کد خبر: ۱۱۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز مطرح شد:

درشهرداری به دنبال لابی گری نیستیم/فرمانداری با بی احترامی از رسیدگی به اعتراض انتخاباتی سر باز زد /جزئیات شمارش آرا همچون دوران گذشته شفاف سازی شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه هر گونه اعتراضی در خصوص انتخابات باید از طریق مجاری قانونی دنبال شود، اظهار داشت: بسیاری نظاره گر نحوه رفتار ما هستند تا بتوانند این اعتراض را به بلوا بکشند که به این واسطه فتنه 88 را تطهیر کنند.
درشهرداری به دنبال لابی گری نیستیم/فرمانداری با بی احترامی از رسیدگی به اعتراض انتخاباتی سر باز زد /جزئیات شمارش آرا همچون دوران گذشته شفاف سازی شود/به گزارش شیرازه، غلام مهدی حقدل در دویست و پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز ایجاد امنیت موجود در کشور را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی بعد از حاکمیت اسلام دانست و گفت: هیچ کسی نباید کاری کند که این امنیت ارزشمند، خدشه دار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه هر گونه اعتراضی در خصوص انتخابات باید از طریق مجاری قانونی دنبال شود، اظهار داشت: بسیاری نظاره گر نحوه رفتار ما هستند تا بتوانند این اعتراض را به بلوا بکشند که به این واسطه فتنه 88 را تطهیر کنند.

غلام مهدی حقدل با اشاره به نتیجه انتخابات شوراها افزود: عده ای به نتیجه انتخابات معترض هستند و درخواست دارند که این موضوع به صورت قانونی دنبال شود.

وی با تاکید براینکه بی تفاوتی به خواسته معترضان شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست، گفت: هیئت های اجرایی و نظارت باید به درخواست معترضان توجه کنند و در چارچوب قانون به بازشماری تعدادی ازصندوق های رای اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: مملکت متعلق به همه آحاد مردم و همه گروه های سیاسی معتقد به نظام است لذا نباید کاری کنیم که عده ای منزوی شوند.

درشهرداری به دنبال لابی گری نیستیم

شهردار شیراز در جلسه علنی شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه مدیران شهرداری از توانایی و تخصص بالایی برای کسب درآمد در خارج از شهرداری ها هستند، تصریح کرد: این مدیران به دنبال زراندوزی و لابی گری نبوده و نیستند.

علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه ما برای ورود و ماندن در این پست ها هرگز دست به دامن هیچ دوره ای از شورا نبوده ایم، اظهار داشت: الان هم برای ماندن در این پست ها نه خودمان را به در و دیوار می کوبیم و نه دست به دامن سیاسی بازی می شویم.

وی افزود: در شهرداری هدفمان خدمت به مردم بوده و تا هر زمانی که مقرر باشد صرفا به ارائه خدمات می پردازیم و وارد حزب گرایی نخواهیم شد چرا که ما دلالانی که می خواهند در پست و مقام باشند، نیستیم.


فرمانداری با بی احترامی از رسیدگی به اعتراض انتخاباتی سر باز زد/ جزئیات شمارش آرا همچون دوران گذشته شفاف سازی بشود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با اعلام اعتراض خود در خصوص عدم بازشماری صندوق های رای خود، گفت: به این تعداد آرا معترضم و درخواست دارم که همچون دوره های سابق تعداد آرای مردم به همراه صندوق ها اعلام شود.

محمدرضا هاجری با انتقاد از عدم شفافیت فرمانداری درباره نحوه اطلاع رسانی و بررسی اعتراض های کاندیداها، گفت: برای اعتراض در این خصوص به فرمانداری رفتم و با بی احترامی از بررسی اعتراضم سر باز زدند در حالیکه در جریان هستم برای فردی از کاندیداها تمام صندوق ها بازشماری شد.

وی در ادامه با تاکید بر بازشماری صندوق‌های انتخابی باحضور صدا و سیما و خبرنگاران، تصریح کرد: در صورتی که تعداد آرای من با افزایش چشمگیری همراه نباشد حاضر به عذرخواهی و استعفا از علی البدلی شورای شهر هستم.

هاجری با اشاره به عدم توجه به رد صلاحیت فردی از طرف مراجع چهارگانه، اظهار داشت: در انتخاب اعضای هیئت نظارت انتخابات فارس که باید بر اساس نظر مجمع نمایندگان فارس عمل می‌شد، توجهی به این موضوع صورت نگرفت و رجبی نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی جایگزین فرد انتخاب شده در مجمع شد.

شورای شهر نباید سیاسی شود

سیروس پاک فطرت با تاکید بر اینکه شورای شهر نباید سیاسی باشد، گفت: ارائه خدمت به مردم در شهر نباید جایش را به حزب و جناح بندی بدهد.

وی ضمن تقدیر از عملکرد شورای چهارم، اظهار داشت: منتخبان مردم در شورای پنجم در نظرداشته باشند که در راستای کسب اطلاعات مورد نیاز از شورا، در جلسات باقیمانده از شورای چهارم حضور داشته باشند و از پروژه های مختلف شهری بازدید کنند.

عضو منتخب شورای پنجم در خواست خود را مبنی بر عدم مصاحبه و صحبت در خصوص مسائل تخصصی توسط اعضای جدید شورای شهر شیراز اعلام کرد.

پاک‌فطرت خطاب به مجموعه مدیریتی و کارشناسی شهرداری شیراز با تاکید بر دوری از ورود به شایعات و حواشی در خصوص تغییرات افراد، افزود: بهتر است همگی با تمام قوا به ادامه ارائه خدمت به مردم بپردازند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان