کد خبر: ۱۱۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
معاون دادگستری فارس خبر داد:

رسیدگی به اتهام ۱۱ مدیر استان فارس در جریان انتخابات

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس از رسیدگی به اتهام ۱۱ نفر از مدیران اجرایی در جریان انتخابات خبرداد.
رسیدگی به اتهام ۱۱ مدیر استان فارس در جریان انتخاباتبه گزارش شیرازه، احمد رحمانیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس پیرامون پرونده های تخلفات انتخاباتی در استان فارس گفت: طی این مدت  ۵۵ پرونده تخلف انتخاباتی در سطح استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این مدت  ۱۰۲ متهم زن و مرد در سطح استان بازداشت شدند که در حال حاضر این افراد با قرار تامین کیفری آزاد و فقط ۵ نفر بازداشت هستند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با اشاره به تخلفات برخی از مدیران اجرایی در سطح استان بیان کرد: در این خصوص ۱۱ نفر از مدیران اجرایی که به نفع برخی از نامزدها تبلیغاتی انجام داده بودند شناسایی شدند که سه نفر از این مدیران فرماندار و مابقی مدیرکل و یا حتی سمت هایی بالاتر نیز داشته اند.

وی از کاهش ۶۸ درصدی تخلفات انتخاباتی نسبت به انتخابات قبل خبرداد و بیان کرد: اتهامات این افراد تبلیغ به نفع برخی از نامزدها، سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی، تبلیغ خارج از ضوابط قانونی و اهانت و افترا و تخریب رقبا بوده است.

رحمانیان از خرید و فروش رای در برخی از حوزه ها خبرداد و افزود: در روز رای گیری افرادی در سه حوزه انتخاباتی از جمله مرودشت به صورت گسترده مبادرت به خرید و فروش رای می کردند که شناسایی شدند.

دستگیری ۸۰ نفر به اتهام خرید و فروش رای

وی بیان کرد: در روز انتخابات ۸۰ نفر در کل استان به اتهام خرید و فروش رای دستگیر شدند که قرارهای قانونی در مورد آنها صادر شد و پرونده شان در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس اظهار کرد: در حال تحقیق هستیم که مشخص شود خرید و فروش آراء انفرادی یا به صورت سازمان یافته بوده و اگر به این نتیجه برسیم که به صورت باندهای سازمان یافته انجام گرفته نوع برخورد قضایی متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این پرونده ها به صورت ویژه در دستگاه قضایی رسیدگی می شود، ادامه داد:  اشرافیت خوب دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی بر روی فعالیت های انتخاباتی وجود داشت و به دلیل همان هوشیاری و اشرافیتی که در این حوزه وجود بود ۱۰۰ نفر از مدیران و مسئولان ستادها و مدیران اجرایی که قصد فعالیت داشتند شناسایی و قبل از هر اقدامی به آنها هشدار لازم داده شد.

رحمانیان در خصوص برخورد قاطع دستگاه قضایی استان فارس با این دسته از افراد گفت: به عنوان نمونه افرادی که در انتخابات مجلس در نورآباد اقدام به تیراندازی کرده و باعث رعب و وحشت مردم شده بودند اتهام محاربه به عنوان سنگین ترین اتهام  برای آنها مطرح شده و پرونده شان در دادگاه انقلاب در جریان رسیدگی است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان