کد خبر: ۱۱۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
در جلسه اصلاح الگوی مصرف شهرستان نی ریز مطرح شد؛

42 روز پیش بینی وضعیت بحران برق را داریم

جلسه اصلاح الگوی مصرف با ریاست معاون فرماندار نی ریز و مسوولان ادارات این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش شیرازه،  جلسه اصلاح الگوی مصرف با ریاست معاون فرماندار نی ریز و مسوولان ادارات این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.


علی راهوار معاون فرماندار نی ریز در ابتدای جلسه اصلاح الگوی مصرف گفت: همه ما مردم و ادارات و ماشغل صنعتی و کشاورزی می بایست در بهینه سازی مصرف انرژی و همچنین مدیریت مصرف صحبح حرکت و فرهنگ سازی کنیم.


معاون فرماندار نی ریز در ادامه با اشاره آیات متعدد قرآن کریم در خصوص مصرف صحیح و پرهیز از اصراف خاطر نشان شد: باید دقت داشته باشیم که اگر نعمتی در اختیار ما قرار دارد آزادانه آنرا هدر ندهیم و خود مراقبتی و خود نظارتی بر مصرف منابع محدودی که در اختیار ما می باشد، شکر گذار نعمت های خدادای باشیم.


وی در ادامه افزود: هم اسراف و هم تبزیر حرام است و باید مدیریت مصرف داشته باشیم.

علی راهوار خاطر نشان شد: عده ای بیان می کنند چون پولش را داریم، حق داریم هدر دهیم، ولی اینجا دین و شریعت آن را حرام کرده است و این کفران نعمت می باشد و خداوند ممکن است این نعمت ها را از ما بگیرد .


معاون فرماندار اظهارداشت: همشهریان می بایست بر مصرف خود نظارت داشته باشند و مردم مطلع باشند در بعضی مناطق میزان آب و حتی مصرف برق در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی تصریح کرد: منابع مصرف انرژی محدود هستند، مردم تصور این را نداشته باشند که طبق بارندگی های اخیر وضعیت منابع آبی تغییر یا تغذیه شده باشند، ما همچنان با وضعیت خشکسالی روبرو هستیم و نیاز به مدیریت مصرف داریم .


راهوار در پایان خاطر نشان شد: ابتدا انتظار می رود مردم بر الگوی مصرف خود نظارت داشته باشند ولی از دستگاه های مربوطه نیز مشوق هایی برای این منظور در نظر گرفته شده است.


محمد جواد برهانی مدیر توزیع نیروی برق شهرستان نی ریز در ادامه جلسه اظهار داشت: به علت سوء مدیریت مصرف زمستان ها در گاز و تابستان ها در برق با مشکل روبرو هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته 18 روز و امسال پیش بینی می شود 42 روز با وضعیت بحران برق روبرو باشیم.

برهانی تصریح کرد: اقدامات لازم برای این ایام انجام و اطلاع رسانی های لازم صورت گرفته است.


 مدیر توزیع نیروی برق شهرستان نی ریز در ادامه خاطر نشان شد: لازم است که ادارات، اصناف، شهرک های صنعتی، شرکت های پالایش و پخش، کشاورزی و ... در مدیریت و مصرف بهینه برق با رعایت الگوهای صحیح مصرف مارا یاری نمایند.

وی افزود: در همین رابطه در خصوص استفاده از انرژی های خورشیدی تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نی ریز به امضا رسیده است که طی آن هم مدیریت مصرف برق انجام خواهد شد و هم در پی آن اشتغال زایی و توانمند سازی خانواده های تحت پوشش آن اداره را به دنبال دارد.

برهانی نسبت به همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نی ریز در اداره برق بیان داشت: اداره تبلیغات اسلامی طی برنامه اعزام روحانیون به عنوان مبلغان دینی به مناطق مختلف با به همراه داشتن پک ها و برنامه های توجیحی در خصوص مدیریت و اصلاح الگوی مصرف به همشهریان در ایام ماه مبارک رمضان را انجام می دهند.

وی در پایان تصریح کرد: با آموزش بیش از 1200 دانش آموز به عنوان همیاران برق و همچنین برنامه های آموزشی از طریق اجرای تئاتر برای دانش آموزان گام هایی می باشد که در جهت اصلاح الگوی مصرف انجام پذیرفته است.


گفتنی است: در ادامه جلسه اصلاح الگوی مصرف مسوولان دیگر ادارات شهرستان نی ریز به تفصیل به ارائه راهکارهای مناسب در جهت مصرف صحیح برق در ساعات اوج بار پرداختند.





منبع:  نبض نی ریز

برچسب ها: نی ریز ، الگوی مطرف
نظرات بینندگان