کد خبر: ۱۱۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
واکنش کاربران مجازی به صادرات «#گاز_مفت» به ترکیه

پول گاز را کی داده کی گرفته؟!

فعالان فضای مجازی به صادرات «#گاز_مفت» به ترکیه واکنش نشان دادند.
به گزارش شیرازه، در پی محکومیت ایران در دادگاه لاهه، بیژن زنگنه وزیر نفت که فساد بزرگ کرسنت نیز در دوران مدیریت او بر وزارت نفت در دولت اصلاحات رخ داده، صادرات روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب گاز مجانی به ترکیه را تأیید کرد.

این اتفاق یعنی صادرات روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب گاز مجانی به ترکیه واکنش های گسترده ای را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت به طوری که توئیت هایی با هشتگ «#گاز_مفت» و «# گاز_مجانی» در فضای مجازی به راه افتاد.

در ادامه واکنش تعدادی از فعالان فضای مجازی به این اتفاق را مشاهده می کنید:

- محمد ایمانی از کارشناسان سیاسی و فعالان رسانه ای در کانال تلگرامی اش نوشت: در سیاست منحط قاجاری ( وبه شکل دیگر در دوره پهلوی ) عرف بود که امتیازی وطن فروشانه را به انگلیس و روس ( و بعد ها ) آمریکا می دادند تا هزینه عیاشی ها و ریخت و پاش ها و سفرهای خارجی صاحب منصبان تامین شود. معمولا چند دلال و رشوه بگیر نظیر ملکم خان و سپه سالار و تقی زاده و وثوق الدوله و علا و ... هم در واگذاری این امتیازات و قرارداد ها نقش ایفا می کردند. اما از آنجا که دادن چنان امتیازاتی با اعتراض سایر رقبای خارجی مواجه می شد، دولت وقت برای برقراری موازنه میان روس و انگلیس یا آمریکا، امتیاز مشابهی را از جیب ملت به دولت های معترض واگذار می کرد.

حکایت مدیران نفتی در دولت های مدعی اصلاحات و اعتدال است که یک بار ( سال 82) به واسطه زد و بند های انجام شده ، گاز ایران را 24 برابر زیر قیمت( 1/8 سنت به جای 48 سنت) به شرکت اماراتی کرسنت فروختند و امروز هم به خاطر شکایت ترکیه ( با استناد به مفاد کرسنت) دولت یازدهم را وادار به کاهش قیمت گاز و باز پرداخت چند میلیارد جریمه در قالب فروش گاز با قیمت پایین تر کرده اند!

- کاربری به اسم آسید نوشت: حاجی ۱روز و ۲روز هم نه که، باید ۱۴ماه(حدود۴۳۰روز)، روزی ۳۰میلیون متر مکعب(جمعا ۱۲,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰) گاز زوری بدیم به ترکیه!

- در صفحه توئیتر آدم ابن حوا آمده است:  به ترکیه گازرایگان می دیم(مدیونی فکرکنی مجبوریم)، تحریم سناهم نقض برجام نیست، چینم پولای مارو ازدوستی بلوکه کرد. آدم ازاین همه اقتدار بغضش می گیره

- مطهره در این باره نوشت: بیایید فکرکنیم به جای ترکیه کشور عراق  گاز مجانی می خواست. اصلاح طلبا چه گلوها که پاره نمی کردند چه گریبان ها که چاک نمی کردند.

- حسام الدین براتی به زبان  طنز نوشت: ببین این گاز مفت رو که دادیم بهتون شما هم در عوض یه مقدار قیمت هتل هاتون رو بیارید پایین بچه های ستاد برا استراحت یه سفر بیان آنتالیا.

- غنیستو توئیت کرد: الان اردوغان داره برای مردم کشورش سخنرانی می کنه می گه  یادتان هست در دولت قبل برای گاز پول میدادید؟ما برایتان از ایران گاز مجانی آوردیم".

- فرزاد جهان بین در این باره در کانال تلگرامی اش این سوال را مطرح گرد: چه مناسباتی میان صادرات گاز مجانی به ترکیه بر اساس داوری کرسنت و اصرار و نامه نگاری در خصوص پخش ربنای استاد شجریان در صدا و سیما وجود دارد؟

- یکی دیگر از فعالان فضای مجازی نوشت: حالا فهمیدید چرا گاز به سیستان رسید ولی دست مردمش نرسید! به  ترکیه  گاز مفت و  مجانی میدن

- سادات موسوی این توئیتر را منتشر کرد: میگن قراره ترکیه به جبران گاز مفتی که بهش دادیم، سریال ترکیه ای بفرسته برامون.

- سیدرضی نیز نوشت: اگر احیانا پولی به حزب الله لبنان داده بشه، صدای بعضیا رو بلند می کنه؛ اما اینکه  گاز مجانی به ترکیه بفرستیم،اتفاقا خیلی خوب و اروپایی هم هست!

- کاربر دیگری  واکنش احتمالى آقای سخنگو به مُفت فروشى گاز به ترکیه را این گونه پیش بینی کرد: پولِ گاز مثل مهریه ست ، کی داده؟! کی گرفته؟

منبع: روزنامه افکار
نظرات بینندگان