کد خبر: ۱۰۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
قالیباف در دانشگاه شیراز:

29 اردیبهشت کار را جایگزین حرف و عمل را جایگزین شعار خواهیم کرد/ مشکل اصلی کشور ناکارآمدی مدیران است /4 درصدی‌ها چون خاندان قاجار در تمام امور دخالت می‌کنند/وام 400 میلیاردی یک 4 درصدی

جمعیت حاضر، قالیباف را با شعارهای "آخر هفته روحانی رفته و "قالیباف یادت نره، 4 درصدی باید بره" بدرقه کردند.
29 اردیبهشت  کار را جایگزین حرف و عمل را جایگزین شعار خواهیم کرد/  مشکل اصلی کشور ناکارآمدی مدیران است /4 درصدی‌ها چون خاندان قاجار در تمام امور دخالت می‌کنند/وام 400 میلیاردی یک 4 درصدی بدون وثیقه
به گزارش شیرازه؛، مسجد دانشگاه شیراز امروز مملو از جوانانی بود که بی صبرانه در انتظار حضور محمد باقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری بودند. جمعیتی پر شوری که هر لحظه اوج گرفته و با شعارهای "دولت 4 درصدی نمی‌خواهیم" و "سلام بر قالیباف، درود بر رئیسی" یک صدا تغییر وضع موجود را خواستار بودند. بعد از ساعتی بالاخره انتظارها به پایان رسید و دکتر قالیباف در میانه شعار یکپارچه "حی علی خیر العمل.خوش آمدی مرد عمل" در جمع مردم حاضر شده و به سخنرانی پرداخت.

کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ظرفیت‌های انسانی و معدنی استان فارس گفت: ما یک درصد از جمعیت کل جهان را و در عین حال پنج درصد منابع جهان را در اختیار داریم و با دارا بودن 18 درصد از ذخایر نفت و گاز جهان دارای رتبه اول جهان در حوزه منابع گازی و نفتی هستیم. همچنین استان فارس بعنوان قطب صنعت الکترونیک و قطب بهداشت و درمان در کشور و حتی منطقه دارای ظرفیت‌های فراوانی است. در بعد گردشگری و کشاورزی نگاه‌ها به فارس دوخته شده و حقیقتا این استان در فرهنگ و ادب سرآمد و زرخیز است.

محمد باقر قالیباف در تشریح وضعیت بحرانی جامعه، افزود: با همه ظرفیت هایی که در استان فارس و همه استان‌های کشور داریم اما متاسفانه مشکل بیکاری بر سر جوانان ما سنگینی می‌کند و امروز اصلی‌ترین مشکل جامعه ما به حوزه اقتصاد مربوط می‌شود. بحران اقتصادی که تمام خانواده‌های ایرانی به نوعی با رکود و گرانی آن مواجه هستند مشکلاتی از قبیل آسیب‌های اجتماعی را رقم می‌زند که دامن گیر جامعه خواهد بود. و امروزه اشتغال و ازدواج دختران و پسران جوان از مهم‌ترین دغدغه خانواده‌های ایرانی است. و این واقعیتی تلخ است که در کشوری با منابع و سرمایه‌های عظیم مردم روز به روز فقیرتر می‌شوند.

قالیباف ادامه داد: انقلاب اسلامی دو هدف بزرگ داشت. اول اینکه؛ همه کسانی که در سایه نظام اسلامی با هر گرایش و قومیت و مذهبی زندگی می‌کنند باید امنیت و رفاه و آسایش داشته باشند که این از وظایف اولیه هر دولتی است و باید آن را محقق کند. همچنین فراهم آوردن بستری مناسب برای عبادت و سعادت اخروی جامعه از دیگر اولویت‌های انقلاب اسلامی بوده است. و امروز هر فردی که دغدغه ایران عزیز را دارد باید با بحران اقتصادی و مشکلات ناشی از آن مبارزه کند.

وی افزود:با توجه به ظرفیت‌های عظیم کشور مشکل اصلی ما ناکارآمدی مدیرانی است که پست‌های کلیدی کشور را تصاحب کرده‌اند. همه تجار و سرمایه‌گذاران و کسانی که تولید ثروت می‌کنند و همچنین کشاورزان و کارخانه داران با هر سلیقه و گرایشی در این کشور خدمت می‌کنند دارای ارزش فراوان هستند و در دولت مردم نوکری آن‌ها را افتخار خود می‌دانیم‌ و با تولید ثروت مخالف نیستیم.

قالیباف در میان انبوه تشویق و هیاهوی جمعیت ادامه داد: امام خمینی "ره" فرمودند: تنها کسانی تا آخر خط با ما خواهند ماند که طعم فقر و استضعاف را چشیده باشند و بر همین اساس با توجه به شعارهای انقلاب بر این باوریم؛ کسانی که به برکت خون شهدا و ایستادگی محرومین به قدرت رسیدند نباید به دنبال تجارت و ثروت‌اندوزی باشند زیرا هر قدر مسئولیت بالاتر باشد وظیفه خطیرتر است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت:مشکلات امروز جامعه ما نشات گرفته از 4 درصدی هاست که علاوه بر تصاحب پست‌های کلیدی هر یک ده‌ها شرکت دارند. چرا در نظام‌ اسلامی که باید مدیران همه وقت خود را صرف خدمت به مردم و محرومین کنند عده‌ای در پست‌های کلیدی مملکت به کار تجاری می‌پردازند.

قالیباف گفت: 4 درصدی‌ها مانند خاندان‌ قاجار طبقه‌ای خاص تشکیل داده و در همه امور دخالت می‌کنند. در خصوصی سازی با رانت به بانک‌ها و صنایع پتروشیمی و فولاد نفوذ کرده و معادلات اقتصادی و سیاسی کشور را به نفع خود رقم می‌زنند.

وی تصریح کرد: جوانان ما برای وام چند میلیونی ازدواج باید ماه‌ها در صف انتظار بمانند اما 4 درصدی‌های زالو صفت بدون وثیقه صاحب سرمایه‌های هزار میلیاردی می‌شوند. در یکی از بانک‌ها فردی که خود مدیران این بانک را عزل و نصب می‌کند 400 میلیارد تومان بدون وثیقه و بهره، پول گرفته است! چرا باید چنین تبعیضی حاکم باشد؟

محمد باقر قالیباف گفت: این حق مردم است که بدانند نامزدهای ریاست جمهوری و مدیران جامعه چه ثروت و دارایی دارند. رئیس جمهور و اعضای دولت در راستای شفاف سازی علاوه بر اعلام دارایی خود به قوه قضائیه باید لیست دارایی‌های خود و خانواده‌شان را به مردم اعلام کنند.

او اظهار داشت:  روز 29 اردیبهشت روزی است که تصمیم خواهیم گرفت اداره کشور را به دست کسی بسپاریم که دغدغه دردهای مردم را داشته باشد نه دغدغه اعوان و انصارش را! کشور ما 25 میلیارد دلار قاچاق کالا دارد که این فساد در سطوح بالا و توسط 4 درصدی‌ها رقم می‌خورد.

محمد باقر قالیباف در میان تشویق و شعار جوانان افزود: بنده به مردم متعهد شدم ‌در دولت 4 درصدی‌ها که ان‌شا الله به دست شما مردم عزیز رقم خواهد خورد،  با همت و نیروی جوانان پنج میلیون شغل ایجاد ‌کنیم.‌ در شهر تهران برای انجام هر پروژه‌‌ای تایمر می‌گذاشتیم و در زمان تعیین شده کارهای بزرگی که در مخیله بعضی از آقایان هم نمی‌گنجید انجام دادیم. ما به دولت 4 درصدی‌ها پایان خواهیم داد و در دولتِ مردم از آغاز کار تابلو نمایشگر پنج میلیون شغل را روشن خواهیم کرد. ما با کمک دانشجویان سامانه کارانه را فعال کردیم تا کسانی که از کار منفک هستند همچنین افرادی که دارای مهارت هستند تا زمانی که شاغل بشوند ماهیانه 250 هزار تومان دریافت کنند اما 4 درصدی ها مخالفت کرده و دولت آن را تعطیل کرد و خودش سایت کارورزی راه اندازی کرد.

وی گفت: در ایران چندین میلیون خانواده در فقر مطلق قرار هستند و جز یارانه منبع درآمد دیگری ندارند که بنده هر هفته به بعضی از آن ‌ها سرکشی می‌کنم. یارانه‌ای که در سال 89 به مقدار 45 هزار تومان بود امروز به اندازه 15 هزار تومان هم قدرت خرید ندارد، حتی اگر 150 هزار تومان هم بشود به میزان ارزش 45 هزار تومان سال 89 نخواهد بود. به همین دلیل در ایجاد اشتغال، مناطق محروم و روستایی را در اولویت قرار داده تا بتوانیم با همت مردم عزیز 1 میلیون و 200 هزا  شغل برای مناطق محروم ایجاد کنیم.

قالیباف که صحبت‌هایش تشویق حضار را به همراه داشت ، ادامه داد: دختر وزیر دولت تدبیر و امید 200 میلیون تومان قاچاق می‌کند و معاون اول رئیس جمهور عنوان "مظلوم" به او می‌دهد، ما از مردم و جوانان‌مان خجالت می‌کشیم چنین نگاه و رویکردی در بالاترین مقام اجرایی کشور وجود دارد.

شهردار تهران گفت: دلیل بیکاری و رکود، دولت است و برای نجات از مشکلات باید تیم اجرایی و مدیریتی کشور تغییر کند. ما کاری به گرایش‌ها و سلیقه‌های سیاسی نداریم بلکه نگران فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی هستیم که به طور نابرابر و با تبعیض تقسیم و توزیع شده و 4 درصدی‌ها بدون هیچ کار و زحمتی صاحب انفال عمومی و منفعت‌های هزار میلیاردی شده‌اند. و ما قصد داریم با رانت و تبعیض مقابله کنیم.

وی اظهار داشت: در مناظره تلویزیونی رئیس جمهور و معاون اول دولت گفتند؛ ما حقوق و املاک نجومی نگرفتیم و بنده در رسانه ملی سند ارائه کردم و این سند را در سایت‌های مختلف گذاشتم تا مردم ببینند چه کسانی بر آن‌ها حکومت می‌کند و این حق مردم است. فرهنگ قرآنی ما گفته؛ اگر کسی با دروغ بخواهد بر جامعه ظلم کند همه موظفند در مقابل او ایستاده و با وی مبارزه کنند. پس حق سکوت نداریم و باید محکم ایستاده و با مفاسد و ظلم مبارزه کنیم.

قالیباف در پایان متذکر شد: امیدواریم‌ با خواست مردم بتوانیم به تعهدات عمل کرده و با حاکم کردن آرامش اقتصادی مردم رشد اقتصادی را در زندگی خود لمس کنند. ما با اراده شما جوانان و عشایر غیور در 29 اردیبهشت کار را جایگزین حرف و عمل را جایگزین شعار خواهیم کرد.

در پایان برنامه جمعیت حاضر، قالیباف دوازدهمین کاندیدای ریاست جمهوری را با شعارهای "آخر هفته روحانی رفته و "قالیباف یادت نره، 4 درصدی باید بره" بدرقه کردند.

نظرات بینندگان