کد خبر: ۱۱۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
مدیرکل مخابرات فارس عنوان کرد؛

حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت/ پهنای باند همراه اول دو برابر می‎‌شود/ مردم مراقب کلاهبرداران باشند

مدیرکل مخابرات استان فارس از حذف قبوض کاغذی خبر داد و گفت: مردم از سفارش تلفنی سیم کارت خودداری کنند
به گزارش شیرازه، علی اصغر روزگار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 27 اردیبهشت هر سال به مناسبت تاسیس اتحادیه جهانی ارتباطات و روابط عمومی، روز ارتباطات و هفته بعد از آن هفته ارتباطات نامگذاری شده است.

وی با گرامی داشتن صد و پنجاه و دومین افتتاح اتحادیه جهانی ارتباطات افزود: به مردم قول دادیم با اجرای پروژه فاز هفت تا پایان اردیبهشت ارتباطات همراه را به سرانجام برسانیم که با وجود مشکلات گمرکی تامین تجهیزات موفق شدیم پروژه نخست فاز هفت را راه‌اندازی و فناوری تمام سایت‌های همراه اول را در سراسر استان به روز کردیم و بهینه‌سازی آن همچنان جریان دارد.

روزگار ادامه داد: ممکن است هنوز در جاهای مشکل عدم آنتن‌دهی وجود داشته باشد که در این راستا فاز پلاس هفت مرحله بعدی است که از ابتدای خرداد کلید خورد و این کار جدید نقاط مختلف استان را که از نظر پوششی و سرویس‌دهی ضعیف هستند زیر پوشش قرار می‌دهد و مشغول بررسی نقاط برای احداث سایت‌های جدید آن هستیم.

وی اضافه کرد: در یکی دو هفته آتی بیش از 20 گیگ پهنای باند دیگر به ارتباطات سیار یا همراه اول استان افزوده می‌شود که میزان چهنای باند همراه اول را بیش از دو برابر می‌کند تا از نظر سرویس‌های ارتباطی در استان مشکل نداشته باشیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ محیط زیست امسال سامانه‌های متفاوت و مختلفی در دستور کار قرار گرفت که از جمله بنا داریم قبوض کاغذی را حذف کامل کرده و از طریق دیتا با سامانه 3000713 قبوض ماهیانه را برای مردم ارسال کنیم.

همزمان با دهه ولایت قرعه کشی باشگاه مشتریان مخابرات فارس انجام می‌شود

وی با بیان اینکه به کلیه مشترکینی که هشت رقم شماره تلفن ثابت خود را بدون کد از طریق شماره همراه به سامانه 3000713 ارسال و ثبت نمایند 100 دقیقه مکالمه رایگان تلفن ثابت درون استانی در یک دوره تعلق می‌گیرد و به عضویت باشگاه مشتریان مخابرات فارس درمی‌آیند، گفت: در شهریورماه 96 همزمان با دهه مبارک ولایت به قید قرعه 20 دستگاه تبلت، 20 دستگاه دوچرخه و نیم سکه بهار آزادی برای ثبت‌نام کنندگان در این سامانه در نظر گرفته شده که نوعی تشویق برای حضور مردم در این سامانه است.

روزگار عنوان کرد: اپلیکیشن پیام با آرم مخابرات روی سامانه‌ها و سایت ما وجود دارد و تمام خدمات ارتباطی تلفن همراه و ثابت از این مسیر قابل ارائه است و حتی خرابی تلفن نیز از مسیر این سامانه قابل پیگیری است.

مطالبات 100میلیارد تومانی شرکت مخابرات فارس

وی افزود: ما هنوز 40 میلیارد تومان از مردم در تلفن ثابت و 60 میلیارد تومان در همراه اول بستانکار هستیم و سال گذشته مجبور شدیم بیش از 100 هزار شماره تلفن ثابت را جمع‌آوری کنیم اگرچه قلبا به این کار تمایلی نداریم اما قانونا باید این اقدام را پس از سه بار اخطار انجام دهیم.

روزگار مشتری را قلب تپنده مخابرات توصیف و اظهار کرد: اگر مشتری نباشد ما نیز نخواهیم بود اما اگر مشتریان هزینه‌های مترتب بر سرویس‌های ارائه شده را نپردازند چاره‌ای جز اقدام قانونی نداریم چون باید برای هزینه ها درآمد کسب کنیم چنانکه 262 میلیارد تومان برای فاز هفت و یک هزار و 730 پروژه ذیل آن هزینه نیاز بود.

وی اظهار کرد: در منطقه پاسارگاد که تلفن همراه مشکلاتی دارد کافوهای نوری راه‌اندازی شده و حفاری فیبر نوری به اتمام رسیده و مشکلات آن به زودی رفع می‌شود.

سلب امتیاز خطوط تلفن ثابت که بیش از سه دوره بدهی دارند

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس گفت: سقف بدهی برای ما مهم نیست از نظر قوانین تنطیم مقررات اگر مشترکی سه دوره قبض پرداخت نکند حتی اگر آبونمان باشد موظف به قطع هستیم هر چند سال گذشته تخفیف قائل شدیم و خط مشترکانی که شش دوره آبونمان یا کارکرد قبض را پرداخت نکرده بودند را جمع آوری کردیم.

روزگار تصریح کرد: در مناطقی از شهر شیراز تلفن ثابت مشکلاتی داشت که چندین پیمانکار پروژه‌های مختلفی را از سال گذشته اجرا کردند که کافوهای نوری و حفاری‌های آن انجام شد و واگذاری تلفن ثابت به زودی انجام می‌شود.

60 هزار شماره تلفن ثابت در شیراز آماده واگذاری به مشتریان

به گفته وی، تاکنون بیش از 60 هزار شماره در شیراز و صدرا برای واگذاری به مردم آماده شده که هزینه ثبت‌نام و دریافت خط اشتراک تلفن ثابت به صورت نقدی 196 هزار تومان و به صورت نقد و اقساط 218 هزار تومان است.

مردم مراقب کلاهبرداران تلفنی باشند

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از طریق تماس برخی افراد سودجو تحت عناوین تغییر پین کد، برنده شدن تلفن و خط و غیره اقدام به فروش سیم‌کارت کرده و کلاهبرداری‌های متعدد انجام می‌شود و مردم باید بدانند کلاهبرداران با یک سیم کارت 2 هزار تومانی از این اقدامات مجرمانه انجام می‌دهند و بلافاصله آن را قطع می‌کنند تا قابل پیگیری نباشد از این رو لازم است مردم به این تلفن‌ها توجه نکنند و بدانند ما به هیچ عنوان اینگونه از مردم وجه تقاضا نمی‌کنیم.

روزگار تأکید کرد: اگر کسی به شماره شما تماس گرفت و تقاضای خرید سیم کارت و ارسال پستی آن را داشت، از قبول سفارش خودداری کرده و موضوع را به سامانه 9990 یا کلانتری‌ها اطلاع دهید.

وی از دستگیری یکی از باندهای فروش سیم کارت و کلاهبرداری خبر داد و گفت: شهروندان در صورت داشتن شکایت نسبت به فروش تلفنی سیم کارت تحت عنوان مخابرات به کلانتری 22 آزادگان واقع در بلوار مدرس جهت تنظیم شکایت مراجعه نمایند.

احتمال افزایش هزینه تلفن ثابت در سال جاری

روزگار با بیان اینکه قیمت مصرف دیتا کاهش می‌یابد، اضافه کرد: ما متقاضی افزایش نرخ تلفن ثابت هستیم که در فارس دقیقه‌ای 45 ریال است و حتی هزینه‌های جاری مخابرات را تامین نمی‌کند.

به گفته وی، مبالغی که با عنوان خدمات ارزش افزوده در قبوض درج می‌شود قبلا تحت عنوان خدمات مبتنی بر محتوا درج می‌شد اما اکنون به تفکیک در قبض ذکر می‌شود که مشترک از چه نوع خدماتی استفاده کرده است و در پیامک اولیه اعلام می‌شود که این سرویس چقدر هزینه در بردارد و باید مردم هنگام فعال‌سازی خدمات به هزینه‌های اعلام شده دقت کنند تا متضرر نشوند.

روزگار بیان کرد: اخیرا شرکت مخابرات پروژه تانوما (تار نوری مخابرات ایران) را کلید زد و بر این اساس مقرر شده است که فیبر نوری به منازل برود که در این راستا سال گذشته 60 هزار شماره فیبر منازل آماده‌سازی شد و موظف به واگذاری پهنای باند از مسیر فیبر به آن 60 هزار شماره هستیم و به زودی سامانه ثبت‌نام فیبر مستقیم منازل برای ثبت‌نام در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

چهار و نیم میلیون شماره همراه اول در فارس فعال است

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس در پاسخ به سوالی تاکید کرد: به هیچ عنوان سرویس‌ها و خدماتی که شرکت مخابرات ارائه می‌دهد از سایر اپراتورها گران‌تر نخواهد بود و مطلقا کم‌فروشی نمی‌کنیم.

وی با بیان این که یک و نیم میلیون تلفن ثابت و چهار و نیم میلیون تلفن همراه در استان فارس فعال است، گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان فارس نزدیک به 100 درصد و در شهر شیراز حدود 170درصد است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان