کد خبر: ۱۰۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
فرمانده سپاه فجر فارس:

مشارکت مردم در انتخابات تحقق مردم‌سالاری دینی را به دنبال دارد/ سند جامع آمایش سرزمین استان فارس تکمیل شود

فرمانده سپاه استان فارس مشارکت در انتخابات را زمینه ساز تحقق مردم سالاری دینی دانست و گفت: اعضای شورای شهر باید به حاشیه‌نشینی و تکمیل سند آمایش سرزمینی فارس توجه کنند.
به گزارش شیرازه، سردار سید هاشم غیاثی صبح امروز با حضور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین ساعات رای گیری حضور پیدا کردم و رأی خودم را به صندوق انداختم گفت: برای اینکه مردم‌سالاری دینی را که مورد نظر امام خمینی‌(ره) بود را تحقق بخشیم، باید مردم در تعیین سرنوشت خود شرکت کنند صرف‌نظر از اینکه به چه کسی می‌خواهند رای بدهند که البته انتخاب اصلح هم مهم است. به نظر می‌رسد حضور پر شور مردمی تعیین کننده تر از انتخاب است و به دشمنان انقلاب این پیام را می‌رساند که مردم پشتیبان نظام هستند.

وی با بیان اینکه مردم با هر گرایش سیاسی در تبعیت از رهبری در پای صندوق های رای حضور پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم با یک شور و نشاط خاصی از ساعات ابتدایی در شعب اخذ رای حضور پیدا کرده اند و فارغ از هر انتخابی حضور مردم موثر خواهد بود.

سردار غیاثی با بیان اینکه با اطلاعاتی که دارم در سایر شهرستان‌های استان فارس نیز حضور مردم در همان ساعات ابتدایی پررنگ بوده است، به مردم توصیه کرد که در ساعات مقرر پای صندوق های رای بیایند.

جمهوری اسلامی ایران الگوی موفق مردم سالاری دینی در جهان است
وی در پاسخ به سوالی درخصوص اولویت‌های کاری اعضای شورای شهر با بیان اینکه در دانشگاه مدیریت شهری و جغرافیا تدریس می‌کنم و مطالعات میدانی در این زمینه داشته‌ام، گفت: معتقدم شهر شیراز که یک فرصت برای نظام است نسبت به طرح های آمایشی عقب ماندگی جدی دارد و باید تلاش شود سند جامع آمایش سرزمین استان فارس تکمیل شود و برخی خلاءهایی وجود دارد که پر کردن آن جسارت می‌خواهد و با توجه جایگاه حقوقی که شوراها دارند می‌توانند به شهردار در زمینه جبران کمبودها کمک کنند. همچنین هرچه سریع‌تر باید به حاشیه شهر شیراز و حاشیه‌نشینی توجه جدی کرد.

سردار غیاثی درخصوص اولویت کاری رئیس‌جمهور نیز خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید استکبارستیز و ساده زیست باشد و نگاه و تلاش وی به آحاد مردم و جامعه باشد و جدای از نگرشی که دارد از تیم‌های تخصصی به ویژه در زمینه اقتصاد و معیشت مردم استفاده کند.
فرمانده سپاه فجر استان فارس در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه گفت: نتیجه انتخابات و خروجی صندوق‌های رأی هرچه باشد، باید همه تمکین کنند و به رأی مردم احترام بگذارند چراکه در انتخابات ما با نظارت‌هایی که می‌شود، تقلب جایی ندارد.

نظرات بینندگان