کد خبر: ۱۰۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
فرمانده سپاه فجر:

پل کابلی ولیعصر شیراز دستاورد جوانان نخبه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است

سردار غیاثی گفت: این پل بزرگ ترین و طولانی ترین پل کابلی تک پایلون کشور و یکی از نمادهای پیشرفت علم مهندسی است که توسط مهندسان نخبه و جوان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) طراحی و ساخته شده است.
به گزارش شیرازه، سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس در حاشیه آیین افتتاح پروژه پل کابلی ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با بیان اینکه توان مهندسی قرارگاه خاتم الانبیا (صلی الله علیه و آله و سلم) در اجرای پروژه های عمرانی کم نظیر است، گفت: این پل بزرگ ترین و طولانی ترین پل کابلی تک پایلون کشور و یکی از نمادهای پیشرفت علم مهندسی است که توسط مهندسان نخبه و جوان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) طراحی و ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بهبود چهره شهر شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت (علیهم اسلام) در ایران اسلامی از طریق اجرای پروژه های عمرانی شهری و برگزاری برنامه های فرهنگی یکی از وظایف مهم مدیران و مسئولان این کلانشهر است که ارتقاء نشاط شهروندان، جذب سرمایه گذاری، تقویت اقتصاد شهری و مطرح شدن نام شیراز در بین کلانشهرهای توسعه یافته کشور را در پی خواهد داشت.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به اینکه کلانشهرها و مراکز استان ها برای تسهیل عبور و مرور به پروژه هایی نظیر پل های عظیم، تونل ها و زیرگذرها نیاز دارند، خاطرنشان کرد: ساخت پروژه های عمرانی عظیمی مانند پل کابلی ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یکی از راه های موثر تسهیل عبور و مرور در کلانشهرها، کاهش آلودگی هوا و صوت، کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی خودروها و شهروندان در یکی از نقاط پر ترافیک شیراز و ارتقا سلامت شهروندان است.

وی افزود: یکی از نکات خاص در طراحی این پل فاصله زیاد بین ستون های آن است که دلیل آن وجود ایستگاه شماره نُه قطار شهری در زیر عرشه پل است با این وجود طراحی و ساخت این پل به گونه ای است که به فضای شهر شیراز زیبایی دوچندان خواهد بخشید.

سردار غیاثی با بیان اینکه کشورهای خارجی به بهانه های مختلف از جمله تحریم از ارسال خدمات و تجهیزات مهندسی به ایران جلوگیری می کنند، گفت: با بومی سازی چنین طرح های عمرانی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) نیاز مهندسی کشور و مدیریت کلانشهرها به متخصصان غیر ایرانی در پروژه های شهری کاهش خواهد یافت و این خود حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در راستای انتفاع مردم و خودکفایی کشور تعریف شده اند، گفت: جمع زیادی از نخبگان، مهندسان و متخصصان جوان کشور در پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) مشغول به کار می باشند و فعالیت این قرارگاه نیاز مهندسی و سازندگی ایران به کشورهای خارجی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
نظرات بینندگان