کد خبر: ۱۱۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶

نام نویسی کلاس اولی ها در استان فارس از اول تیرماه آغاز می شود

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: نام نویسی دانش آموزان ورودی پایه اول ابتدایی در این استان اول تیرماه 96 در مدارس محل سکونت آنها آغاز می شود.
به گزارش شیرازه، علی عسکر جمشیدی  معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس افزود: با آغاز ثبت نام در این مرحله، اولیای نوآموزان ورودی پایه اول ابتدایی می توانند با مراجعه به مدارس محدوده محل سکونت خود نسبت به پیش ثبت نام فرزندانشان اقدام کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه ثبت نام دانش آموز ورودی پایه اول ابتدایی بدون حضور در طرح سنجش سلامت مجاز نیست، از این رو پس از انجام مراحل پیش ثبت نام، اولیای مدرسه خانواده های نو آموزان را به مراکز طرح سنجش سلامت معرفی می کنند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان فارس اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهم آموزش و پرورش ارزیابی و سنجش نوآموزان بدو ورود مدارس است که در 22 سال گذشته با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است.
وی ادامه داد: در این طرح، سنجش شنوایی، گفتاری، بینایی، دید رنگ، اختلالات جسمی و حرکتی و نسبت قد به سن انجام می‌شود.
جمشیدی بیان کرد: بیش از 90 درصد نوآموزان در این مرحله مجوز ثبت نام در مدارس عادی را پیدا می کنند و حدود 10 درصد نوآموزان نیز در صورت نیاز برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی معرفی می‌شوند که از این تعداد نیز حدود 95 درصد اجازه ثبت نام در مدارس عادی را پیدا می کنند و سایر دانش‌آموزان در صورت وجود مشکلات خاص، برای تحصیل به مدارس استثنایی معرفی می شوند.
وی در ادامه گفت: پارسال حدود 80 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت شرکت کردند و پیش بینی ما این است که امسال 90 هزار نوآموز در این طرح شرکت کنند.
نظرات بینندگان