کد خبر: ۱۱۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

امیدواریم همه دست‌اندرکاران نظام با درس گرفتن از عملیات آزادسازی خرمشهر و دیگر عرصه‌های دلاوری رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، اعتقاد به مقاومت، ایثار، همدلی و باور به جوانان این مرز و بوم را سرلوحه امور قرار دهند.

به گزارش شیرازه، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در روزنامه «جام‌جم» نوشت:

 «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؛ این جمله اعجازگونه امام راحل(ره) را می‌توان کوتاه‌ترین و در عین حال گسترده‌ترین و ژرف‌ترین تعریف برای حماسه آزادسازی خرمشهر دانست.

آری! خرمشهر را خدا آزاد کرد، دست اراده خداوند متعال این بار در قامت استوار مردان خدا معنای آیه «یدالله فوق ایدیهم» را برای مومنان یادآوری کرد.

رزمندگان اسلام که با برهم زدن معادلات معمول نظامی و به‌واسطه اراده آهنین و قلبی مالامال از عشق به میهن در تقابل با دشمنی که تمام اعتبار و داشته‌های خود را در گرو ادامه اشغال خرمشهر نهاده بود، حماسه‌ای آفریدند که در قلب تاریخ ماندگار خواهد بود. حضور هماهنگ و همدل تمامی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج، ژاندارمری و... در کنار دیگر اقشار مختلف جامعه تحت لوای حضرت امام خمینی کبیر(ره) موجب شد با وجود تمهیدات دشمن و هم‌پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای‌اش که با تمام توان خود به لحاظ نیروی انسانی، مالی، تسلیحاتی، جاسوسی و... او را مورد حمایت قرار می‌دادند، در روز سوم خرداد سال 1361، خرمشهر قهرمان دوباره به آغوش میهن بازگردد و فرزندان برومند ایران اسلامی بعد از ماه‌ها هجر، بر خاک پاک آن بوسه زده و سجده شکر به جای آورند و مهم تر از آن موجب شوند لبخندی حاکی از رضایت بر لبان امام و مقتدایشان نقش بندد تا ایشان ضمن افتخار به فرزندان رشیدش عبارت معروف «خرمشهر را خدا آزاد کرد» را در گوش تاریخ طنین انداز کند. «و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی.»

امروز نیز با گذشت مدت‌های مدید از حماسه آزادسازی خرمشهر، ملت ولایتمدار ایران اسلامی با تأسی از آیه شریفه فوق و تحت زعامت و رهبری‌های داهیانه فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) با حفظ عزت و اقتدار خود و ضمن افزایش توانمندی‌های دفاعی، علمی و صنعتی و با در نظر گرفتن این که «ما نصر الا من عندالله»، سال‌هاست با وجود هجمه بی‌شمار و توطئه‌های دشمنان اسلام و عمال و حکومت‌های دست نشانده آنها در منطقه، چونان سرو ایستاده و به فضل پروردگار اینک جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت‌های بی بدیل در منطقه و جهان به شمار می‌آید. حال بر ماست که در شرایط حساس کنونی به پاس جانفشانی و مجاهدت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بویژه ایثارگران حماسه آزاد سازی خرمشهر، همچنان در پیروی از ولایت فقیه و حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بکوشیم. نیروهای مسلح نیز به‌عنوان سربازان و فرزندان ملت، امروز با یقین داشتن به این حقیقت که کثرت دشمن به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هرگز نمی‌تواند خللی در ایمان، انگیزه و اراده آنها در تحقق آرمان‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد سازد؛ آماده‌اند تا همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس با همان روحیه جانبازی و ایثارگری از کیان ایران اسلامی دفاع کنند. نیروی دریایی راهبردی ارتش نیز مانند سایر نیروهای مسلح، تدابیر ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا را نصب‌العین قرار داده و با اتکا به توانمندی‌های داخلی جوانان و نخبگان این مرز و بوم با عبور از تحریم‌ها و محدودیت‌ها ضمن به‌روز رسانی و نوسازی تجهیزات خود در اقصی نقاط مختلف جهان و در آب‌های آزاد و بین‌المللی حضوری پویا داشته و دلیرانه از منافع کشورمان در دریاها دفاع می‌کنند. کارکنان ولایی این نیروی راهبردی آماده‌اند تا در صورت لزوم بار دیگر ثابت کنند که چه خلف شایسته‌ای هستند برای شهدای دریادل هشت سال دفاع مقدس بویژه شهدای تکاور دریایی که خون خود را نثار خاک پاک خرمشهر کردند.

امیدواریم همه دست‌اندرکاران و خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با درس گرفتن از عملیات آزادسازی خرمشهر و دیگر عرصه‌های دلاوری رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، اعتقاد به مقاومت، ایثار، همدلی و باور به جوانان این مرز و بوم را سرلوحه امور قرار داده و در مسیر آبادانی کشور عزیزمان ایران از هیچ کوششی فروگذار نکنند.


نظرات بینندگان