کد خبر: ۱۱۰۳۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
واکنش ها به تایید صلاحیت رد صلاحیت شده ها!

شکایت تعدادی از کاندیدای شورای شهر از فرماندار شیراز/احتمال رد صلاحیت تعدادی از منتخبین شورای پنجم

نماینده‌های، رئیس مجلس شورای اسلامی با سفر به شیراز در حال رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در برگزاری انتخابات شورای شهر شیراز و شورای شهر صدرا هستند.احتمال رد صلاحیت تعدادی از منتخبین شورای پنجم شیرازقوت گرفته است.
شکایت تعدادی از کاندیدای شورای شهر از فرماندار شیراز/احتمال رد صلاحیت تعدادی از منتخبین شورای پنجمبه گزارش شیرازه، انتقادها به هیات اجرایی و فرماندار شیراز در تایید صلاحیت افرادی که از سوی هیات نظارت و بعضا مراجع چهارگانه رد صلاحیت شده بودند بالا گرفته است.

نامه رد صلاحیت ها را به موقع ارسال کرده ایم


روز گذشته دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان فارس به اظهارات فرماندار شیراز که گفته بود نامه هیات نظارت مبنی بر رد صلاحیت 31 نفر خارج از مهلت قانونی به فرمانداری شیراز ارسال شده واکنش نشان داد  و  اعلام کرد هیات نظارت استان در مهلت قانونی برابر تقویم انتخابات 96/2/17 نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای استان را به فرمانداری  ارسال نموده است.

 مهران حفاری دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان فارس در نامه ای که در رسانه ها منتشر شد آورده است:
1_برابر مواد قانونی هیات نظارت بر کلیه امور انتخابات نظارت کامل خواهد داشت وتایید و یا رد صلاحیت نهایی نامزدها و همچنین اعلام نظر نهایی، صحت انتخابات بر عهده هیات نظارت می باشد.
2_ هیات نظارت استان در مهلت قانونی برابر تقویم انتخابات 96/2/17 نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای استان را به فرمانداری محترم ارسال نموده است(از جمله شیراز)
3_ نامه لیست اسامی 31 نفره که فرماندار محترم شیراز اشاره نموده اند تفویضی اختیارات هیات مرکزی نظارت کشور بوده که هیات مذکور تا 96/2/21 اختیار اظهار نظر داشته و ارسال لیست در تاریخ 18 یا 19اردیبهشت از فرصت آن هیات به استان بوده، که کتبا و رسما به فرمانداری شیراز اعلام شده است.نامه تفویض مذکوربه هیات استان بوده نه شهرستان،لذا با توجه به اظهارات قبلی و رسمی هیات نظارت شهرستان،  هیات استان نیاز به مشورت مجدد نداشته است.
4_ ضمن رد اظهارات فرماندار شیراز، اعلام می نماید جلسه رسیدگی هیات نظارت استان با حضور کلیه اعضا تشکیل شده است.
5_ شماره نامه تفویضی هیات مرکزی تهران 15 اردیبهشت بوده لیکن بخشی از نامه 17 اردیبهشت 7 شب و بخشی 18 اردیبهشت 10 صبح از طریق فکس به هیات عالی نظارت فارس واصل گردیده که هیات استان با فاصله یک روزه رسیدگی و نتیجه را در فرصت باقیمانده هیات مرکزی،  اعلام نموده است.
6_ در جلسه هیات نظارت استان از هیچ فرمانداری یا هیات اجرایی دعوت نشده است و عدم دعوت فرماندار شیراز نیز به همین منوال بوده است( در قانون پیش بینی نشده است).در خاتمه اضافه می نماید این هیات با تعامل کامل با همه هیات اجرایی استان در کمال بی طرفی به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نموده و بر اساس بررسی مستندات و اعلام نظر مراجع چهارگانه در چهارچوب قوانین نسبت به تعیین صلاحیت نامزدهای محترم اعلام نظر نموده، لذا هر گونه تغییراتی حاصل شده پس از اعلام نظر استان از اختیارات مرکز بوده و ربطی به نظر هیات عالی استان نداشته است.

شکایت تعدادی از کاندیدای شورای شهر از فرماندار شیراز
شنیده های شیرازه نیز حاکی از آن است که جمعی ازکاندیداهای شیراز از فرماندار شیراز به اتهام اخلال دربرگزاری انتخابات به دادگستری استان فارس شکایت کرده اند.

در نامه شکایت آنها آمده است:
ریاست محترم کل دادگستری استان فارس
سلام علیکم

با احترام پیرو نامه اعتراضی مورخ ۹۶/۳/۴ با عنایت به مصاحبه فرماندار محترم شیراز مندرج در روزنامه خبر جنوب مورخ ۹۶/۳/۸ که اعلام نموده اند نامه هیات نظارت استان در مورخه ۱۸ اردیبهشت و خارج از مهلت قانونی ارسال شده به استحضار می رساند طبق مفاد قانون انتخابات و برنامه زمان بندی اجرایی انتخابات هیات مرکزی نظارت تا مورخه ۲۱ اردیبهشت مهلت داشته که نظر نهایی خود در مورد صلاحیت کاندیداها را اعلام نماید. بر اساس نامه شماره ۱۵۵۱/ه.د  ۹۶/۲/۱۷  و ۱۵۵۳/ه.د  ۹۶/۲/۱۷ اختیار برسی مجدد ایرادات شکلی پرونده صلاحیت برخی کاندیداها از سوی هیات مرکزی نظارت به هیات نظارت استان تفویض شده است و هیات مذکور طبق اختیار تفویضی در مهلت مقرر قانونی طی نامه شماره ۵۰۱/ن/ه  ۹۶/۲/۱۸ نظر نهایی را به هیات اجرایی شهرستان شیراز اعلام نموده است: اما فرماندار محترم شیراز با برداشت و تفسیر شخصی از قانون با نادیده گرفتن نامه و ابلاغ رسمی هیات مرکزی و نظارت استان، نام کاندیداهای رد صلاحیت شده را در آگهی نهایی اسامی کاندیداها درج نموده که نهایتا علاوه بر آنکه باعث اشتباه رای دهندگان گردیده، موجب تضییع آراء و حقوق سایر کاندیداها و ایجاد سوء جریانی آشکار و بی سابقه نموده که صحت انتخابات را مخدوش کرده است .لذا با اوصاف فوق تقاضای بررسی موضوع و رسیدگی به تخلفات فرماندار شیراز آقای حیدر عالیشوندی به اتهام اخلال در برگزاری انتخابات و تعقیب کیفری نامبرده مورد استدعاست.

حضور بازرسان رئیس مجلس در شیراز
نماینده‌های، رئیس مجلس شورای اسلامی با سفر به شیراز در حال رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در برگزاری انتخابات شورای شهر شیراز و شورای شهر صدرا هستند.احتمال رد صلاحیت تعدادی از منتخبین شورای پنجم شیرازقوت گرفته است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
0
در بین اصلاح طلبان استان افراد زیادی هستند که از توان مدیریتی بیشتری برخوردارند اما انتصاب ایشان چیزهای دیگری را در ذهن متبادر می کند