کد خبر: ۱۱۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
مدیر آموزش‌وپرورش کازرون:

با دستان خالی پروژه های میلیاردی را آغاز کرده ایم / سه سال است سرانه مالی مدارس قطع شده است

مدیر آموزش و پرورش کازرون بیان کرد: از سه سال گذشته تا کنون سرانه مالی برای مدارس از سوی دولت پرداخت نمی شود و مشکلات فرهنگیان در زمینه حقوق بسیار عدیده هست.

به گزارش شیرازه، کاظم عباسی ، مدیرآموزش و پرورش کازرون صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احادیث متعددی از ائمه وجود دارد که به حفظ امانت در بیان اشاره میکند و توقع مجموعه آموزش و پرورش کازرون از رسانه ها رعایت این توصیه ها و دستورات دینی است.

وی گفت: متاسفانه امروز آموزش پرورش رها شده است است و از لحاظ بودجه و سرانه مالی مدارس مثل سالهای گذشته نیست و ما با یک سری مشکلات مالی بزرگ روبرو هستیم.

مدیر آموزش و پرورش کازرون با اشاره به سند تحول نظام آموزش و پرورش گفت : خوشبختانه با دستور رهبر انقلاب و با تلاش بیش از 500 نفر از اندیشمندان مدل جدید آموزش و پرورش که درخور نظام اسلامی باشد تدوین و به قانون تبدیل شد.

عباسی گفت: در دولت قبل که این سند تحول تهیه و تدوین شد ، تلاش شد به سرعت اجرا شود که متاسفانه به دلیل اجرای فراگیر بامشکلاتی روبرو شد.

وی گفت: با اجرای سراسری سند تحول به یکباره میزان یک میلیون دانش آموز به مقطع ابتدایی اضافه شد که نیازمند کلاس درسی ، معلم و سایر امکانات اموزشی بود ولی این میزان نیازها در آن زمان بطور کال در دسترس نبود.

مدیر آموزش و پرورش کازرون بیان کرد: از سه سال گذشته تا کنون سرانه مالی برای مدارس از سوی دولت پرداخت نمی شود و مشکلات فرهنگیان در زمینه حقوق  بسیار عدیده هست.

عباسی با اشاره به برخی پروژه های که دروان تصدی اش آغاز شده است گفت: با همه ی نداری ها کارهای بزرگی را آغاز کردیم که اینها به برکت حضور تیم جوان و پرانرژی در حوزه مدیریتی اموزش و پرورش بوده است و البته تنگناهای موجود نیز باعث شد مدیران توانمندتر شوند.

وی افزود: توانستیم با بودجه اولیه دو میلیونی پروژه بزرگی را آغاز کنیم و بزرگترین سالن همایش کازرون یعنی سالن شهیدعسکری را با نمایی تاریخی و مبلغ 380 میلیون تومان بازسازی ننماییم.

عباسی گفت: برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهر همیشه با کمبود فضا و مجموعه ورزشی روبرو بودیم که همین امر باعث شد زمینی حدود 3 هکتار که متعلق به آموزش‌وپرورش بود را برای ساخت یک مجموعه بزرگ فرهنگی و ورزشی به مناقصه بگذاریم که الحمدالله فاز اول آن در هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری است.

وی گفت: در حال حاضر 60 درصد از کار زیرسازی این مجموعه ورزشی برای فرش چمن مصنوعی آماده‌شده که در این راستا حدود یک میلیارد تومان با پیمانکار مربوطه قرارداد بسته‌ شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش کازرون مجموعه بزرگ ورزشی فرهنگیان این شهر را شامل امکاناتی از قبیل پیست دومیدانی، استخر و سونای سرپوشیده و خوابگاه و مجموعه‌های دیگر ورزشی عنوان کرد و افزود: با ظرفیت‌هایی که برای این مجموعه در نظر گرفته‌شده یارای میزبانی مسابقات استانی و حتی کشوری را داریم و این مجموعه ورزشی در جنوب کشور بی‌نظیر به شمار می‌رود.

عباسی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تکمیل این پروژه که شامل پیست دو میدانی ، زمین فوتبال ، باشگاه پینت بال و استخر سرباز است ، حدود 13 میلیارد تومان هزینه داشته باشد که با پیگیری‌های صورت گرفته کد جدیدی از سوی استانداری فارس به این پروژه داده‌ شده تا هرساله از بودجه عمرانی مبالغی برای ساخت و تکمیل آن اختصاص یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی پایگاه سلامت دانش‌آموزی در سطح شهر کازرون خبر داد و گفت: با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان پایگاهی با حضور پزشک معالج و دندان‌پزشکی به‌منظور سلامت‌سنجی دانش‌آموزان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم راه‌اندازی شده که هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی به معاینه دانش‌آموزان می‌پردازد.

مدیر آموزش‌وپرورش کازرون، راه‌اندازی سایت ثبت‌نام برای دانش‌آموزان ورودی سال اول دبستان و پیش‌دبستانی‌ها برای نخستین بار، اجرای پروژه سالن چندمنظوره در اردوگاه دانش‌آموزی ولی‌عصر (عج) کازرون، بهره‌برداری از فاز نخست حوزه تصحیح اوراق و چاپ و انتشارات آموزش‌وپرورش این شهرستان در هفته دولت را از دیگر اقدامات صورت گرفته این مدیریت برشمرد.

عباسی از برگزاری همایش بزرگ نخبگان کازرونی پس از ماه مبارک رمضان توسط مدیریت آموزش‌وپرورش کازرون در تهران خبر داد و متذکر شد: تلاش داریم که با کمک رسانه و پایگاه‌های خبری، کازرونی‌هایی را که در دبیرستان تاریخی پسانپور (شاپور سابق) به تحصیل پرداختند شناسایی کرده و آنان را در یک گردهمایی بزرگ دعوت کنیم.

وی در پایان همکاری و حمایت‌های خوب خیّران و انسان‌های نیک‌اندیش این شهرستان را مهم‌ترین پشتوانه و دلگرمی برای کار در این مدیریت عنوان و خاطرنشان کرد: با حمایت این انسان‌های خداجو، علاوه بر حمایت مالی در اجرایی برنامه‌های آموزشی و دینی، یک مدرسه شش کلاسه در یکی از روستاهای این شهرستان به بهره‌برداری رسید و همچنین کلنگ ساخت یک مدرسه 12 کلاسه دیگر در کازرون به زمین زده شد.

منبع: کازرون خبر

نظرات بینندگان