کد خبر: ۱۰۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
یادداشت؛

وعده های پوشالی را در تنور داغ انتخابات گران نخریم

باید مراقب باشیم وعده های انتخاباتی را درهم و گران نخریم؛ بخاطر داشته باشیم بین شعارهای درهم، سوا کردن مجاز و ممکن است.

شیرازه؛ دربحبوحه رقابت سایز بنرها و پرتره ها و ژست ها و قیافه های رنگارنگ در تعداد محدودی از تبلیغات چند تن از نامزدهای شورای شهر شعارهای گوناگونی به چشم می خورد.

برخی شعار ها در حدشعر و دکلمه هستند و صرفا جنبه تزیینی درحاشیه عکس ها دارند، برخی شعارها هم دقیقا به مخاطب یادآوری می کنند فصل هندوانه است! بعضیها سنگ خیلی بزرگ برداشتند و شعارهایی سردادند که نامزدهای ریاست جمهوری هم درآن ماندند چه برسد به کاندیدای شورای شهر!

اما بعضی شعار ها هم چشم نوازندو ازاشراف قانونی برخی از نامزدها از وظایف جایگاه احتمالی آینده شان خبر می دهند.

اما بین انبوه شعارهای دهان پرکن در تنور داغ انتخابات چگونه می توان وعده های پوشالی را از وعده های قانونی ومنطبق با اختیارات اعضای شورا تشخیص داد؟

باید مراقب باشیم وعده های انتخاباتی را درهم و گران نخریم. بخاطر داشته باشیم بین شعارهای درهم، سوا کردن مجاز وممکن است فقط کافی است نیم نگاهی به آیین نامه و وظایف و اختیارات قانونی شوراهای شهر بیندازیم در این صورت قطعا به انتخاب درست تری خواهیم رسید و افرادی که با دست خالی به میدان رقابت آمدند را کنار خواهیم زد.در این اوضاع که لیست های حزبی نتوانسته حتی طرفداران دواتشه و اعضای با سابقه هردوطرف را راضی کندنمی توان به این لیست ها اعتماد کرد و با تکیه به لیست های چپ و راستی که خوب و بدو خنثی درهم ارائه شدند زیر بار لزوم افزایش آگاهی برای انتخاب درست شانه خالی کرد.

18سال از عمر شوراها گذشته اکنون در فصل جوانی شوراها جا دارد وظایف و اختیارات قانونی شوراهای شهر و روستا ملکه ذهن مردم شده باشد.

اگر شعارها را به خاطر بسپاریم و انها را کنار خط کش قانون و حیطه وظایف واختیارات شورا بگذاریم براحتی متوجه خواهیم شد کاندیداها وعده های انتخاباتی خود را تا چه حد براساس توان واختیارات شورا انتخاب کردند در این صورت قبل از اینکه برای انجام وظیفه پای صندوق ها بیاییم به بهترین انتخاب ها رسیدیم و با وجدان راحت تری ادای تکلیف کرده و رای خود را به صندوق می اندازیم.

نجمه اشرفی / سبحان
نظرات بینندگان