائقه و خوشایند یک گروه برنامه سازی می کنند؟البته این را باید گفت که قطعا عزیزان ما در شورای شهر و شهرداری راضی به حواشی های ایجاد شده نیستند لیکن حتما به خاطر محتواسازی انجام شده که زمینه بروز رفتار های هنجارشکن شده است مقصرند و در پیشگاه مردم متدین شهر باید پاسخگو باشند.

آیا مسؤولان تاکنون طوری عمل کرده اند که در روز زرقان همگان آن را گرامی بدارند؟ و اینکه فضای فرهنگی شهر زرقان به سالن رقص و آواز و نمایش های مضحک موزیکال تبدیل شود و ارزش های فرهنگی یک محیط علمی با برنامه ای بدون چارچوب درست فرهنگی، آن هم در قالب جشن زرقان ، نادیده گرفته شود، مایۀ تعجب و تأسف است.

شایسته نیست در روز زرقان اقداماتی انجام شود که موجب رنجش خاطر متدینین و خانواده شهدا و ایثارکران و دلسوختگان باشد چرا که شنیدن و دیدن تصاویر این موضوع را نمایان می کند.

در واقع می‌توان گفت امروزه استفاده ابزاری از هنر و جایگاه هنر برای رواج فرهنگ وارداتی غرب، راه نفوذ فرهنگی دشمن را بسیار هموار کرده و از طرفی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را در لبه پرتگاه قرار داده که تراژدی دردناکی برای مرگ فرهنگی شهر و کشورمان رقم خواهد زد.

در پایان با هم تاکید میکنیم این مقاله از سر خیرخواهی و تذکر و امر به معروف و نهی از منکر می باشد و انتظار داریم که در سنوات و برنامه های آتی رعایت گردد و متولین امر طوری برنامه ریزی نمایند که شاهد رنجش خاطر را فراهم نیاورد و همگان به بزرگداشت روزی بنام زرقان به خود افتخار کنند.

منبع: زرقونیا

نظرات بینندگان