کد خبر: ۱۱۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
مسئول اداره میراث فرهنگی کازرون:

حفاران غیر مجاز در محدوده مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور دستگیرشدند

مسئول اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کازرون از دستگیری چند نفر از حفاران غیر مجاز در محدوده مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور خبر داد.

به گزارش شیرازه، محمدرضا معینی رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کازرون ، از دستگیری چند نفر از حفاران غیر مجاز در محدوده مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: طی هفته گذشته چند نفر از حفاران غیر مجاز در قسمت شمال غرب مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور در عرصه استودانهای ساسانی اقدام به حفاری غیر مجاز نموده که با اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی چند نفر از آنان دستگیر و تحویل نیروی انتظامی گردید.

معینی با اشاره به این که به همراه حفاران غیر مجاز دستگیر شده مقداری ابزار و ادوات حفاری و یک عدد دستگاه فلز یاب کشف و ضبط گردیده است افزود : پرونده این افراد جهت صدور حکم و مراحل نهایی به مقامات قضایی ارجاع شد.


گفتنی است، مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور نزدیک به 200 هکتار وسعت دارد و به شماره 24 در تاریخ24شهریور 1310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این مجموعه دارای آثاری تاریخی شامل معبد آناهیتا ،تالار تشریفات ،ایوان موزائیک،کاخ منسوب به والرین، ستونهای یادبود مسجد دوره اسلامی ،عمارت دارالحکومه ،حمامهای اسلامی ،قلعه دختر و پسر و... می باشد که با توجه به اهمیت این شهر کار ثبت و مستند نگاری آن از دو سال پیش توسط تیم ثبت آثارتاریخی یونسکو مستقر در ایران با همکاری اعضاء پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی بیشاپور آغاز و این مجموعه ارزشمند در آستانه ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار دارد.

منبع: کازرون خبر 

برچسب ها: کازرون ، فارس ، غیر مجاز
نظرات بینندگان