کد خبر: ۱۰۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
طوفان حمایت از رئیسی به شیراز رسید؛

رئیسی:وزیری که خودش اهل کاسبی هست نمی تواند برای مردم کار کند/آقایان دولت ، دوره حرف درمانی گذشته و زمان عمل رسیده/کانتینرهای قاچاق کالا در مقابل نگاه بی‌تفاوت دولتمردان وارد می شود

امروز شیرازیها با شعار«ای پسر فاطمه حمایتت می کنیم* صلی علی محمد بوی بهشتی آمد* استان فارس یک کلام، رئیسی وسلام» به استقبال دکتر رئیسی رفتند.
رئیسی: وزیری که خودش اهل کاسبی است نمی‌تواند برای مردم کار کند/آقایان ۴ سال دولت دستشان بوده و حالا می‌گویند فلان کارها را می‌کنیم
به گزارش شیرازه، این روزها خروش طوفانی مردم در استقبال از رئیسی همه را حیرتزده کرده است و امروز طوفان حمایت از حجت الاسلام دکتر ابراهیم رئیسی به شیراز رسید.

مردم شیراز ساعت‌ها در اوج گرما با سر دادن شعار " ایرانیان یک کلام، رئیسی والسلام " ، " فقر و فساد و تبعیض، سید ما به پا خیز " به استقبال رییسی رفتند.

بعد از ساعت‌ها بالاخره انتظار به پایان رسید و مردی که حمایت از محرومان و تغییر وضع موجود به نفع مردم از برجسته‌ترین دغدغه‌های انتخاباتی او بود در میان صدای یکپارچه مردم که او را "سید مظلوم" خطاب می‌کردند حاضر شده و به سخنرانی پرداخت.


ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در میان شور عظیم جوانان شیراز با سلام و درور بر شهید دستغیب و مردم فرهیخته استان فارس، گفت: استان تمدن ساز فارس بدلیل ظرفیت‌های فروان اقتصادی از قطب‌های کشور محسوب می‌شود و می‌توان با بهره‌گیری از استعداهای فراوان این استان با جذب توریسم فرهنگی، توریسم علمی و توریسم درمانی گردشگران فراوانی جذب و مشکل بیکاری جوانان این خطه را حل کرد. چهار سال پیش دولت فعلی انتخاب شد و امروز مردم بدلیل عدم‌رضایت از عملکرد این دولت تصمیم دارند تیم مدیریتی کشور را تغییر داده و تیم اجرایی جدیدی را حاکم کنند.

سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به چشم‌هایی که ساعت‌ها به انتظار او نشسته بودند، گفت: کشور ما با منابع طبیعی و اقلیم‌های متفاوت دارای ظرفیت‌های اقتصادی و انسانی فراوانی است و ایران با ذخایر معدنی از جمله نفت و گاز دارای ثروت فراوان و جایگاه متمایز و ویژه‌ای در جهان است. همچنین جوانان تحصیلکرده با خلاقیت‌های فراوان سرمایه‌های ملی و اجتماعی ما محسوب می‌شوند و این جوانان همیشه با نقش آفرینی در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، نانو تکنولوژی، انرژی هسته‌ای و هوا فضا برای کشور عزت آفریده‌اند، امروز با همت و افتخار آفرینی مردم، کشور ایران در منطقه و جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است به طوری که در منطقه غرب آسیا هیچ تصمیم و برنامه‌ای بدون حضور و مشارکت ایران رقم نخواهد خورد.

ابراهیم رئیسی که صحبت‌هایش شعار و تشویق حضار را به همراه داشت با تاکید بر اینکه حضور همیشگی مردم سایه جنگ را از سر کشور دور کرده است، افزود: متاسفانه در نگاه دولتمردان خطای دید وجود دارد و این اشتباه در عدم باور توانمندی جوانان و چشم امید بستن به دست بیگانگان مشهود است و ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما برگرفته شده از نگاه غلط دولتمردان به توانمندی ملت است که همین مسئله نقش بیگانگان را پررنگ کرده است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید چهار سال اقتصاد را معطل نگه‌ داشت تا گره‌های کشور به دست بیگانگان باز شود اما باید از آن‌ها پرسید؛ تا به حال کشورهای خارجی از چند کشور گره گشایی کرده‌اند که ما سرنوشت جامعه خود را به عنایت آن‌ها گره می‌زنیم؟

رئیسی که با کارنامه پاک خود اعتماد همگان را به خود جلب کرده، تاکید کرد: اگر نگاه دولت به دست توانمند جوانان فرهیخته ‌ایرانی که در دنیا نام‌آور هستند، باشد بسیاری از مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی جامعه حل خواهد شد؛ همان‌گونه که امام و رهبری به ملت اعتماد داشتند و چهل سال با تکیه بر مردم‌ کشور را اداره کردند اگر دولتمردان هم ظرفیت‌های داخلی را باور کنند با رویکردی جهادی بسیاری از مسائل قابل حل خواهد بود.

در این حال جمعیت حاضر با شعار یکپارچه "دولت ناکارآمد، دوره تو سر آمد" ، "آخر هفته روحانی رفته" رئیسی را مورد تشویق قرار داده و وی در میان شور و نشاط فراگیر در مسجد شهدا ادامه داد: این فقر و بیکاری در شان ملت عزیز ایران نیست، مردم ایران در طول این 40 سال در هر عرصه‌ای که به آن‌ها میدان داده شده با تقدیم فرزندان و اموال خود بحران‌ها را با موفقیت گذرانده و آیا چنین مردمانی شایسته توجه و خدمت نیستند؟ چرا با ثروت عظیم ایران جوانان ما با مشکل بیکاری مواجه هستند؟


رئیسی: وزیری که خودش اهل کاسبی است نمی‌تواند برای مردم کار کند/آقایان ۴ سال دولت دستشان بوده و حالا می‌گویند فلان کارها را می‌کنیم

رئیسی که صحبت‌هایش شور و نشاط جوانانه را در جوانان شیراز زنده کرده بود، ادامه داد: یکی از دلایل بیکاری کالای قاچاق و واردات بی‌رویه است، چرا برای جلوگیری از قاچاق تدبیری اندیشه نمی‌شود؟ دولت حاکم چهار سال پیش در تبلیغات انتخاباتی خود به مردم وعده داد بازار ایران را از کالای چینی تصفیه کند اما در دولت تدبیر و امید هر ساله ده میلیارد دلار کالای خارجی وارد کشور شده و نسبت به دولت قبل واردات کالای چینی دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: طبق آمارها 18میلیارد دلار کالا قاچاق و صدها کانتینر در برابر نگاه بی‌تفاوت مسئولان کالای قاچاق وارد می‌کنند در حالیکه با مدیریت صحیح می‌توان تولید ملی را افزایش و قاچاق را کاهش داد. اگر 10 میلیارد دلار قاچاق کاهش یابد یک میلیون شغل ایجاد خواهد شد.

ابراهیم رئیسی در میان اجتماع عظیم شیرازی‌ها افزود: بعضی از خانواده‌ها در فقر مطلق به سر می‌برند و ما برای حل مشکلات محرومین جامعه برنامه داریم و تصمیم داریم یارانه سه دهک پایین را افزایش دهیم و برای توانمندی آن‌ها اقدام کنیم اما آقایان می‌گویند منابع تامین اعتبار نداریم.

این کاندید ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: دولت قیمت حامل‌های انرژی از جمله آب، برق، گاز، بنزین و... را افزایش داد اما یارانه‌ دهک‌های پایین جامعه هنوز 45 هزار تومان است و حتی یارانه بعضی خانواده‌ها قطع شده و در روزهای نزدیک به انتخابات به خانواده‌های ایرانی پیامک زده و گفتند؛ افرادی که یارانه‌شان قطع شده می‌توانند مجدد یارانه دریافت کنند همچنین بودجه سازمان‌های حمایتی را سه برابر کردند، حال باید از دولت پرسید در ایام انتخابات از کجا پول افزایش یارانه‌ها را تامین کرده است؟ نزدیک به انتخابات پول وام ده میلیونی به هر یک از دهیاران را از کجا آورده‌اید؟

وی گفت: طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت 50 درصد ظرفیت صنایع کشور تعطیل شده، وقتی از کارخانه‌داران علت را جویا می‌شویم می‌گویند؛ کمبود نقدینگی علت تعطیلی کارخانه‌هاست و این در حالی است که در دولت تدبیر و امید نقدینگی 700 هزار میلیارد شده که در واقع با این رقم حجم نقدینگی سه برابر شده است؛ اگر این حجم فراوان پول به کارخانه‌ها اختصاص یابد علاوه بر رونق تولید ملی چرخ‌های پنچر شده اقتصاد به حرکت در‌‌آمده و بیکاری فراگیر در جامعه برطرف می‌شود.

سید ابراهیم رییسی افزود: دولت باید پاسخ دهد این میزان پول کجا رفته و در چه راهی صرف شده است؟ آیا این انصاف است چند صد هزار میلیارد تومان فقط به تعدادی خاص تعلق گیرد و عموم جامعه با مشکلات فراوان از سرمایه بی‌بهره باشند؟

تولیت آستان مقدس رضوی ادامه داد: در کشور ما 11 میلیون جوان آماده ازدواج و 500 هزار نفر در صف تسهیلات وام ازدواج هستند و اگر فقط دو نفر از افرادی که بدون وثیقه از بانک‌ها وام چند هزار میلیاردی دریافت کرده‌اند مبلغ دریافتی را برگردانند مشکل ازدواج جوانان حل خواهد شد؛ فساد مرتبط با یک جناح خاص نیست بلکه فراجناحی شده و این فساد زیبنده جامعه ایران نیست، لازم است یک سامانه جامع اطلاعاتی طراحی شود و آمار و اطلاعات گمرک، تسهیلات، واردات و صادرات کشور در آن ثبت و در اختیار مردم قرار گیرد. برای جلوگیری از فساد باید اقتصاد پشت ویترین آمده و شفاف باشد.

وی ادامه داد: با دزد، دزد گفتن نمی‌شود با فساد مبارزه و اعتماد مردم را جلب کرد بلکه دولت باید ساختارهای فسادزا را از بین ببرد، دولت تدبیر و امید که چهار سال سکان کشور را در اختیار داشته حال باید در مورد مبارزه با فساد در گمرک و واردات به مردم گزارش دهد. با محرم دانستن بیگانگان و نامحرم دانستن مردم مشکلات جامعه حل نمی‌شود.


رئیسی: وزیری که خودش اهل کاسبی است نمی‌تواند برای مردم کار کند/آقایان ۴ سال دولت دستشان بوده و حالا می‌گویند فلان کارها را می‌کنیم

کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در میانه تشویق جوانان که با شعار " ابراهیم بت شکن، بت فساد بشکن" او را همراهی می‌کردند، افزود: برای طلبه‌ای چون من بهترین شغل خادمی آستان مقدس حضرت رضا (ع) است اما دیدن اشک چشم زنان و کودکان روحم را آزار می‌دهد، زنانی که با اشک خواستار یک شغل برای فرزندانشان هستند و خانمی که سالها عاشقانه با همسرش زندگی کرده و امروز بدلیل بیکاری همسرش در آستانه طلاق گرفته و تمام خواسته‌اش یک شغل است و خیلی عظیمی از جوانانی که با مدرک و تحصیلات عالیه بیکار هستند که این‌ها دردهای جامعه ماست و ما برای حل مشکل قشرهای مختلف جامعه برنامه داریم و با عزم و اراده انقلابی تمام این مشکلات قابل حل خواهد بود.

ابراهیم رئیسی گفت: در توافق هسته‌ای با کشورهای خارجی قراردادی تحت عنوان برجام منعقد شد و ما با تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به همه تعهدات خود عمل کردیم اما طرف مقابل بدعهدی کرد و حالا یک چک در دست ماست که با روحیه این دولت قابل وصول نیست بلکه فقط یک دولت انقلابی می‌تواند این چک را نقد کرده و حق مردم ایران را از حلقوم بیگانگان بیرون بکشد، دولت تدبیر و امید که ادعای دیپلماسی خارجی دارد به مردم گزارش دهد که سهم ایران از 2 هزار و 300 میلیارد دلار تجارت منطقه غرب آسیا چقدر است؟ متاسفانه سهم اقتصاد ایران در کشور عراق که دوست و همسایه ماست کمتر از ترکیه است.



رئیسی در پاسخ به شبهه روحانی در مورد دیپلماسی دولت کار و کرامت، افزود: 180 کشور در جهان وجود دارد اما دولت تدبیر و امید ظرفیت همه کشورها را نادیده گرفته و فقط در پی مراوده با آمریکا و اروپاست و اگر از نظر آقای روحانی دیپلماسی به این معناست که به اروپایی‌ها بگوییم؛ اگر از ما حمایت نکنید در انتخابات شکست خواهیم خورد؛ بله ما این دیپلماسی را بلد نیستیم.

وی ادامه داد: در حالیکه دولت اعلام می‌کند کشور از رکود عبور کرده اما مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نشان دهنده رکورد زدن در رکود هستیم. ما قصد بازگشت به گذشته را نداریم و با شعار و دغدغه؛ نه بازگشت به گذشته و نه تحمل وضع موجود بلکه تغییر به نفع مردم به میدان آمده‌ایم.

سید ابراهیم رییسی تصریح کرد: در دولت کار و کرامت مدیران و وزرا با رویکردی جهادی شبانه‌روز تلاش خواهند کرد تا مشکل معیشتی مردم را برطرف کرده و عزت و کرامت به مردم برگردد نه اینکه وزرا با روحیه اشرافی‌گری صاحب ده‌ها شرکت بوده و به امور تجاری خود بپردازند، حقوق شهروندی با رونمایی از یک سند محقق نمی‌شود بلکه باید در عمل به حق شهروندان و انسان‌هایی که خداوند به آن‌ها کرامت اعطا کرده متعهد و پایبند بود.

تولیت آستان مقدس رضوی در پایان متذکر شد: نماد انتخاباتی ما کارت شناسایی ملی است تا خط‌کشی‌های قومیتی، سیاسی، مذهبی برداشته شود و برای پیشرفت ایران عزیز از همه ظرفیت‌ها استفاده شود. زیرا خداوند متعال به همه زنان و مردان آزادی داده تا با حفظ قومیت، زبان و رسم الخط خود در جامعه زندگی کنند و دولت موظف است این آزادی‌ها را تضمین کند پس بهتر است آقای روحانی با تعریف شبهه‌انگیز از آزادی رقیب هراسی نکند.

در پایان برنامه وقتی جمعیت حاضر خبر انصراف دکتر محمد باقر قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری جهت حمایت از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی را شنیدند با شعارهای "قالیباف قالیباف تشکر تشکر" ، "سلام بر قالیباف درود بر رئیسی" اقدام پسندیده محمد باقر قالیباف را مورد قدردانی قرار داده و با پیمانی ناگسستنی سید ابراهیم رئیسی را بدرقه کردند.

نظرات بینندگان