کد خبر: ۱۱۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶

روزه داران مناطقی از جهرم آب ندارند / توجیه بدتر از گناه مدیر آبفای روستایی

در آستانه ی شروع ماه مبارک رمضان مناطقی از شهر جهرم با بحران بی آبی دست و پنجه نرم می کنند و شاهد افت شدید فشار آب و یا قطع کامل آن در ساعاتی از شبانه روز هستند.

به گزارش شیرازه، برخی از مناطق جهرم از جمله محله های حاشیه ای شهر که چندین سال است به مناطق شهری جهرم ملحق شده اند اما شبکه ی آب رسانی این مناطق همچنان تحت نظر مدیریت آبفای روستایی شهرستان جهرم است از ابتدای آغاز ماه مبارک رمضان شاهد افت شدید فشار آب و یا قطع شدن کامل آن در بسیاری از ساعات شبانه روز هستند.

معضلی که مدیر آبفای روستایی  ضمن توجیه آن این حق مسلم مردم را با بهانه هایی واهی به حاشیه کشاند.

محمدتقی روغنیان مدیر آبفای روستایی شهرستان جهرم در پاسخ به این معضل پیش آمده در ابتدا قطعی برق را عامل قطع شدن آب این مناطق عنوان کرد و گفت: قطع آب در محلات حاشیه جهرم بدلیل قطع برق بوده که قطع برق باعث شده ضمن اینکه آب از چاه بیرون نیامده آبی هم که در شبکه بوده تخلیه و مصرف شود و تا آب مجددا در شبکه جا بگیرد طول می کشد. 

وی در ادامه ی توجیه این مشکل اساسی که سالیان سال است گریبان گیر مردم این مناطق است بیان کرد: تعهد آبفا به هر مشترک روزانه 1000لیتر می باشد در صورتی که تولید روزانه ما الان به ازاء هر مشترک 1500لیتر است.

روغنیان این ضعف در ارائه ی خدمات مناسب به مشترکین را متوجه خود مشترکین کرد که می بایست هر مشترک مخزن ذخیره داشته باشد در حالی که 30 درصد از مشترکین مخزن ذخیره ندارند!

مدیر آبفای روستایی جهرم چهارمین دلیل برای توجیه مشکل بی آبی را اینگونه بیان کرد: در محلات حاشیه شهر بدلیل ارزان بودن زمین از روستاها و شهرهای اطراف به این منطقه مهاجرت که اگر جلو ساخت و سازها بی رویه گرفته نشود هر سال مشکلات بیشتر خواهد شد ضمنا اینجانب در سال گذشته کتبا به شهردار و معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان  اعلام نمودم که اگر جلو ساخت و سازها ی بی رویه گرفته نشود مشکل کمبود آب بیشتر خواهد شد.

وی همچنین افزود : باید اولویت مسؤولین استانی و شهرستان در توزیع اعتبارات آب شرب باشد.

موردی که هیچ ارتباطی با مردم روزه دار این مناطق ندارد و تنها به عدم مدیریت صحیح برخی از مدیران مربوط می شود .

روغنیان تامین آب شرب را آنقدر ها هم کار آسان و کوچکی نشمرده و راه حل برطرف کردن این مشکل اساسی را تهیه ی مخزن ذخیره توسط مشترکین برای زمان هایی که شیفت آب رسانی به آنها نیست عنوان کرده است، این درحالیست که شیفت بندی مشخصی نیز برای ارائه ی آب شرب این مناطق صورت نگرفته است !

علیرضا صحرائیان معاون استاندار و فرماندار ویژه ی جهرم درخصوص رفع معضل بی آبی و پاسخ های تامل برانگیز مدیر آبفای روستایی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن انتقاد شدید از عملکرد مدیر آبفای روستایی جهرم و تذکر جدی برای رفع مشکلات آب شرب این محلات گفت: با وجود اینکه ماه مبارک رمضان سال گذشته، فرمانداری ویژه، تذکر و هشدارهای جدی به اداره‌ی آبفای روستایی جهرم و اداره‌ی​ کل استان فارس داد و وعده‌ی حل این مشکل نیز داده شد، اما همچنان معضل کمبود آب پابرجاست. 

وی با اشاره به عدم اهمیت به علل کمبود آب مردم، افزود: مردم با کمبود آب مواجه هستند و باید با برنامه‌ریزی مناسب این دغدغه در شهرستان از بین برود و در این باره هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفتنی نیست. 

نماینده‌ی عالی دولت در شهرستان جهرم اظهار داشت: فرمانداری به عنوان یک نهاد نظارتی معضل کم‌آبی را پیش‌بینی کرده و به اداره‌ی آبفای روستایی تذکر داده بود و انتظار می‌رفت که آنان نیز این مسئله را جدی گرفته و پیش تر از این ها این مسئله را  پیگیری و حل می کردند. 

صحرائیان ضمن بیان این موضوع که مکاتبات متعدد برای حل این مشکل انجام شده، خاطرنشان کرد: با توجه به کم‌آبی و افت فشار آب در برخی از مناطق شهرستان، تصمیم‌گیری مناسب و تخصیص اعتبار کافی برای تأمین آب مناطق کم‌آب می‌تواند این مشکل را رفع کند.

معاون استاندار فارس با اشاره به همکاری‌های فرمانداری از رئیس آبفای روستایی خواست به جای پرداختن به حاشیه ها، با حضور میدانی در محل مشکل آب در بلوار رهبری و بخش‌های تابعه را حل نماید.

منبع: پسین جهرم

برچسب ها: جهرم ، فرمانداری ، ابفا
نظرات بینندگان