کد خبر: ۱۰۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶

برق گرفتگی 2 نفر هنگام نصب بنر تبلیغاتی

ورود لوله داربست یک بنر تبلیغاتی به شبکه برق در شیراز، باعث برق گرفتگی دو نفر که در حال بستن داربست بودند، شد.
به گزارش شیرازه، بیژن لیاقت مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: دو نفر که با هدف نصب بنر در نزدیکی شبکه برق اقدام به بستن داربست کردند با ورود لوله داربست به شبکه برق دچار برق گرفتگی و سوختگی شدید شدند.

لیاقت با اشاره به عدم اطلاع برخی افراد از خطرات برق گفت: عدم نصب بنرهای بزرگ تبلیغاتی در نزدیکی سیم ها و ترانس های برق و خودداری از نصب پوسترها و بنرهای تبلیغاتی روی پایه های برق ضروری است.
 
وی ادامه داد: هیچ شخص یا اشخاصی به جز پرسنل آموزش دیده شرکت توزیع برق شیراز حق صعود و فرود از پایه ها و ورود به شبکه ها و تاسیسات برق را ندارد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز افزود: نصب بنرهای تبلیغاتی در نزدیکی شبکه ها ممکن است موجب بروز حادثه برای نصب کنندگان و یا حتی ساکنین منطقه و عابران شود.

وی گفت: از طرفی با نصب بنرهای تبلیغاتی بر روی تاسیسات برق انجام عملیات توسط پرسنل این شرکت برای رفع خاموشی ها و اتصالی شبکه در زمان های حساس از جمله ایام انتخابات با مشکل مواجه می شود.

وی با تاکید بر ضرورت جمع آوری اقلام تبلیغاتی از مجاورت شبکههای برق اضافه کرد: چنان چه اقلام مذکور در مناطقی که احتمال خطر برق گرفتگی وجود دارد، نصب شده باشد، حتماً قبل از جمع آوری آن باید با تلفن 121 تماس گرفته شود تا نسبت به ایمن سازی محیط از خطر برق گرفتگی اقدامات لازم انجام شود.
نظرات بینندگان