کد خبر: ۱۱۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی نی ریز مطرح شد؛

زنان خانه دار بیشترین افراد در معرض خطر کریمه کنگو می باشند

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در نی ریز CCHF با حضور مسوولان ادارات شهرستان نی ریز برگزار شد.

به گزارش شیرازه،  جلسه آموزش راههای پیشگیری و درمان بیماری تب کریمه کنگو یا همان CCHF با حضور مسوولان ادارات شهرستان نی ریز برگزار شد.

 علیرضا ذکائی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در نی ریز با اشاره به اینکه، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی تب دار حاد است عنوان کرد: این بیماری توسط کنه منتقل می شود که دامداران، قصابان و کارکنان کشتارگاهها، کشاورزان، کارگران، زنان خانه دار، دامپزشکان، پزشکان و پرستاران بیشتر در معرض خطر این بیماری قرار می گیرند.

رئیس شبکه بهداشت افزود: ویروس کریمه کنگو ممکن است طیف وسیعی از حیوانات اهلی و وحشی را آلوده نماید که این ویروس در حیواناتی همچون گاو، گوسفند، بز، سگ، گورخر، گاو کوهی، بوفالو، کرگدن، زرافه، خرگوش، جوجه تیغی و حتی شترمرغ مشاهده شده است.

وی افزود: راههای انتقال این بیماری از طریق گزش کنه یا له کردن آن، انتقال انسان به انسان و شایع ترین انتقال در کشور ما انتقال از طریق تماس با خون، ترشحات و بافت آلوده دامی صورت می پذیرد که در آخرین آمار ایران 33 نفر در سطح کشور مبتلا شده اند که تنها 3 نفر منجر به فوت مشخص شده است.

حمیدرضا ممتازیان رییس دامپزشکی شهرستان نی ریز در ادامه جلسه با ابراز اینکه زنان خانه دار بیشترین افراد در معرض خطر کریمه کنگو می باشند افزود: بهترین روش برای از بین بردن این بیماری باید گوشت بین 24 تا 48 ساعت در دمای 1 تا 4 درجه سانتی گراد یخچال نگهداری شود.

رییس دامپزشکی شهرستان نی ریز اظهارداشت: جلساتی در سطح شهرستان با حضور دامداران، قصابان و کارکنان کشتارگاهها، کشاورزان، کارگران که در معرض این بیماری قرار دارند برگزار شد و ملزم به استفاده از دستکش، روپوش، چکمه و عینک شدند.

علی راهوار  معاون فرماندار نی ریز با اشاره به بحث تب کریمه کنگو گفت: باید هشدارهای لازم به عموم مردم و جامعه داده شود ولی باید به این نکته توجه داشت که امنیت روانی جامعه با توجه به بحث حساس بودن مسائل بهداشتی و درمانی رعایت شود.

معاون فرماندار نی ریز درپایان بیان کرد: علاوه بر بحث بهداشتی و سلامتی بحث امنیت نیز می باشد که لزوم همکاری نهادها بسیار ضروری است و به لزوم آموزش اضطراری دامداران و افراد در معرض خطر در تمامی کشور تاکید کرد.



منبع: نبض نی ریز
نظرات بینندگان