کد خبر: ۱۰۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:

آموزش و پرورش متعهد به اجرای تعارضات سند 2030 با باورهای دینی و مسائل فرهنگی کشور نیست

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس اسناد بالا دستی نظام تعلیم و تربیت، رویکرد محوری آموزش و پرورش تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران است و به هیچ عنوان متعهد به اجرای تعارضات سند 2030 با باورهای دینی و مسائل فرهنگی کشور نیست.
به گزارش شیرازه، حمید رضا آذری  با اشاره به اظهار نظر های صورت گرفته مبنی بر امضاء برنامه «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» توسط وزیر آموزش و پرورش و الزام به اجرای مفاد آن در نظام تعلیم و تربیت کشور گفت: رویکرد محوری آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش ،سند تحول بنیادین و رهنمودهای مقام معظم رهبری می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به ساحت های شش گانه تربیتی مندرج در سند تحول بنیادین گفت: تمام اهداف، ماموریتها و چشم انداز این سند رسیدن به حیات طیبه است.

وی خودشناسی، ارتباط با خدا و ارتباط فرد با خلقت را از ثمرات اجرای تحول بنیادین عنوان کرد و افزود: پرورش نسلی انقلابی، مکتبی، پیرو قرآن و عترت بزرگ ترین وظیفه و رسالت متولیان دستگاه تعلیم و تربیت بویژه معلمان است.

آذری در ادامه با اشاره به سوء برداشت برخی از محافل از بیانات مقام معظم رهبری در مورد سند 2030  در دیدار با فرهنگیان در اردیبهشت ماه 96 گفت: روشنگری های مقام معظم رهبری همچون گذشته چراغ راه مسئولین  دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران است و سوء استفاده از این موقعیت برای ضربه زدن به دولت، تنها نظام تعلیم و تربیت کشور را تضعیف خواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: یکی از اولویت‌های جدی دولت یازدهم استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای حضور فعال و ارزش‌آفرین در عرصه‌ توسعه ‌بین‌الملل است تا با استفاده از این فرصت گفتگو، تعامل و تاثیرگذاری بر سیاست‌های جهانی را فراهم نموده و با بهره‌گیری از تجارب موفق جهانی و پتانسیل‌های موجود ضمن حفظ استقلال و اختصاصات فرهنگی، تصویر مثبت و موفقی را از نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان مخابره نماید.

آذری با تاکید بر اینکه" جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به بخش هایی از «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» که به هر شکلی در تعارض با مقررات و اولویت های ملی، باورهای دینی و ارزش های فرهنگی جامعه ایرانی  باشد نمی داند افزود:آموزش و پرورش در این سند به صراحت اعلام کرده که خود را مقید به اجرای مفادی که در چارچوب نظام ارزشی و دینی کشور نباشد، نمی داند.

وی در ادامه با اشاره به حضور پرشور همه آحاد مردم در انتخابات پیش رو گفت: دانش آموزان و فرهنگیان استان فارس نیز همگام با  فرهنگیان ،دانش آموزان و همه مردم شریف میهن اسلامی در این انتخابات حضور خواهند داشت تا جلوه هایی از دستاوردهای سند تحول بنیادین و ساحت های تربیتی نظام تعلیم و تربیت را به منصه ظهور برسانند.
نظرات بینندگان