کد خبر: ۱۰۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدیرکل کمیته امداد فارس در گفتگو با شیرازه:

صادرات فرش‌های دستباف مددجویان کمیته امداد به کشورهای اروپایی/ 7درصد گوشت استان فارس توسط مددجویان کمیته امداد تولید می‌شود

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: هفت درصد گوشت استان فارس و چهار درصد شیر مصرفی استان توسط مددجویان کمیته امداد تولید می‌شود.

به گزارش شیرازه، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها اعلام کردند که دشمن یک جنگ اقتصادی تمام عیار به ملت بزرگ ایران تحمیل کرده است و با هوشیاری و تدبیر اصول 24 گانه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را در بهمن‌ماه 1392 ابلاغ کردند.

ایشان تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از قوای کشور خواستار آن شدند که بی‌درنگ و با زمان‌بندی مشخص، اقدام به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کنند و با تهیه قوانین و مقررات لازم و تدوین نقشه راه برای عرصه‌های مختلف، زمینه و فرصت مناسب برای نقش‌آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی را در این جهاد مقدس فراهم آورند تا به فضل الهی حماسه‌ اقتصادی ملت بزرگ ایران نیز همچون حماسه سیاسی در برابر چشم جهانیان رخ نماید.

شیرازه معتقد است تحقق اقتصاد مقاومتی جز با کار جهادی امکان‌پذیر نیست و بر آن است تا در گزارشاتی اقداماتی که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی انجام داده‌اند را تشریح و به اطلاع مخاطبان برساند.

هزار پنل خورشیدی در منازل مددجویان نصب می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: در سال 95 مقدمات نصب هزار واحد پنل‌های خورشیدی در منازل مددجویان کمیته امداد فارس انجام شده است که این پنل‌ها در سطح تمام شهرستان‌های فارس توزیع می‌شود و با دریافت نور خورشید، برق تولید می‌کند و مددجویان بابت حفاظت و نگهداری آن حقوق دریافت می‌کنند.

محمد بذرافشان در گفتگو با شیرازه استفاده از پنل‌های خورشیدی را در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: درآمد هر واحد پنل حداقل 750 هزار تومان خواهد بود که علاوه بر افزایش برق تولیدی که وارد مدار می‌شود به اقتصاد و معیشت خانواده‌ها نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه نصب این پنل‌ها در مناطق مسکونی ضرری ندارد، گفت: بانک‌ها به خانواده مددجویان وام پرداخت کرده‌اند و مبلغ قسط وام مسدود است و از حقوق آنان کسر شده و مابقی به حساب خانواده واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس با تصریح اینکه اکنون منتظر واردات پنل‌ها از کشور کره جنوبی هستیم، گفت: بیش از 70 درصد اقدامات لازم درخصوص نصب پنل‌ها انجام شده است. در این زمینه با شرکت توزیع نیروی برق فارس تفاهم‌نامه‌ای امضاء شده است و مشاوران طرح به خانواده‌ها در این خصوص آموزش‌لازم را ارائه می‌دهند.

کسب رتبه اول کمیته امداد فارس در پرداخت وام اشتغال‌زایی

بذرافشان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌هایی با بسیج سازندگی فارس، جهاد کشاورزی، سازمان صنایع و معادن و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در زمینه اشتغالزایی گفت: یکی از اولویت‌های اساسی ما ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است که در سال گذشته بیش از 100 میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان پرداخت شد و بالغ بر ۶ هزار نفر از این وام‌ها استفاده كرده‌اند که رتبه اول توزیع اعتبارات قرض‌الحسنه بین مددجویان را در کشور کسب کردیم که از همکاری تمام بانک‌های استان تقدیر می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد در سال جاری نیز رشد پیدا خواهد کرد، گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار و با ثبات مولفه‌هایی را درنظر گرفته‌ایم. از جمله ارائه مشاوره رایگان به مددجویان که طرح اشتغال‌زایی آنان با شکست مواجه نشود، نیازسنجی، نظارت قبل، حین و بعد از اجرای طرح اشتغال، پشتیبانی از طرح‌های اشتغال خانوار و آموزش مهارت افزایی مددجویان که در سال 95 بیش از 17 هزار نفر در این خصوص آموزش دیده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد فارس اظهار کرد: جلسات متعدد با زنان سرپرست خانوار و فرزندان مددجویان که پتانسیل و ظرفیت اشتغال‌زایی را دارند از سوی حوزه معاونت اشتغال برگزار خواهد شد. برخی از آموزش‌ها نیز در طول سفر به مشهد مقدس با ارائه بسته‌های تشویقی و پیوست فرهنگی ارائه می‌شود.

بذرافشان خاطرنشان کرد: برخی از خانواده‌هایی که در طرح اشتغال‌زایی مشارکت داشتند از چرخه حمایتی خارج شدند و حتی تعدادی از آنان با توجه به عواید حاصل از طرح اشتغال‌زایی خود به مددجویان کمیته امداد کمک می‌کنند.

این مقام مسئول مهم‌ترین و خوشحال‌کننده‌ترین اقدامی که در سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال انجام شده است را شروع ساخت مجتمع خوداشتغالی برای 400 زن سرپرست خانوار توسط خیر واقف آقای کاظمی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شغل‌های ایجاد شده در زمینه خدمات، صنعت، دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و غیره است، گفت: هفت درصد گوشت استان فارس و چهار درصد شیر مصرفی استان توسط مددجویان کمیته امداد تولید می‌شود.

ادارات استان فارس از تولیدات مددجویان کمیته امداد خریدداری کنند

مدیرکل کمیته امداد فارس در پاسخ به سوالی درخصوص سیاست‌های کمیته امداد برای بازاریابی و توزیع سهم عادلانه سودبری مددجویان از محصولات تولیدی گفت: با دستگاه‌ها و سازمان‌های استانی رایزنی کردیم که در بحث اهدای جوایز و لوازم مصرفی ادارات خود ترجیحا از تولیدات مددجویان کمیته امداد استفاده کنند.

بذرافشان اعلام کرد: سالانه به طور متوسط سه هزار متر فرش و گلیم توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) تولید می‌شود که بیش از 700 متر آن به کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه صادر می‌گردد.

وی درخصوص توجه به تولید داخلی نیز خاطرنشان کرد: بخشنامه کرده‌ایم که در کمیته امداد اجناس تولید داخل خریدداری و استفاده گردد و برای تهیه جهیزیه نوعروسان نیز از کالاهای تولید داخل خریدداری می‌شود.

بذرافشان همچنین با اعتقاد بر اینکه داشتن سرپناه لازمه ایجاد مشاغل خانگی است از انجام ۵ هزار و ۵۵۶ فعالیت در حوزه مسكن مددجویان خبر داد و گفت: تاكنون ۷۳۰ واحد مسكونی روستایی را احداث كردیم و احداث مسكن شهری نیز ۵۵۰ واحد و تعمیرات جزئی نیز ۲ هزار و ۱۸۶ واحد بوده است، همچنین هزار و ۶۳۵ واحد نیمه تمام شهری و ۴۶۵ مورد نیز مسكن روستایی را تكمیل کرده‌ایم.

مدیركل كمیته امداد فارس با بیان اینكه قریب ۱۸ میلیارد تومان در حوزه مسكن تسهیلات اعطا كرده‌ایم، گفت: از این مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و امدادی و قریب به ۴ میلیارد تومان كمك مردمی و ۴ میلیارد تومان دیگر هم به صورت غیرمستقیم یعنی از درآمد صدقات هزینه شده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان