کد خبر: ۱۰۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدیرکل صدا و سیمای فارس خبرداد؛

برگزاری جشن ملی شبکه فارس در روز انتخابات

ویژه برنامه روز انتخابات در سیمای فارس جمعه 29 اردیبهشت ماه 1396 از ساعت 7:30 صبح آغاز و تا ساعت 22 ادامه خواهد داشت.

به گزارش شیرازه، صدا وسیمای فارس لحظه به لحظه حماسه آفرینی فارسیان فرهیخته را در روز 29 اردی بهشت از طریق شبکه های متعدد و متنوع جمهوری اسلامی در اقصی نقاط دنیا تماشایی می کند.

ویژه برنامه روز انتخابات در سیمای فارس جمعه 29 اردیبهشت ماه 1396 از ساعت 7:30 صبح آغاز و تا ساعت 22 ادامه خواهد داشت.

سید تقی سهرابی مدیرکل صدا وسیمای فارس با بیان این که تلاش همکاران رسانه ملی در روز 29 اردیبهشت به اوج خود می رسد گفت: ویژه برنامه انتخابات در فضا و دکوری متفاوت و چشم نواز با بخش های بسیار متنوع ،دیدنی و گسترده تولید و پخش خواهد شد و پانزده تیم تولیدی در دوازه نقطه شیراز و شهرستان ها مستقر و حماسه حضور مردم را لحظه به لحظه در قاب تلویزیون به تصویر خواهند کشید.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: در ویژه برنامه جشن ملی شبکه فارس طیف وسیعی از مهمانان، خانواده معزز شهدا، ورزشکاران، هنرمندان، خوانندگان، اساتید دانشگاه، علما، مسئولان مربوطه و همه مجریان شبکه در تولید این برنامه حضور چشمگیری خواهند داشت و مسابقه بزرگ حماسه حضور به صورت پیامکی طراحی و اجرا شده است.

سهرابی اعلام کرد: شهرستان های آباده، جهرم، داراب، فسا، کازرون و لار از جمله شهرستانهایی هستند که در این روز بزرگ حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق های رای را به طور زنده پوشش و انعکاس می دهند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس به ارتباط زنده این مرکز با سایر مراکز استانی اشاره کرد و افزود: از ابتدای صبح تا پایان رای گیری حضور حماسی مردم سراسر استان در شبکه های ملی و سراسری منعکس خواهد شد و ارتباط متعدد زنده با شبکه های سراسری سیما پیش بینی شده است.

وی گزارش های خبری خبرنگاران آزاد از شهرستان های مختلف استان را از دیگر برنامه های این مرکز اعلام کرد وگفت: این گزارش ها به فراخور دریافت و پخش خواهد شد و همه عوامل سیمای فارس با همراهی تیم های فنی و پشتیبانی از شب قبل از شروع انتخابات تا پایان انتخابات بی وقفه تلاش خواهند کرد تا این رویداد بزرگ ملی را به سراسر جهان مخابره کنند.

سهرابی با اعلام این که پخش ویژه برنامه های انتخابات از ابتدای اردیبهشت ماه در معاونت خبر آغاز شده است، گفت: معاونت خبر مرکز فارس از ابتدای اردیبهشت ماه بسته های خبری ویژه انتخابات را روزانه در قالب 25 دقیقه در بخش های خبری سیما و صدا پخش کرده است.

وی تاکید کرد: در این بسته خبری به حال و هوای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در استان پهناور فارس و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخته شده است و استفاده از تریبون های آزاد در سطح شهر شیراز، دانشگاهها و شهرها و روستاها از جمله برنامه هایی بود که در بسته های خبری انتخابات پخش شد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس به تصویر کشیدن شور و حال مردم در دیدن برنامه های صدا وسیما از جمله مناظره ها و تهیه گزارش های خبری از این شور و حال از دیگر ویژگی های این بسته های خبری بیان کرد.

سهرابی به نقش موثر مجریان وحضور گرم آنان در بین مردم اشاره کرد وافزود: درآستانه روز بیست و نهم اردی بهشت ماه روز برگزاری انتخابات نیز مجریان خبر با حضور در استودیو برنامه های زنده سیما آخرین اخبار انتخابات را به اطلاع مردم می رسانند.

مدیرکل صدا وسیمای فارس اعلام کرد: برقراری ارتباط زنده با شبکه های سراسری در روز انتخابات و یک روز قبل از آن از دیگر برنامه های معاونت خبر است که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در معاونت خبر برای روز انتخابات 8 گروه خبری به همراه 55 خبرنگار آزاد و 20 خبرنگار فضای مجازی در شهرستانها پوشش انتخابات را برعهده خواهند داشت.

صدای مرکز فارس هم با استقرار 7 گزارشگر در سطح شهر وتیم خبرنگاران آزاد در شهرستانها و چهارتیم برنامه ساز در استودیو از ساعت 7صبح تا 23 لحظه به لحضه حضور گسترده مردم فارس را پوشش می دهد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس تصریح کرد: با توجه به جایگاه خطیر رسانه ملی و تاثیر گذاری فضای مجازی در برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اسلامی و روستا و به منظور حضور پر نشاط مردم در این حماسه، راه اندازی صفحه انتخابات مرکز با آدرس http://fars.irib.ir/entekhabat شامل: انتشار اخبار انتخابات،برگزاری مسابقه عکس با سوژه های انتخاباتی،تهیه و تولیدات ویژه کوتاه مختص انتخابات و بارگذاری در وب سایت و شبکه های اجتماعی،انتشار موسیقی تصویر با موضوع ملی، میهنی و انتخاباتی، معرفی ویژه برنامه های انتخابات صدا و سیمای مرکز،گزارش های تصویری انتخابات و بارگذاری در شبکه های اجتماعی و کانال های مرکز و کانال های پر مخاطب استان،در دستور کار واحد فضای مجازی مرکز قرار گرفت.

سهرابی با اشاره به نقش موثر همکاران حوزه فنی مرکز برای برگزاری بزرگترین رویداد ارتباطی سال 96 گفت: همکاران حوزه ارتباطات زمینی و ماهواره ای بیش از یک ماه است که در حال آماده سازی بستر مناسب این ارتباط ها هستند.

گفتنی است برقراری ارتباط زنده از دوازده نقطه در سراسر استان به صورت همزمان برای شبکه فارس یک حد نصاب محسوب می شود که این نشان از توانمندی بی نظیر حوزه فنی به ویژه واحد ارتباطات زمینی و ماهواره ای صدا و سیمای مرکز فارس است.

وی خاطر نشان کرد تا روز برگزاری انتخابات احتمال افزایش نقاط تحت پوشش برنامه های زنده در صدا و سیما در حال بررسی است و ابراز امیدواری کرد این تلاش ها موجب حضور باشکوه مردم در جشن انتخابات شود.

نظرات بینندگان