کد خبر: ۱۱۰۱۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
امام جمعه شیراز خطاب به مسئولان انتخاباتی:

چرا باید جناح‌بازی باعث شود رد صلاحیت شده را تایید کنند/مسؤولانی که بنای بهشت ندارند،حداقل مردم را جهنمی نکنند

امام جمعه شیراز گفت: بازی کردن با خطوط قرمز صحیح نیست و ارکان نظام و ارزش ها باید حفظ شود و من از مسؤولان انتخابات سؤالم این است که افراد رد صلاحیت شده در مراجع چهارگانه، چگونه صلاحیتشان برای انتخابات شوراها تایید شده و چرا تا به این حد جناح‌گرایی مدنظر بوده است.
به گزارش شیرازه، آیت الله اسدالله ایمانی بعدازظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: تخلفات رخ داده تاثیری در نتیجه انتخابات نداشته و انتخابات واقعا سالم بوده اما متخلف باید بفهمد خلاف کرده و مجازات خلاف خود را ببیند.

وی افزود: بازی کردن با خطوط قرمز صحیح نیست و ارکان نظام و ارزش ها باید حفظ شود و من از مسؤولان انتخابات سؤالم این است که افراد رد صلاحیت شده در مراجع چهارگانه، چگونه صلاحیتشان برای انتخابات شوراها تایید شده و چرا تا به این حد جناح‌گرایی مدنظر بوده است.

نماینده ولی فقیه در فارس خطاب به مسؤولان مرتبط با انتخابات گفت: شما به عنوان مدافع حقوق مردم وظیفه داشتید که از حق آن‌ها دفاع کرده و افراد صالحی را به مردم معرفی کنید نه آنهایی که سابقه زندان داشته و مراجع چهارگانه صلاحیتشان را تایید نکرده‌اند.

آیت‌الله ایمانی در استان فارس همچنین با اشاره به اینکه تخلفات انجام شده در حدی نبوده که بر نتیجه انتخابات تاثیر بگذارد، اظهار داشت: چرا باید جناح‌بازی تا این حد در برخی از مسؤولان وجود داشته باشد که حتی افراد رد صلاحیت شده را تایید کنند؟آیا منافع و مصالح مردم مهم است یا مسائل جناحی و گروهی؟

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برنده اصلی انتخابات ملت بوده اند،خاطرنشان کرد: به نظر ما اگر کسی تخلفی در بحث صلاحیت ها انجام داده و از موقعیت خود سوءاستفاده کرده است،باید مجازات شود و بازرسان انتخابات باید به دقت این امور را بررسی کنند تا حق مردم ضایع نشود و متخلف نیز بفهمد که خلاف کرده و باید ارزش های نظام حفظ شود.

ایمانی همچنین با اشاره به رویکرد دولت و رئیس جمهور منتخب مردم در درخواست کمک از مردم برای پیشبرد امور مملکت اظهار داشت:اینکه رئیس جمهور از مردم درخواست کمک کرده و به جای دیگران به ملت نظر دارد،رویکرد خوبی است و نشان می‌دهد که دولت تازه در سر خط قرار گرفته است.

وی افزود: متاسفانه در دوره‌های گذشته با دولت‌هایی مواجه بوده‌ایم که یا به آمریکا، یا به جن و پری یا به برجام نظر داشتند و حالا که دولت به مردم نظر دارد،اتفاق مبارکی است.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به سفر ترامپ به سه کشور عربستان،رژیم صیونیستی و واتیکان تحت عنوان وحدت ادیان اشاره کرد و گفت: آمریکا ورشکسته است و ترامپ با قراردادی که با عربستان امضاء کرد تا حدود زیادی ورشکستگی خود را جبران کرد.

ایمانی ادامه داد: آمریکا خون مسلمانان بی نوا را در سوریه،یمن،افغانستان و... می‌ریزد و پول‌ها را در عربستان کیسه می‌کند و همگان باید بدانند که پول مسلمانان کجا خرج می‌شود.

وی افزود: راه و روش آمریکا با تعویض رئیس جمهور عوض نخواهد شد و این کشور زالو صفت همیشه به دنبال غارت منابع سرزمین‌های دیگر است.

امام جمعه شیراز در خطبه‌های نخست نیز با اشاره به ماه مبارک رمضان و لزوم تقوای الهی اظهار داشت: تقوا جنبه‌های مختلفی دارد که تقوای سیاسی و اقتصادی از جمله آن‌ها است.

ایمانی ادامه داد: متاسفانه ناچار هستیم که به برخی مسؤولانی که تقوای الهی را رعایت نمی‌کنند تذکر دهیم که اگر بنا ندارند که به بهشت بروند،با کارهای خود، حداقل مردم را جهنمی نکنند.

وی افزود: رعایت تقوا از جانب مسؤولان از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه آن‌ها الگوی مردم هستند و تظاهر به گناه از سوی هیچ مسؤولی پذیرفته نیست و آن‌ها باید در گفتار و رفتار خود تقوای الهی را رعایت کنند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
0
آمریکا خون مسلمانان بی نوا را در سوریه،یمن،افغانستان و... می‌ریزد و پول‌ها را در عربستان کیسه می‌کند و همگان باید بدانند که پول مسلمانان کجا خرج می‌شود.
با این توضیح حج چه جایگاهی دارد؟