کد خبر: ۱۰۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
شهردار شیراز:

در انتخابات باید به عملکرد گذشته افراد توجه شود/ شورا نباید سیاسی عمل کند

شهردار شیراز توجه به گذشته مدیریتی و عملکرد افراد برای انتخاب آنان را مهم دانست و گفت: معتقدم نباید اعضای شورای اسلامی شهر مسائل سیاسی را دنبال کنند.

در انتخابات باید به عملکرد گذشته افراد توجه شود/ شورا نباید سیاسی عمل کندبه گزارش شیرازه، علیرضا پاک فطرت با حضور در حرم مطهر شاهچراغ(ع) در جمع خبرنگاران با اعتقاد به اینکه کارهای اجرایی باید از کارهای سیاسی فاصله داشته باشد، گفت: گرچه مسئولین ارشد سیاست‌های اقتصادی کلان را پایه‌ریزی می‌کنند اما معتقدم باید سیاست را سیاستمداران دنبال کنند و اقتصاددانان مسائل اقتصادی را پیگیری کنند.

وی تأکید کرد: نباید اعضای شورای اسلامی شهر مسائل سیاسی را دنبال کنند چراکه مسائل اجرایی و کارهای مردم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و پیشرفتی حاصل نخواهد شد و بهانه‌ای برای کار نکردن افراد می‌شود.

شهردار شیراز اظهار کرد: باید از تمام جناح‌ها و اقشار مختلف مردم در شورا حضور داشته باشند و به یکدیگر کمک کنند چراکه شهر متعلق به همه شهروندان است و هیچ شهروندی در ارائه خدمات برای ما تفاوتی ندارد و به همه یکسان نگاه می‌کنیم.

پاک فطرت درخصوص ویژگی‌های اعضای شورا گفت: ابتدا باید کار را بشناسند و برای دفاع از منافع مردم تجربه و شجاعت داشته باشند. همچنین توجه کنند که وظیفه شهرداری خدمات رسانی به مردم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و غیره است که برای تحقق آن باید در چارچوب قانون شهرداری‌ها حرکت کنند.

وی درخصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز تصریح کرد: در سایر کشورهای دنیا به این توجه می‌کنند که عملکرد گذشته فلان فرد چه بوده و چقدر توانسته به عنوان مثال در فلان شرکت قدرتمند خصوصی موفق عمل کند. آیا توانسته هزار نیرو را از جیب خود حقوق دهد و سودآوری هم داشته باشد؟ با شعار نمی‌توان کار را پیش برد گرچه ممکن است جوی به وجود آید و احساسی هم ایجاد شود اما اگر رئیس‌جمهور اهل کار و عمل نباشد، اطرافیان وی نیز اجرایی نخواهند بود.

شهردار شیراز سیاست‌های کلان دولت را در مدیریت شهری تأثیرگذار دانست و گفت: رویکردهای نماینده عالی دولت در مسائل اجرایی، سیاست‌‌گذاری‌های مالیاتی، خدمات‌رسانی، حمل و نقل و غیره بر مدیریت شهری تأثیر می‌گذارد.

در حاشیه این گفتگو شهردار شیراز در پاسخ به درخواست یکی از شهروندان برای کار در شهرداری گفت: 50 درصد نیروهای فنی سازمان عمران شهرداری پیمانکارانی هستند که از شهرهای دیگر کشور به شیراز آمده‌اند و ما برای جذب نیروی بومی اولویت قائل هستیم که در صورت درخواست به آنان آموزش‌های لازم را نیز می‌دهیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان