کد خبر: ۱۰۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

تشکیل صف‌های طولانی مقابل شعبه‌های اخذ رای/مشارکت بالای مردم در ساعت های گذشته/تاخیر در صدور کارت نماینده های رئیسی در شیراز مشکل ساز شد

حضور پرشمار مردم در شعب اخذ رای در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام، نشانه مشارکت بالا در این دوره از انتخابات است.
به گزارش شیرازه، صبح امروز همزمان با سراسر کشور انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در استان فارس آغاز شده است.

مشاهدات خبرنگاران شیرازه از سطح شهر حاکی از آن است که از ابتدای آغاز زمان رای گیری حضور مردم نسبت به انتخابات سال گذشته گسترده تر است.

بسياري از مديران و مسئولان اجرايي، لشكري و كشوري نيز در ساعت‌هاي اوليه صبح جمعه با حضور در حرم مطهر شاهچراغ(ع) راي خود را به صندوق ريختند.

از مجموع چهار میلیون و 851 هزار و 274 نفر جمعیت این استان، سه میلیون و 429 هزار و 553 نفر واجد شرکت در انتخابات 29 اردیبهشت ماه جاری هستند.

به گفته فرماندار شیراز از جمعیت حدود یک میلیون و 800هزار نفری شیراز حدود یک میلیون و 272 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

برخی از شعب اخذ رای در جنوب شیراز و شهرک صدرا با تاخیر آغاز شد که همین امر اعتراض مردم را در پی داشته است. متولیان برگزار کننده انتخابات هنوز در این مورد موضعی اتخاذ نکرده اند.

تاخیر در صدور کارت نماینده های رئیسی در شیراز مشکل ساز شد

به گزارش شیرازه، تاخیر در صدور کارت و جابجایی نمایندگان ابراهیم رئیسی برای حضور در شعب اخذ رای، از سوی فرمانداری شیراز باعث مشکلاتی برای حضور آنها در برخی شعب اخذ رای در نقاط مختلف شهرستان شیراز شده است.

مشفقیان دبیر ستاد انتخاباتی رئیسی در گفتگو با خبرنگار شیرازه اظهار داشت: فرمانداری کارت نماینده های روحانی را اول صادر کرده است و با پیگیری هایی که روز گذشته انجام داده ایم توانسته ایم برخی از کارت ها را از فرمانداری بگیریم که آن هم متاسفانه با جابجایی ناظران صندوق‌ها همراه بود به نحوی که به عنوان مثال، فردی که از اهالی بخش دشت‌ارژن شیراز بوده و به عنوان ناظر در این بخش معرفی شده، در کارت صادر شده از سوی فرمانداری شیراز به عنوان ناظر در منطقه ای که ۸۰ کیلومتر با این بخش فاصله دارد معرفی شده که گستردگی جابجایی ناظران در سطح استان، سبب شده است نمایندگان ستاد انتخاباتی حجت الاسلام دکتر رئیسی در قریب ۳۵ درصد شعب اخذ رای در سطح استان حضور نداشته باشند.

نظرات بینندگان