کد خبر: ۱۰۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
تخلفات تبلیغاتی کاندیداها و خشم فرماندار شیراز!

آیا اسامی متخلفان رسانه‌ای می‌شود؟

تبلیغات گسترده کاندیداهای شوراهای اسلامی در آستانه پنجمین دوره آن، شدت و حدت بیشتری گرفته و با وجود اخطارهای قبلی در خصوص ممنوعیت تبلیغ در برخی نقاط شهر، بیشتر افراد گوششان بدهکار این اخطارها نبوده و به تبلیغ و نصب پوستر در این مکان ها ادامه می‌دهند.
آیا اسامی متخلفان رسانه‌ای می‌شود؟به گزارش شیرازه، این روزها با شروع زمان تبلیغات کاندیداهای شوراها، در و دیوار شهر پر از پوسترها و بنرهای رنگارنگ افراد است و متاسفانه با وجود اخطار ستاد انتخابات شهرستان بر ممنوعیت نصب اقلام تبلیغاتی در برخی نقاط شهر شیراز، باز هم کاندیداها رعایت نکرده و اقدام به تبلیغ کرده‌اند.

فرماندار شیراز پیش از این با بیان اینکه بیش از 50 کاندیدا که بیشتر آن‌ها از چهره‌های مطرح هستند در شهر شیراز دچار تخلف انتخاباتی شده‌اند، گفته بود: ما با پیامک موضوع تخلف را به اطلاع کاندیداهای مربوطه رسانده‌ایم و اگر دست از تخلف برندارند مجبوریم نام آن‌ها را در رسانه‌ها اعلام کنیم.

سخنان فرماندار در حالی مطرح می‌شود که اعضای شورا باید پایبندترین افراد به قانون باشند چراکه آن‌ها می خواهند برای یک کلان شهر برنامه‌ریزی داشته و قوانین متعددی را تصویب کنند و کاندیدایی که خود ملزم به قانون نیست چگونه می‌تواند یک قانون‌گذار خوب باشد.

در عین حال فرمانده انتظامی استان فارس نیز در خصوص تخلفات آشکار کاندیداها گفته بود: فعالیت کاندیداها در فضای مجازی توسط پلیس فتا رصد می شود و تاکنون بیش از 50 مورد تخلف شناسایی شده و مشخصات افراد خاطی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است. برای ما پست و مقام کاندیدا فرقی نمی‌کند و هر کسی که مطابق با قانون انتخابات عمل نکند، طبق موازین با او برخورد خواهد شد

چندی پیش نیز در نشست توجیهی کاندیداها که با حضور کلیه نامزدها برگزار شد، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس تمام موارد مورد نیاز کاندیداها را در خصوص تبلیغات به صورت مشروح ابراز و تاکید کرده بود: 10 پرونده قضایی از تخلف پیش از موعد کاندیداها تشکیل شده و رصد کردن فعالیت آن‌ها تا بعد از انتخابات نیز ادامه خواهد داشت و ممکن است کاندیدایی برای همیشه از شرکت در انتخابات محروم شود.

به هر حال بنا به اظهارات فرماندار شیراز قرار است اگر تخلف تبلیغاتی کاندیداها همچنان ادامه پیدا کند امروز یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه اسامی متخلفان در رسانه‌ها اعلام شود تا در معرض دید مردم قرار گیرد.

البته باید منتطر ماند و دید آیا این تهدیدها به واقعیت منجر خواهد شد یا نه؟ چراکه تخلفات آشکار انتخاباتی به ویژه در فضای مجازی از مدت‌ها قبل از زمان تبلیغات شروع شده و جالب اینجاست که این تخلفات از جانب کسانی صورت می‌گیرد که خودشان از مطرح‌ترین چهره‌های استان هستند و دست بر قضا پُست و سِمتشان نیز به نوعی نشانه نظم و انضباط را به انسان یادآور می‌شود!
محمود محمدی کیان
منبع: فارس
نظرات بینندگان