کد خبر: ۱۰۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
به روز رسانی می شود/ اطلاعیه شماره 18 ستاد انتخابات کشور

اگر در محل شعبه یا اطراف آن افرادی به تبلیغ له یا علیه کاندیدایی بپردازند سریعا پیگیری شود

در اطلاعیه شماره ۱۸ وزارت کشور آمده است؛ اگر در محل شعبه یا اطراف آن یا صف انتظار رأی دهندگان فرد یا افرادی به هر شکلی اقدام به تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخاباتی می‌نمایند، سریعاً دستور فرمائید موضوع پیگیری و برخورد قانونی صورت پذیرد.
به گزارش شیرازه، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا امروز 29 اردیبهشت ماه 96 در سراسر کشور برگزار می شود. وزارت کشور تا پایان زمان انتخابات اطلاعیه های برای شعب اخذ رای صادر می کند.

 اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور به شرح زیر  است.

 اطلاعیه شماره 18 ستاد انتخابات کشور


نمایندگان محترم فرماندار در سراسر کشور توجه نمایند با توجه به ممنوعیت هرگونه تبلیغات انتخاباتی در روز رأی گیری، چنانچه در محل شعبه یا اطراف آن یا صف انتظار رأی دهندگان فرد یا افرادی به هر شکلی اقدام به تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخاباتی می‌نمایند، سریعاً دستور فرمائید موضوع پیگیری و برخورد قانونی صورت پذیرد.


اطلاعیه شماره 17 ستاد انتخابات کشور

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می‌رساند،ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رأی بودن مراجعه کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از بررسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد 1378.2.29 یا قبل از آن بودن می‌باشد.
ضمناً یادآوری می‌شود در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت برای اخذ رأی انتخابات شوراهای اسلامی، رعایت شرط سکونت رأی دهنده یا افراد تحت تکفل ایشان در یکسال اخیر در حوزه انتخابیه مربوطه الزامی است.


 اطلاعیه شماره ۱۶ ستاد انتخابات کشور

اعضای محترم شعبه اخذ رای و نمایندگان فرماندار توجه نمایند ، افراد بی‌سواد ، روشندلان ، یا افرادی که به هر دلیل قادر به نوشتن رای خود نیستند می‌توانند از فرد مورد اعتماد همراه خود برای نوشتن برگ رای استفاده کنند.


 اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور

 پانزدهمین اطلاعیه ستاد انتخابات کشور منتشر شد که به شرح زیر است:

اعضای محترم شعب و نمایندگان فرماندار توجه نمایند با توجه به همزمانی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، رأی دهندگان هیچ الزامی برای رأی دادن در هر دو انتخابات جاری را ندارد و ایشان مخیّرند بنا به تشخیص درهر یک از انتخابات جاری نسبت به رأی دادن اقدام نمایند. مقتضی است اقدام مغایر صورت نپذیرد.

اطلاعیه شماره ۱۴ ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۱۴ ستاد انتخابت کشور منتشر شد که به به شرح زیر است:

به اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی حوزه‌های انتخابیه‌ای که همزمان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و یا میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی را برگزار می نمایند، توصیه می‌شود اولاً به رأی دهندگان تذکر دهند که نام نامزد مورد نظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند. ثانیاً توجه داشته باشند که برگ‌های رأی هر انتخابات درصندوق مربوط به همان انتخابات انداخته شود.

اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات کشور

سیزدهمین اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:


به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد . لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود . همچنین اگر در طول زمان رأی گیری َآثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند ، آنها را نیز امحاء نمایند.

اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات کشور

دوازدهمین اطلاعیه ستاد انتخابات کشور منتشر شد که به شرح زیر است:


به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی تأکید می‌نماید، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته و در تمام طول مدت اخذ رأی ، روشن نگهدارند تا دستورالعمل‌های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد مورد عمل قرار دهند.
اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می‌باشد.

اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور

 اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:


نظر به آغاز اخذ رأی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و اولین میان‌دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه "اصفهان"، "اهر وهریس"، "مراغه و عجب شیر"و بندرلنگه، بستک و پارسیان" به آگاهی هم‌میهنان عزیز می رساند که طبق گزارش های دریافتی از ستادهای انتخابات استانها و شهرستانها ، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت 8 صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می‌باشند .

اطلاعیه شماره 9 هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور اطلاعیه شماره ۹ را به شرح ذیل صادر کرد:


بسم‌الله الرحمن الرحیم
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور اعلام می‌دارد در حوزه‌هایی که فرآیند رای‌گیری به صورت دستی انجام می‌پذیرد، بر اساس بند اول از قسمت دال ماده ۶۷ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و بند اول از قسمت دال ماده 68 آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی روستا و بخش (اصلاحی سال ۸۵) «تعرفه اخذ رای بدون مهر هیات نظارت باطل است».
در این ماده آمده است؛ «پس از ثبت‌نام از رای‌دهنده، متصدی ثبت‌نام، برگ رای را بعد از ممهور نمودن به مهر انتخابات به رای‌دهنده می‌دهد».
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورهای اسلامی کشور از عموم هموطنان می‌خواهد پس از دریافت تعرفه انتخاباتی، نسبت به ممهور بودن آن مطمئن باشند.



اطلاعیه شماره 8 هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور اطلاعیه شماره ۸ را به شرح ذیل صادر کرد:


هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور

بسم‌الله الرحمن الرحیم

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با توجه به گزارش‌های واصله از عدم همکاری بعضی شعب اخذ رای با بازرسان اعزامی از سوی هیات‌های نظارت کل کشور اعلام می‌دارد:

با توجه به هماهنگی به عمل آمده میان هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور و وزارت محترم کشور برای فعالیت بازرسان این هیات، براساس بخشنامه شماره 7765 که در تاریخ 26/02/1396 از سوی آن وزارتخانه ابلاغ شده و قطعا لازم‌الاجرا است، کلیه حوزه‌های رای‌گیری موظف به همکاری با بازرسان فقط در قبال ارایه کارت شناسایی بازرسی هستند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان