کد خبر: ۱۱۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
حمایت اساتید انقلابی دانشگاه‌های‌ آزاد فارس از اقدامات قاطعانه ولایتی

دانشگاه آزاد ملک شخصی و خانوادگی نیست/ از برخورد جدی با فساد و ویژه‌خواری مدیران دانشگاه حمایت می‌کنیم

اساتید بسیجی و انقلابی دانشگا‌ه‌های آزاد اسلامی استان فارس با انتشار بیانیه‌ای حمایت کامل خود را از اقدامات رئیس هیئت‌امنای این دانشگاه اعلام کرده و تاکید کردند در راستای دستیابی به دانشگاهی در تراز ارزش‌های اسلامی و انقلابی از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهند کرد.
دانشگاه آزاد ملک شخصی و خانوادگی نیست/ از برخورد جدی با فساد و ویژه‌خواری مدیران دانشگاه حمایت می‌کنیمبه گزارش شیرازه، متن بیانیه اساتید بسیجی و انقلابی دانشگاه‌‌های آزاد اسلامی فارس که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته است، بدین شرح است:

بسمه‌تعالی

«إن الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة ألا تخافوا و لا تحزنوا و أبشروا بالجنة آلتی کنتم توعدون» (فصلت، 30)

«به‌یقین کسانى که گفتند پروردگار ما خداوند یگانه است سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل مى‏شوند که نهراسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتى که به شما وعده داده‌شده است»

اکنون‌که سی‌وپنج سال از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از دستاوردها و فرزندان برومند انقلاب اسلامی در عرصه‌ی علم و دانش و در جهت گسترش آموزش عالی برای فرزندان تمام ملت شریف ایران می‌گذرد، اقدامات ارزشمند آقای دکتر ولایتی رئیس محترم هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی در این مدت کوتاه از انتصاب ایشان به این سمت، موجب امیدواری جدی اساتید مؤمن و انقلابی دانشگاه که قاطبه‌ اساتید این دانشگاه را تشکیل می‌دهد شده است؛ لذا در راستای حمایت از این اقدامات، موارد زیر بیان می‌شود:

1- تدبیر آقای دکتر ولایتی و سایر اعضای محترم هیئت‌امنای دانشگاه در برخورد جدی با فساد و ویژه‌خواری عده‌ای از مدیران سابق دانشگاه، عزل این افراد و ارسال پرونده‌ آنان به قوه قضائیه و همچنین حسابرسی دقیق اموال دانشگاه مایه‌ی رضایت خاطر اساتید، کارمندان و دانشجویان این دانشگاه و ملت شریف ایران شده و حقیقتاً نشان از تدبیر گهربار رهبر معظم انقلاب در انتخاب ایشان به سمت رئیس هیئت‌امنای دانشگاه دارد. لذا ضمن قدردانی از این اقدام ارزشمند، اساتید انقلابی دانشگاه حمایت کامل خود را از این اقدام اعلام کرده و اعلام می‌کنند که در راستای دستیابی به دانشگاهی در تراز ارزش‌های اسلامی و انقلابی از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهند کرد.

2- دانشگاه آزاد اسلامی که بعد از انقلاب اسلامی نقشی بی‌بدیلی در گسترش آموزش عالی به همه‌ی نقاط این سرزمین داشته و موجب ارتقاء و تعالی فرهنگ و دانش عمومی در اقصی نقاط کشور اسلامی‌ شده است، سرمایه‌ای متعلق به همه‌ی ملت شریف ایران و حاصل تلاش و کوشش مخلصانه اساتید، کارکنان، دانشجویان و همه‌ والدین گرامی‌ است که با تمام کوشش و داشته‌های خود چنین درخت بالنده‌ای از علم و معرفت را ایجاد کرده‌اند. لذا تقابل با دیدگاه عده‌ای محدود که دانشگاه را ملک شخصی و خانوادگی خود دانسته و با این رویکرد موجب ویژه‌خواری، تبعیض و بسیاری دیگر از آفت‌ها در دانشگاه شده‌اند ضروری است.

لذا از آقای دکتر ولایتی خواهشمندیم ضمن ادامه اصلاحات صورت گرفته در دانشگاه و برخورد با برخی مدیران نالایق که خودشیفتگی، چاپلوسی، ویژه‌خواری، ریا، باندبازی‌های سیاسی و منافع شخصی و حزبی را سرلوحه فعالیت‌های خود در دانشگاه قرار داده‌ بودند، بیش‌ازپیش این سرمایه عظیم علمی و پژوهشی را به صاحبان اصلی آن یعنی انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران بازگردانند. بی‌شک در این مسیر، ایشان از حمایت کامل رهبری معظم انقلاب، مردم شریف ایران و بدنه‌ی مدیران ارزشی، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه برخوردار هستند.

3- سخنان ارزشمند آقای دکتر ولایتی در خصوص اهمیت بسیار اساسی توجه به منویات مقام معظم رهبری در رسیدن به دانشگاه اسلامی و انقلابی در سطح تمدن نوین اسلامی-ایرانی، بسط فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه و اولویت پژوهش بر سایر امور، توجه اساسی به پژوهش‌های کاربردی و همچنین پژوهش‌های اساسی در علوم انسانی، شفافیت کامل در تمام امور مالی دانشگاه و اختصاص هزینه‌ها به آموزش و پژوهش و پرهیز از هزینه‌های غیرضروری و نامرتبط و ... موجب امیدواری اساتید مؤمن و انقلابی دانشگاه در جهت نزدیکی هرچه بیشتر دانشگاه به دانشگاهی برتر از لحاظ علم، دانش، اخلاق، فرهنگ و ... شده است. بی‌شک در صورت ادامه این راه عنایت حضرت حق پشتیبان ایشان، دعا و حمایت رهبری معظم و ملت شریف ایران یاور ایشان و تلاش‌های بی‌شائبه‌ی مدیران دلسوز، اساتید گرامی، کارمندان ارجمند و دانشجویان و خانواده‌های گرامی آن‌ها حامی ایشان خواهد بود.
والسلام علیکم و رحمه‌الله

اساتید بسیجی دانشگاه‌ آزاد اسلامی
منبع: فارس
نظرات بینندگان