کد خبر: ۱۰۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

اولین گردهمایی بین المللی دیالیز و پیوند اعضا در شیراز

اولین گردهمایی بین المللی مشترک نفرولوژی، دیالیز و پیوند اعضا در شیراز آغاز شد.
اولین گردهمایی بین المللی دیالیز و پیوند اعضا در شیرازبه گزارش شیرازه، ملک حسینی دبیر اجرایی همایش بین المللی دیالیز و پیوند اعضا گفت: از مهمترین محورهای این همایش، بیماریهای مزمن کلیوی، آسیب‌های حاد کلیه، همودیالیز و دیالیز صفاقی، فشار خون بالا و بیماری های عروقی و پیوند کلیه و کبد است.

ملک حسینی از حضور ۳۰ متخصص و چهره شاخص پیوند عضو، قلب، کبد و کلیه از بیش از ۹ کشور جهان در این همایش خبر داد و گفت: این متخصصان از کشورهای، ژاپن، اسپانیا، لبنان، پاکستان، سوریه، کانادا ، آمریکا و سوییس به همراه متخصصان داخلی از سراسر کشور به تبادل جدیدترین تحقیقات و دستاوردهای علمی - پزشکی می‌پردازند.

وی افزود: در این همایش سه روزه بیش از ۳۰ مقاله به صورت سخنرانی توسط متخصصان داخلی و خارجی و ۹۱ مقاله هم به صورت پوستر ارائه می‌شود.

رییس مرکز پیوند اعضا بیمارستان نمازی شیراز به جایگاه بالای پیوند کبد شیراز در دنیا اشاره کرد و گفت: این مرکز پارسال با ۵۶۰ پیوند کبد رکورد دار مراکز پیوند کبد دنیا حتی مراکز پیشرفته بود.

رییس انجمن نفرولوژی ایران گفت: دیابت و فشار خون از علل اصلی و مهم بیماری کبدی است که در نهایت منجر به دیالیز می‌شود.

گنجی افزود: درمان پرفشاری خون و دیابت و تجویز رژیم غذایی به این افراد می‌تواند ما را در برنامه ریزی های بعدی سلامت و پیشگیری یاری کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این همایش، تغییر سبک زنگی در جوامع صنعتی و نیمه صنعتی را از علل اصلی رشد بیماری های پر فشاری خون، فشار خون بالا، دیابت و چاقی ذکر کرد.

ایمانیه افزود: با افزایش تخت های دیالیز در استان در ۱۰ سال گذشته، در حال حاضر ۴۴ مرکز دیالیز در استان به ارایه خدمت می‌پردازند.

اولین گردهمایی بین المللی مشترک نفرولوژی، دیالیز و پیوند اعضا از دیروز در شیراز آغاز شده است و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد.
نظرات بینندگان