کد خبر: ۱۰۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
در نامه جمعی از اساتید دانشگاه شیراز به وزیر علوم مطرح شد؛

شجاعانه حقیقت سرقت علمی پایان‌نامه منتسب به رئیس‌جمهور را بیان کنید

در این نامه تصریح شده است: از وزیر علوم انتظار می‌رود پس از انجام راستی‌آزمایی در مورد ادعاهای مطرح‌شده در مورد وقوع سرقت علمی در پایان‌نامه یادشده، شجاعانه حقیقت را اگرچه بر مذاق سیاست‌مداران فرصت‌طلب تلخ باشد آن‌گونه که هست بیان کند.
شجاعانه حقیقت سرقت علمی پایان‌نامه منتسب به رئیس‌جمهور را بیان کنیدبه گزارش شیرازه، جمعی از اساتید دانشگاه شیراز در نامه‌ای به وزیر علوم خواستار راستی‌آزمایی سرقت علمی پایان‌نامه منتسب به رئیس‌جمهور شده‌اند.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

بسمه‌تعالی

برادر گرامی جناب آقای دکتر فرهادی

وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری

با سلام و تقدیم احترام،

همان‌گونه که مستحضرید بر اساس اسناد و مدارک متقن موجود که در فضای مجازی و برخی از رسانه‌ها به اطلاع عموم رسیده و نیز بر اساس بررسی‌های اولیه انجام‌شده توسط این‌جانبان، پایان‌نامه منتسب به آقای حسن فریدون (جناب آقای روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران) که در سال 1998 میلادی در دانشگاه کلدونین گلاسکو بریتانیا جهت اخذ مدرک دکتری در رشته حقوق بین‌الملل ارائه‌شده است، قویاً مظنون به سرقت علمی است. اظهارنظر شفاهی و عجولانه جنابعالی در تاریخ 24/2/ 1396 در خصوص موضوع مذکور، موجی از نگرانی را در افکار عمومی به‌ویژه جامعه دانشگاهی ایجاد کرده است.

این‌جانبان به‌عنوان جمعی از اساتید دانشگاه شیراز، در راستای صیانت از حریم دانش و دانشگاه، از آن جناب تقاضامندیم قبل از هرگونه اظهارنظر متأثر از فشارهای سیاسی، دستور فرمایید این موضوع مهم که با حیثیت علم، فرهنگ و تمدن کهن کشور عزیزمان گره‌خورده است، در مراجع ذیصلاح موردبررسی و رسیدگی دقیق قرار گیرد و نتایج بررسی‌ها به‌منظور رفع شبهات و تنویر افکار عمومی به اطلاع مردم شریف ایران رسانده شود.

جناب آقای دکتر فرهادی، جنابعالی یک شخصیت علمی و دانشگاهی با رتبه استادی هستید، نگذارید شرافت علمی شما قربانی هیجانات زودگذر سیاسی شود.

انتظار می‌رود حضرت‌عالی پس از انجام راستی آزمایی در مورد ادعاهای مطرح‌شده در مورد وقوع سرقت علمی در پایان‌نامه یادشده، شجاعانه حقیقت را اگرچه بر مذاق سیاست‌مداران فرصت‌طلب تلخ باشد آن‌گونه که هست بیان کنید. بدون تردید این موضع‌گیری حیاتی جنابعالی به‌عنوان عالی‌ترین سکان‌دار علم و فناوری در کشور جمهوری اسلامی ایران، برای همیشه و به نام شخص شما در تاریخ ثبت خواهد شد.

با تشکر و آرزوی توفیق الهی

جمعی از اساتید دانشگاه شیراز

منبع: عصرفارس
نظرات بینندگان