کد خبر: ۱۱۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

سرگردانی مردم بیضا در نبود دستگاه سونوگرافی

به دلیل نبود دستگاه سونوگرافی بیماران جهت انجام یک سونوگرافی ساده بایدبه شهرهای همجوار مراجعه کنند.

به گزارش شیرازه، نبود تجهیزات پزشکی وبیمارستانی باعث شده است بیماران جهت انجام یک سونوگرافی ساده به شهرستان های همجوار یا مرکز استان مراجعه کنند و این خود مشکلاتی را برای بیماران به وجود می آورد.

نبود سونوگرافی، درد جدیدی به دردهای مردم بیضا اضافه می کند! تامین سلامت ، بهداشت و درمان مردم از مهم ترین وظایف مسوولین می باشد.

چه بسا بیمارانی که به خاطر نبود پزشک متخصص و کمبود تجهیزات پزشکی و ضعف در رسیدگی به موقع و مناسب به مرگی دلخراش تن دادند که افسوس های بسیاری درپی داشت. ای بسا اگر این یا آن را داشتیم یا آمبولانس به موقع به یک شهر با مراکز درمانی مناسب و مجهز می رسید پدر، مادر یا کودکی زنده می ماند.

این درحالی است منطقه بیضا به دلیل نبود دستگاه سونوگرافی و سایر تجهیزات پزشکی و حتی پزشک متخصص و زنان و زایمان با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند.

اگر این منطقه از شهرستان سپیدان به تجهیزات سونوگرافی و آزمایشگاه تخصصی مجهز باشد مردم کمی راحت می شوند که نبود این تجهیزات باعث شده است بیماران جهت انجام یک سونوگرافی ساده به شهرستان های همجوار یا مرکز استان مراجعه کنند و این خود مشکلاتی را برای بیماران به وجود می آورد.

از یک طرف خطرات جاده ای و دوری راه و از طرف دیگر برای درمان برخی ناراحتی های جزئی با زحمت فراوان و اتلاف وقت بیش تر، هزینه های مضاعفی را باید بپردازند و در خیابان ها سرگردان شوند.

برخی ازامکانات  بیمارستان خوب است اما کافی نبوده و جوابگوی مطالبات برخی از بیماران این شهرستان نیست . از مسئولان ذیربط تقاضا می شود زمینه استقرار تجهیزاتی از سوی دولت با بخش خصوصی را در بیضا فراهم کنند تا بیماران به جز مشکل بیماری خود مشکل دیگری نداشته باشند.

با توجه به اینکه از عوامل اصلی مرگ ومیر در ایران تصادفات جاده ای می باشد می طلبد مسئولین  راهکار وچاره ای جهت جلوگیری از رفت وآمد مردم این شهرستان جهت انجام سونوگرافی به مرکز استان بیندیشند.تامین سلامت، بهداشت و درمان مردم از مهم ترین وظایف مسئولین می باشد، زیرا ارائه خدمات نوین در این راستا موجب بالا رفتن امید به زندگی و رفاه حال مردم می شود.

منبع: مارگون


نظرات بینندگان