کد خبر: ۱۰۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
فرمانده انتظامی فارس:

سلطان هروئین ایران دستگیر شد/ «فرزاد گربه» و «کامران برّه» در چنگال نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری فردی به نام سلیم‌بیگ مرادی قاچاقچی بین‌المللی موادمخدر با 400 کیلوگرم هروئین در منطقه ارژن فارس خبر داد.
سلطان هروئین ایران دستگیر شد/ «فرزاد گربه» و «کامران برّه» در چنگال نیروی انتظامیبه گزارش شیرازه، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس بعدازظهر امروز در نشستی خبری گفت: ظهر جمعه بیست و دوم اردیبهشت‌ماه فردی به نام سلیم‌بیگ مرادی قاچاقچی بین‌المللی مواد مخدر با 400 کیلوگرم هروئین در منطقه ارژن فارس دستگیر شد.

وی در تشریح جزئیات این رویداد افزود: ظهر دیروز با کنترل شدید ماموران انتظامی استان بر مبادی ورودی و خروجی، یک دستگاه تریلر بونکر با اسکورت شخصی به نام سلیم‌بیگ مرادی از اهالی کرمانشاه که به سلطان هروئین ایران معروف است متوقف و 400 کیلوگرم هروئین از آن کشف و ضبط شد.

گودرزی ادامه داد: این باند بین‌المللی به سرکردگی سلیم‌بیگ مرادی با ترانزیت مواد از شرق کشور به غرب، مواد را به خارج از ایران ارسال می‌کردند و سال گذشته نیز یک تن و 400 کیلوگرم هروئین از این باند کشف شد.

این مقام مسؤول افزود: با تلاش ماموران انتظامی استان فارس، این تریلر بونکر در منطقه ارژن شناسایی و سلیم‌بیگ مرادی نیز که با یک خودروی اِل90 این تریلر را اسکورت می‌کرد، دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس همچنین از کشف یک تن و 293 کیلو انواع مواد مخدر در 72 ساعت گذشته خبر داد و اظهار داشت: 731 کیلو تریاک، 162 کیلو حشیش به همراه 400 کیلوگرم هروئینی که از تریلر بونکر کشف و ضبط شد، کشفیات 72 ساعت گذشته بوده است.

وی با اشاره به کل کشفیات مواد مخدر از ابتدای امسال تا به حال نیز گفت: در مجموع از ابتدای امسال 4تن و 500 کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف و در این راستا 9باند مسلح متلاشی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل،10 درصد افزایش نشان می دهد.

گودرزی همچنین به قاچاق کالا از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 96 تا به حال، 521 دستگاه خودرو حاوی قاچاق کالا توقیف شده که در این راستا 747 نفر دستگیر شده‌اند و ارزش کل کالاهای کشف شده 21 میلیارد تومان بوده است.

این مقام مسؤول در ادامه به دستگیری یک باند سرقت منزل در شیراز اشاره کرد و گفت: این باند به سرکردگی فردی به نام مرتضی بوده که این شخص به 40 فقره سرقت اعتراف کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث سرقت، نیروی انتظامی امسال بر روی مال‌خران تمرکز خواهد کرد، اظهار داشت: این فرد دارای سوابق متعدد کیفری بوده و پس از آزادی از زندان در شهریور 95، دوباره مرتکب جرم شده است که به نظر می رسد باید هزینه ارتکاب جرم به لحاظ مادی و معنوی را به حدی بالا برد که این افراد به این سادگی به جرم نپردازند.

گودرزی در ادامه از انهدام یک باند گردن‌بند قاپی در شیراز خبر داد و گفت: سرکرده این باند به نام بهرام با همدستانش به نام‌های مستعار «فرزاد گربه» و «کامران برّه» در مناطق شمال، مرکز و شمال غرب شیراز اقدام به گردن‌بند قاپی از عابران و رانندگان می‌کردند که به 60 فقره سرقت در این رابطه اعتراف کرده‌اند.

این مقام مسؤول همچنین از دستگیری یک کلاه‌بردار با 1400 فقره شکایت خبر داد و اظهار داشت: شخصی که بازنشسته یک ارگان دولتی است به نام (ع ن) پس از یک سری عملیات پلیسی از سوی پلیس فتا بالاخره در شهرستان ابیانه از توابع اصفهان دستگیر شد که این فرد چندین سال فراری بود. این فرد 1400 فقره شاکی دارد و کلاه‌برداری‌های متعددی را در پرونده خود دارد.

گودرزی در پایان نیز به دو انتخابات 29 اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی با 20 هزار نیرو در کنار نیروهای بسیج و... امنیت انتخابات را در استان بر عهده خواهد داشت.

فرمانده انتظامی فارس افزود: 3هزار و 577 شعبه اخذ رای در سراسر استان دائر شده و کارکنان ما برای حفظ امنیت انتخابات، آموزش لازم را دیده‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تا به حال 59 کاندیدای شورا دچار تخلف انتخاباتی شده‌اند که 38 مورد مربوط به شهرستان شیراز و بقیه مربوط به سایر نقاط استان است که این تخلفات را به دادگستری اعلام کرده‌ایم.در تخلف انتخاباتی و تبلیغاتی با هیچ فردی تعارف نداریم و حفظ امنیت انتخابات، خط قرمز نیروی انتظامی خواهد بود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان