کد خبر: ۱۰۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با شیرازه:

برای رضای خدا و ادای تکلیف رأی دهید/ رئیس‌جمهور باید انقلابی رفتار کند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رئیس‌جمهوری موفق خواهد شد که در همه عرصه‌ها انقلابی رفتار کند از مردم خواست تا به دور از حب و بغض سیاسی برای رضای خدا و ادای تکلیف رأی دهند.

آیت‌الله علی اکبر کلانتری در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه درخصوص ویژگی‌های رئیس‌جمهور اصلح گفت: هر فردی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود، باید بتواند به معنای واقعی کلمه به دور از هرگونه شعار در پی اجرای منویات و مطالبات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد چراکه ولی فقیه اشرافیت و آگاهی گسترده‌ای نسبت به مسائل جامعه دارند و بیش از مقامات و سایر مسئولین دغدغه مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تولید، اشتغال و غیره را دارند و در این زمینه با هوشیاری و درایت رهنمودهایی داشته‌اند که رئیس قوه مجریه باید بتواند این اهداف را با دقت، دلسوزی و جدیت پیگیری کند تا بر مشکلات فائق شود.

وی با تصریح اینکه هر زمان توجه به اجرای منویات مقام معظم رهبری کمرنگ شد دچار مشکلات زیادی شدیم، گفت: به نظر می‌رسد در حال حاضر کسی می‌تواند اصلح باشد و در حل مشکلات کشور موفق شود که به دور از هرگونه موج‌سواری با تدبیر و درایت فراوان در همه عرصه‌های داخلی و خارجی، روحیه بسیجی و رفتار انقلابی داشته باشد و برای وی چیزی مهم‌تر از مسائل کشور نباشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به عنوان مثال اگر مسئولین ذیربط درخصوص مسئله فیش‌های نجومی و حقوق‌های غیرمتعارف با روحیه انقلابی خیلی سریع و به موقع وارد عمل می‌شدند و با این پدیده زشت مقابله می‌کردند، قطعا مردم دلگرم می‌شدند و افراد خاطی نیز حواس خود را جمع می‌کردند تا به تخطی‌های متعدد گرفتار نشوند و کشور دچار آسیب‌‌های متعدد نشود.

استاد دانشگاه شیراز تأکید کرد: رئیس‌جمهور باید فردی دارای تدبیر، مدیریت قوی و روحیه انقلابی باشد و همچنین دغدغه رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی را داشته باشد و به آرمان‌های ارزشمند امام خمینی‌(ره) و نظام جمهوری اسلامی پایبند باشد.

آیت الله کلانتری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در کشور ما نگاه مردم‌سالاری دینی حاکم است و درحدود چهار دهه در حال اجرا شدن است، در این زمینه تجربیات خوبی پیدا کرده‌ایم. در برخی از دوره‌های ریاست جمهوری شاهد عدم توازن بودجه بودیم به طوری که در برخی مقاطع توسعه سیاسی مورد تأکید قرار گرفت و از دیگر عرصه‌ها غفلت شد و در برخی دیگر از مقاطع روی توسعه اقتصادی تأکید شد و از موضوعات مهم اجتماعی و فرهنگی فاصله گرفتیم که به نظر می‌رسد کشور ما به توسعه متوازن و توجه همزمان به همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی نیاز دارد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اتحاد طیف ارزش‌مدار و انقلابی گفت: مردم بصیر ایران اسلامی باید مثل همیشه هوشیار باشند و برای رأی دادن مطالعه، مشورت و دقت کنند و برای رضای خدا و ادای تکلیف رأی دهند چراکه هر یک از ما اگر توجه کافی نکنیم و به فرد اصلح رأی ندهیم در پیشگاه خدای متعال و در محضر امام و شهدا باید پاسخگو باشیم بنابراین باید با دقت و درایت کافی به دور از حب و بغض سیاسی و یا خویشاوندگرایی و حزب‌گرایی وارد عرصه شویم و ادای تکلیف کنیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان