کد خبر: ۱۱۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خبر داد؛

انجام شش عمل آی وی اف در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: کمتر از یک ماه از افتتاح مرکز جامع درمان ناباروری در جهرم می گذرد و شش عمل آی وی اف دراین مرکز انجام که با موفقیت همراه بوده است.

به گزارش شیرازه، دکتر محمد رحمانیان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اعلام این خبر گفت: این مرکز اولین مرکز دولتی است که عمل فریز تخمک را انجام می دهد که از هفته آینده شروع می شود.

وی تصریح کرد: در این مرکز علاوبر فریز جنین حفظ باروری برای دختران مجردی که به هر دلیلی امکان مادر شدن را برای این افراد به خطر می اندازد از طریق فریز تخمک نیز انجام می شود.

دکتر رحمانیان افزود : تا کنون750نفر زوج برای انجام عمل ای وی اف نام نویسی کرده اند که 50نفر از این افراد بعد از ماه مبارک رمضان وارد سیکل می شوند.

دکتر قهرمان بمانا ،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز گفت :این مرکز 12اردیبهشت ماه ،همزمان با 14مرکز دیگر ناباروری کشور توسط وزیر بهداشت از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز ناباروری جهرم ازجمله اولین مراکز استان فارس است که با تعرفه دولتی خدمات رسانی می کند، تصریح کرد: تنها15 درصد هزینه درمان توسط مراجعه کننده پرداخت می شود.

به گفته  دکتر بمانا در این مرکز از روش های نوین ناباروری شامل آی.یو.آی، میکرواینجکشن، آ.وی.اف، فریزجنین، تخمک و اسپرم و غیره انجام می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: تجهیزات این مرکز بسیار به روز است و با اعتبار2میلیارد و 100میلیون تومان این تجهیزات خریداری شده است.

 دکتر مهشید البرزی، رئیس این مرکز جامع درمان ناباروری گفت:به دلیل انجام روش های مدرن درمان ناباروری در این مرکز و هزینه بسیار کم علاوه بر استان فارس از بوشهر، بندرعباس و غیره نیز مراجعه کننده داریم.

یکی از مراجعه کنندگان به این مرکز بیان کرد:خیلی خوشحالم که چنین مرکزی با هزینه کم ایجاد شده زیرا که ما توانایی هزینه زیاد درمان را نداشتیم و از سویی شنیدن تپش قبل فرزند آرزوی هر پدر و مادری است که امیدوارم در اینجا ما به آرزوی خود برسیم.

بر اساس این گزارش ، حدود 1ماه پیش مرکز جامع درمان ناباروری در جهرم افتتاح شد و کمتر کسی فکر می کرد که با استقبال این چنینی روبرو شود به نحوی که از نقاط دور و نزدیک برای درمان به این مرکز مراجعه می کنند.

  گفتنی است: آی وی اف مخفف لغت های انگلیسی "باروری در درون بدن انسان" است. اولین بار با این روش در سال 1978 نوزادی را در یک زوج نابارور به دنیا بیاورند.

منبع:  پسین جهرم

نظرات بینندگان