کد خبر: ۱۱۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
نماینده مردم فیروز اباد:

نرخ بیکاری در استان فارس از میانگین نرخ کشوری بالاتر است/ اقای نوبخت طبق شاخصه ها باید هفت درصد از اعتبارات عمرانی شامل استان فارس گردد/ به جاده های فارس رسیدگی شود

کرمپور گفت: آقای نوبخت با توجه به اینکه عدالت یکی از بارز‌ترین اصول اداره کشور می‌باشد و در همین راستا طبق شاخصه‌های تعیین شده باید هفت درصد از اعتبارات عمرانی شامل استان فارس گردد متاسفانه در دولت های گذشته کمتر از سه درصد شامل استان فارس شده و در دولت یازدهم نزدیک به 3.8 واگذار شده است.

به گزارش شیرازه، کوروش کرم‌پور حقیقی نماینده مردم فیروزآباد در نطق میان دستور مجلس با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس و حضور حماسی مردم ایران در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: برنده اصلی این حماسه بزرگ ملت فهیم و رشید ایران هستند که من به آنها تبریک می‌گویم.



عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس حضور گسترده مردم را سرمایه بزرگ برای اعتلای نظام بر شمرد و تاکید کرد: انتخاب مجدد آقای روحانی را تبریک می‌گویم و اعلام می‌کنم آمادگی دارم که برای خدمت به مردم در کنار دولت تدبیر و امید باشم.


این نماینده مجلس خطاب به روحانی گفت: نرخ بیکاری در کشور بسیار نگران‌کننده است و در بین استان‌های کشور نرخ بیکاری استان فارس از میانگین کشوری بالاتر است و در میان شهرستان‌های استان فارس بیکاری حوزه انتخابیه اینجانب به مراتب بالاتر است.


وی با بیان اینکه نرخ باسوادی استان فارس از میانگین کشوری بالاتر است اظهار داشت: منطقه حوزه انتخابیه اینجانب دارای منابع و فرصت‌های بی‌شماری است که با نرخ بیکاری به هیچ وجه تناسب ندارد.


کرم‌پور حقیقی با تاکید بر ضرورت توجه و برنامه‌ریزی بیشتر اظهار داشت: این حوزه علاوه بر این موارد تامین اعتبار بیشتری را می‌طلبد زیرا که دارای چندین میدان گازی شناسایی شده، ثبت شده و دارای توجیه اقتصادی است که متاسفانه توسعه نیافته است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه این منطقه با بزرگترین میدان گازی جهان تنها 160 کیلومتر فاصله دارد و دومین میدان گازی داخل کشور را دارد اظهار داشت: متاسفانه مردم حوزه انتخابیه من را غیربومی می‌خوانند و از به کارگیری جلوگیری به عمل می‌آورند.


وی با بیان اینکه این منطقه دارای سه سد بزرگ با مجموعه گنجایش بیش از 1.5 میلیارد متر مکعب ذخیره آب دارد خاطرنشان کرد: این منطقه دارای بهترین زمین‌های حاصلخیز کشاورزی و باغات شناخته شده در کشور است و از لحاظ قدمت دیرینه، دارای آثار تاریخی بی‌شمار است و بخش عظیمی از عشایر محروم در این منطقه جا گرفته‌اند که در گذشته دارای دامدارای فوق العاده و صنایع دستی بی‌نظیر بوده‌اند.


کرم‌پور حقیقی با بیان اینکه دولت های مختلف همواره وعده طرح ویژه‌ای برای این منطقه را داده‌اند اظهار داشت: متاسفانه هنوز محقق نشده و جالب است که این امر از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده است.


وی در ادامه سخنگوی دولت را مورد خطاب قرار داد و گفت: آقای نوبخت با توجه به اینکه عدالت یکی از بارز‌ترین اصول اداره کشور می‌باشد و در همین راستا طبق شاخصه‌های تعیین شده باید هفت درصد از اعتبارات عمرانی شامل استان فارس گردد متاسفانه در دولت های گذشته کمتر از سه درصد شامل استان فارس شده و در دولت یازدهم نزدیک به 3.8 واگذار شده است.


وی تصریح کرد: انتظار می‌رود در اجرای عدالت ضمن رعایت هفت درصد اعتبارات عمرانی به استان فارس تعلق بگیرد و نسبت به حقوق مردم این استان اقدام شایسته صورت بگیرد.


کرم‌پور حقیقی با ابراز تاسف از عملکرد وزیران نفت و راه و شهرسازی گفت: متاسفانه بعد از چهار دهه اولویت اصلی حوزه انتخابیه این جانب همچنان مربوط به زیرساخت جاده‌ای و سلامت است و بیشترین قربانی جاده‌ای در استان فارس مربوط به این حوزه است.


عضو کمیسیون انرژی با درخواست از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اقدامی عاجل برای رسیدگی به وضعیت جاده‌های فارس گفت: جاده های عسلویه، تیرزآباد  از جمله جاده‌های مهم استان هستند که باید به آنها رسیدگی شود.


وی خطاب به وزیر نیرو ادامه داد:‌سد سلمان فارسی قیر و کارزین با توجه به اینکه دارای بیش از 900 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد متاسفانه ساکنین شهرستان قیر و کارزین از آب شرب کشاورزی و باغبانان آن از آب مورد نیاز محروم هستند و خواستارم که در این زمینه نسبت به اینکه مردم حوزه انتخابیه من از آب مورد نیاز بهره‌مند گردند، اقدام مناسب صورت بگیرد.

منبع: فیروزنا
نظرات بینندگان