کد خبر: ۱۱۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶

بیش از 80 درصد استان فارس تحت پوشش شبکه همسان سازی رادیویی

مدیرکل مرکز فارس به گستره این نوآوری در فارس پرداخت و گفت: متخصصان فرستنده های رادیویی صدا و سیمای مرکز فارس موفق شدند در بیش از 80 درصد جغرافیای استان از آباده، شمالی ترین شهرستان های استان تا لامرد، جنوبی ترین شهرستان استان را تحت پوشش شبکه همسان سازی رادیویی با فرکانس 666 کیلو هرتز قرار دهند.

به گزارش شیرازه، سید تقی سهرابی مدیرکل صداوسیمای فارس با تشریح حل این مشکل گفت: با تلاش شبانه روزی و نوآوری متخصصان سخت کوش اداره کل فرستنده های رادیویی سازمان صدا و سیما و مهندسان فنی مرکز فارس تجهیزات لازم بر پایه دانش بومی ساخته و این مشکل برطرف شد.

سهرابی افزود: صدا وسیمای فارس دارای بیشترین تعداد ایستگاه های رادیویی در سطح کشور است و پیشتاز طرح همسان سازی فرکانس های رادیویی کشور شد.

مدیرکل مرکز فارس به گستره این نوآوری در فارس پرداخت و گفت: متخصصان فرستنده های رادیویی صدا و سیمای مرکز فارس موفق شدند در بیش از 80 درصد جغرافیای استان از آباده، شمالی ترین شهرستانهای استان تا لامرد، جنوبی ترین شهرستان استان را تحت پوشش شبکه همسان سازی رادیویی با فرکانس 666 کیلو هرتز قرار دهند.

سهرابی ادامه داد: این رویداد مهم علاوه بر پوشش وسیع با افزایش کیفیت صدای رادیو نیز همراه است.

مدیرکل صدا وسیمای فارس در مورد همسان سازی سایر شبکه های رادیویی گفت: هم اکنون شنوندگان عزیز در شیراز صدای رادیو ایران را برروی فرکانس همسان 558 کیلوهرتز دریافت می کنند و در حال تلاش هستیم تا این امکان در سایر شهرستانهای استان نیز محقق شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با تامین اعتبارات ملی و استانی این مهم در استان قابل اجرا شود و ان شاء الله از ظرفیت 80 درصد به صددرصد برسد.

گفتنی است این طرح در اداره کل فرستنده رادیویی سازمان با استقبال روبرو شد و به زودی در سایر ایستگاه های رادیویی کشور نیز همسان سازی شروع می شود.

نظرات بینندگان