کد خبر: ۱۱۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

ملت ما زیر بار فرهنگ استعماری نمی رود/از دستاورد سفر وزیر نیرو به جهرم چیزی مشخص نشده است/هرگز با آمریکا و اسراییل رابطه نخواهیم داشت

ائمه جمعه شهرستان های فارس در نماز عبادی سیاسی این هفته با اشاره به سند 2030 انتقاد خود را به مسئولان مرتبط اعلام کردند و خواستار توجه به سخنان مقام معظم رهبری در این زمینه شدند.

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستان های فارس در نماز عبادی سیاسی این هفته با اشاره به سند 2030 انتقاد خود را به مسئولان مرتبط اعلام کردند و خواستار توجه به سخنان مقام معظم رهبری در این زمینه شدند.

از دستاورد سفر وزیر نیرو به جهرم چیزی مشخص نشده است

آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه جهرم در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت امام خمینی (ره) با گلایه از وضعیت نابسامان آب و برق در جهرم گفت : وزیر نیرو در سیل اخیر به جهرم سفر کردند اما از دستاورد سفر ایشان برای جهرم چیزی مشخص نشد و امروز متاسفانه ۱۲ سال از وعده مسؤولین در خصوص رسیدن آب از سد سلمان به جهرم می گذرد ولی هنوز این مهم اتفاق نیفتاده است که باید پیگیری بیشتری شود. 

خطیب جمعه ی جهرم ضمن ابراز نا رضایتی از قعطی برق در این ایام خواستار اجرایی شدن پست برقی در جهرم شد که ۴ سال پیش کلنگش به زمین خورده اما به سبب بی توجهی مسؤولین به فراموشی سپرده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عملیات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد و ابراز داشت : گرفتن جان ۱۰۰ نفر در یک کشور خطر بزرگی است که مسبب اصلی آن کسی جز آمریکا و هم دستانشان در منطقه نیست .

آیت الله دژکام با اشاره به دغدغه های رهبری در خصوص سند 2030 خاطرنشان کرد : متاسفانه برخی ها می خواهند به هر نحو بگویند اتفاقی نیفتاده و این خود جای نگرانی دارد در این سند غرب به دنبال ساختن شهروندی غربی از یک مسلمان شیعه است و باید همه از این هدف آگاه شوند.

هرگز با آمریکا و اسراییل رابطه نخواهیم داشت

امام جمعه زرین دشت با اشاره به سخنان رییس جمهوردر تعامل و ارتباط با دنیا، به بیان  فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) در خصوص ارتباط با استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی به عنوان خط قرمز مردم شریف و نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: هیچکس حق ندارد به بهانه برجام و یا هر طرح دیگری ارتباط با آمریکا و اسراییل را توجیه نماید.

حجت الاسلام عبدالمحمد رستاد با انتقاد از امضای عهد نامه ۲۰۳۰ توسط مسوولان دولتی افزود: در این عهد نامه ۷۰ هدف مورد نظر اوباما طراحی شده که کم رنگ شدن فرهنگ غنی اسلام و ایمه اطهار (س) و جای گزینی فرهنگ غرب در جوامع مختلف و کشورهای امضاء کننده،خصوصا جمهوری اسلامی ایران، از جمله آن است.

وی همچنین با اشاره به ماه مبارک رمضان و ماه کمک به نیازمندان، به برگزاری جشن گلریزان به منظور ازاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد و محکومان مالی اشاره کرد و مساعت مردم در امر خیر را خواستار شد.

شورای شهر چقدر درآمد دارد که برخی میلیارها تومان برای آن خرج کرده اند

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه  نماز جمعه امروز زرقان با اشاره به سخنان هفته قبل نماینده ولی فقیه در استان در خصوص انتخابات شورای شهر شیرازگفت: حضرت آیت الله ایمانی نماینده مقام معظم رهبری در استان است و همه مسؤولان باید از فرمایشات ایشان تمکین نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین  ربانی شیرازی  در همین خصوص و با تایید سخنان نماینده ولی فقیه در استان از سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رای مردم حق الناس است استفاده کرد و گفت: حق الناس بودن رای مردم دارای الزاماتیست که ما شاهدیم در شیراز کسانیکه دارای پرونده محکومیت و زندان داشته اند علی رغم عدم صلاحیت تایید شده بودند و لذا الزامات حق الناس بودن رعایت نشده است.

وی خاطر نشان کرد که چگونه می توان از کسی که خودش محکومیت داشته و پرونده سنگین دارد و دارای فساد بوده انتظار خیر رساندن برای مردم داشت  و  مگر شورای شهر چقدر درآمد دارد که برخی میلیارها تومان برای آن خرج کرده اند آیا از اینان امید خیر هست؟

امام جمعه زرقان با اشاره به ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام خمینی (ره) افزود:امام خمینی (ره) شکننده اسطوره های سلطه و استکبار در عالم بود.

خطیب نماز جمعه زرقان  وظیفه همگان را شرکت با شکوه در بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل  دانست و ایشان را سرمایه بزرگ ملی ، سیاسی و فرهنگی کشور نام برد.

حجت الاسلام و المسلمین  ربانی شیرازی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری افزود : هرجا در عالم نام انقلاب اسلامی گفته شود بدون نام امام خمینی  (ره) شناخته شده نیست.

وی در پایان  از قیام ۱۵ خرداد به عنوان سر آغاز قیام مردم ایران نام برد که در نهایت و پس از ۱۵ سال سختی و مشقت به نتیجه رسید.

گاز مجانی به ترکیه می دهند با سانسور خبری/برخی مسولان نون به نرخ روز خور هستند

حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات  به 14 خرداد، سالروز رحلت ملکوتی حضرت امام(ره) بنیانگذار نظام مقدس ج.ا. ا. اشاره کرد و افزود: شخصیتی که با درایت و بصیرتی مثال زدنی، و موقعیت شناسی کم نظیر، توانست ملت مظلوم ایران را از دست طواغیت نجات دهد و نظام دیکتاتوری را به ج.ا. تغییر دهد.

امام جمعه بوانات در ادامه سخنان خود به وجود رهبر معظم انقلاب پس از رحلت امام راحل و رهبری ملت اسلام اشاره و تصریح کرد: کجا می توتن امامی به جامعیت علمى، دینى و فقهى، اقتصادی و اجتماعی، سیاسی و مردمداری ایشان در دنیاى اسلام پیدا کرد؟

زارع ادامه داد:  چه جوابی فردای قیامت دارند آنان که هر اشارتی این رهبر آگاه فرمود، بلافاصله برخلافش موضع گرفتند، ذکر کلمات کودکانه و مشمئز کننده برخی از مسئولان ارشد در تقابل با فرمایشات داهیانه مقام معظم رهبری موجب دل آزردگی است.

حجت الاسلام زارع در جای دیگری از خطبه های نماز به واگذاری گاز مجانی به دولت ترکیه و سازش کاری برخی مسولان اشاره کرد و گفت: اخیراً ج.ا. به پرداخت جریمه به میزان روزی 30 میلیون متر مکعب گاز برای مدت 14 ماه به ترکیه محکوم شده که این یعنی به تاراج رفتن اموال ملت از سوی دولت، اما آنچه مهم است اینکه معلوم نیست چرا با سانسور خبری بی سابقه خصوصا از سوی جریان اصلاح‌طلب که مدعی شعار «دانستن حق مردم است»، مواجه شد! هنگامی که در این دولت با اتفاق‌های عجیب و غریبی، مثل نقض‌های مکرر برجام، اخباری پیرامون فرزندان مظلوم وزرا، خیانت های مدیران ارشد دانشگاه آزاد و دادن گاز مفت به ترکیه و... مواجه می‌شویم، همه این اخبار زیر تیغ سانسور خبری قرار می‌گیرند تا مبادا ژنرالهای خالق کرسنت پرتولیوم، و دیگر محرمانه های نفنی که مورد حمایت جریان سیاسی خاص هستند ضربه ببیند! اما ببینید با مردم خودمان چه برخوردی می شود، وقتی قبضی به دلیل نداری ملت چند روز به تأخیر می افتد خانه ای در زمستانِ سرما بی گاز می شود.

امام جمعه بوانات توجه و حفظ منابع طبیعی را بعنوان یک موهبت الهی و یک امانت بر همه لازم دانست و تصریح کرد: باتوجه به بارشی که در فصل بهار داشتیم و بحمد الله منابع طبیعی و مراتع سرشار از علوفه برای چرای حیوانات شد، الان فصل گرما رسیده و باقیمانده علوفه ها در حال خشک شدن هست، اندک آتشی می تواند، مراتع را به جهنمی تبدیل کند و آثار زیانباری برای جامعه داشته باشد، لذا یکی از وظائف دینی ما حفظ عرصه های طبیعی است.

وی افزود: اگر ما می بینیم در مقاطع مختلف، رهبر معظم شخصا اقدام به بیان برخی از مسائل می نمایند نشان از کوتاهی ما سربازان بی بصیرت و کم بصیرت و عافیت طلب است. در جریان سند 2030 ببینید، چرا حضرت آقا شخصا ورود کردند ؟ چون مدعیان بی بصیرتی مثل رئیس مجلس یا خواب است یا با توجبهات کودکانه مسئولیت را از روی دوش خود بر میدارد، اینجاست که رهبری خود را هزینه می کند.

نباید اجازه دهیم که افراد و دستانی از یکپارچگی ملت تفرقه ایجاد کنند

نماز وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن جمعه شهر مُهـر با حضور مسئولین و مردم ولایت مدار و به امامت حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام‌جمعه شهر مُهـر در مصلای نماز جمعه اقامه شد.

حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام‌جمعه مُهـر در ابتدای صحبت‌های خود گفت: سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در پیش داریم و بهترین ثمره عمر حضرت امام نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) فرموده‌اند: حفظ نظام از اوجب واجبات است و می‌بایست همهٔ ما در این موضوع مهم  مساعدت و کمک کنیم.

امام‌جمعه مُهـر بیان داشت در سنوات گذشته سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در شهر مهر در دو مکان برگزار می‌شد، می‌بایست این مراسم در یک مکان برگزار شود و باید در این شهر همانند دیگر شهرها و تهران در یک مکان مراسم برگزار می‌شود و همگان در این مراسم شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام شاکری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع وحدت اشاره کرد و بیان داشت: نخبگان سیاسی، دینی، دانشگاهی و نخبه‌های حوزه‌های علمیه باید مسئله وحدت را جدی بگیرند و وحدت عنصر شکوه ما است و تمام شکوه این جامعه در وحدت نهادینه‌شده است.

این مسئول تصریح کرد: اگر جامعه‌ای می‌خواهد شکوهش و عظمت خود را به رخ جهانیان بکشد باید وحدت داشته باشد.

امام‌جمعه مهر یادآور شد: ما می‌بایست زمزمه تفرقه و حرف‌هایی از تفرقه را از هرکسی که می‌شنویم باید رد کنیم و نباید اجازه دهیم که افراد و دستانی از یکپارچگی ملت تفرقه ایجاد کنند.

این مسئول در بخش پایانی صحبت‌های خود گریزی به حادثه 15 خرداد زد و خاطرنشان ساخت: حضرت امام فرموده‌اند من برای همیشه 15 خرداد را عزای عمومی اعلام می‌کنم و در 15 خرداد استارت اولیه انقلاب اسلامی زده‌شده است.

صحبت های امام فصل الخطاب انقلاب است/ ملت ما زیر بار فرهنگ استعماری نمی رود

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه اظهار داشت: خدا را سپاسگزاریم که امروز با لطف خدا و همت خیرین مکان فعلی نماز جمعه آماده شده و از خیرین می خواهیم مساعدت کنند تا فضای معنوی مسجد جامع کامل شده و موجب استقبال بیشتر مردم شود.

وی به سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: این انقلاب به عنوان یک امانت به دست ما رسیده و صحبت های امام فصل الخطاب انقلاب است، همه گفته های ایشان جمع آوری شده و صحیفه امام نیز گفتمان انقلاب است.

امام جمعه خرامه به مسئله سند 2030 اشاره کرد و گفت: با وجود گفتارهای امام در مورد هیچ موضوعی کمبود نداریم، فرهنگی که اجانب تحویل جامعه ما می دهند از اسلحه ابرقدرت ها هم خطرناک تر است.

وی افزود: همان طور که رهبر انقلاب زیر بار فرهنگ استعماری نمی روند ملت ما نیز زیر بار فرهنگ استعماری و چیزی که دیکتاتور برای ما دیکته کرده باشد نخواهد رفت و قطعا پیرو کلام ایشان خواهیم بود.

حجت الاسلام صباحی به آغاز ایام تعطیلات مدارس اشاره کرد و گفت: متولیان فرهنگی سعی کنند که اوقات فراغت دانش آموزان غنی شود چرا که آینده کسی درخشان است که از لحظه لحظه عمرش استفاده کند.

امام جمعه خرامه ضمن ابراز گلایه از وضعیت تصادفات موتور سیکلت در سطح شهرستان بیان داشت: فرزندان خود را قانع کنیم که برای حفظ سلامتی خود از دوچرخه استفاده کنند تا هر روز شاهد حوادث جبران ناپذیر نباشیم.

حجت الاسلام صباحی از اعضای شورای شهر دوره چهارم تشکر کرد و ادامه داد: با وجود اینکه عمر زیادی از دوره شورای شهر فعلی باقی نمانده اما همچنان فعال هستند و شاهد آسفالت بسیاری از کوچه ها و معابر هستیم، شورای شهر می تواند الگویی برای همه مدیران باشد که تا روز آخر همچون روز اول کار کنند، امیدواریم شورای پنجم هم تا روز آخر چنین باشند.

تحقق جمهوری اسلامی برای نجات محرومان است نه برای کاخ نشینان و رفاه طلبان

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ این شهر گفت : ماه مبارک رمضان، جشن مسلمانان و مردم روزه دار می باشد.

امام جمعه نی ریز ادامه داد: ایمان همان اعتقاد با عمل می باشد و ما از خداوند باید بخواهیم توفیق بهره مندی از بهار قرآن را به ما عطا کند.

وی ادامه داد: با تلاوت آیات قرآن وشرکت در جلسات تفسیر قرآن، و برپایی نماز با جماعت مساجد را آباد کنید.

آیت الله فقیه خاطر نشان شد: افرادی که از وضعیت مالی خوبی برخوردارند افطاری دهند، به روزه داران و افراد مستمند کمک کنند.

خطیب جمعه نی ریز تصریح کرد : کسانی که به فکر محرومان جامعه نیستند بدانند که جمهوری اسلامی ایران تحققش برای نجات محرومان، مستضعفان، بینوایان است نه برای کاخ نشینان و رفاه طلبان .

امام جمعه شهرستان نی ریز با اشاره به سخنرانی تاریخی امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه گفت : امام به شاه توصیه کرد که با دین نجنگد، مبارزه نکند، ولی شاه دستور داد که امام را دستگیر کنند و آن حادثه 15 خرداد اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اقدامات بزرگ رهبر و بنیان گذار انقلاب اسلامی و 14 خردادماه سالگرد ارتحال ایشان بیان کرد: کسی که ایران اسلامی را از شر ستمگران زمان آزاد و جهان اسلام را بیدار کرد .

آیت الله فقیه افزود: با بیرون کردن آمریکا برای ما استقلال و آزادی آورد و مردم ما را از دست ساواک و زندان های مخوف نجات داد.

خطیب جمعه نی ریز در پایان گفت: لذا از طرفی این روز، روز جانشینی امام خامنه ای (مدظله العالی) می باشد، 28 سال است که در مقابل دشمنان دین، آمریکای جنایتکار، اسرائیل خائن، تکفیری ها، داعشی ها، آل سعودی ها و آل خلیفه ها ایستاده است، کشور ما در امنیت کامل به سر می برد و ما مردم ایران از بزرگترین نعمت برخوردار هستیم.

خردادماه فصلی است که درآن مصیبت های بزرگی  برمردم مستضعف ومظلوم جهان وارد شده است

امام جمعه بیضا:راز جاودانگی امام خمینی«ره»این که ایشان تمام افکار،رفتارواهدافش فقط وفقط برای رضای حق تعالی بود.

حجه الاسلام درویشی امام جمعه بیضا درخطبه دوم ضمن تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی وجانسوز بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی«ره»گفت: خردادماه فصلی است که درآن مصیبت های بزرگی علاوه بر اسلام برمردم مستضعف ومظلوم جهان وارد شده است که در راس آن ارتحال ملکوتی وجانسوز امام خمینی«ره» است،با ارتحال ایشان صدمه وآسیب بزرگی به اسلام وارد شدو مستضعفین جهان اسلام داغدار شدند.

وی  افزود: راز ماندگاری وجاودانگی امام خمینی «ره» این بود که تمام افکار،رفتار واهداف ایشان فقط وفقط درجهت رضای حق تعالی بود ودراین راه هیچگاه از راه واهداف خدایی خود خارج نشدند.

خطیب نماز جمعه بیضا با اشاره به سالروز آغاز دوران رهبری مقام معظم رهبری گفت: درست است که ارتحال بنیانگذارجمهوری اسلامی ضربه بزرگی به مردم ماوجهان اسلام بود ولی با انتخاب شایسته معظم له به رهبری انقلاب امید دشمنان اسلام به یاس مبدل شد وبا درآیت ، کیاست، هوشیاری ومدیریت امام گونه ایشان طی این مدت 28 سال علی رغم همه نقشه و توطئه های گوناگون دشمنان داخلی وخارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی هر روز پرصلابت تر،استوار تر ومقتدر تر از گذشته به حیات پرخیر وبرکت خود ادامه می دهد.

امام جمعه بیضا با اشاره به سالروز  قیام خونین 15خرداد 1342گفت: جرقه اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی از قیام خونین 15خرداد1342  زده شد وامام خمینی«ره» دراین زمینه فرمودند: بذرپاک واصلاح شده انقلاب اسلامی در15خرداد1342 پاشیده ودربهمن 1357رشد وبه ثمر رسید.

وی افزود: قیام 15خرداد سه رکن اساسی شامل اسلام،امام ومردم داشت وبراساس همین رکن مستحکم وقوی بود که پایه های حکومت ستم شاهی از ریشه خشکانده شد.امام جمعه بیضا درپایان از کشاورزان درخواست نمود به منظور حفظ وحراست از محصولات کشاورزی،منابع مفید وارزشمندخاک ومحیط زیست از آتش زدن بقایای کاه وکلش مزارع جو وگندم خود اری کنند.

اجازه نخواهیم داد آرمان‌های حضرت امام (ره) تحریف شود

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره سالروز ارتحال حضرت امام(ره) گفت: از سال 42 امام خمینی(ره) ابهت و قدرت پوشالی آمریکا را به لرزه انداخت و این حرکت ایشان تا کنون نیز ادامه دارد ولی عده‌ای امروز خود را به آمریکا نزدیک می‌کنند و او را ابرقدرت و کدخدا می‌دانند، باید مراقب بود دشمنی که به نابودی ما کمر بسته را دوست معرفی نکنیم.

وی حفظ اتحاد بین مردم را از اصول امام راحل(ره) مطرح کرد و اظهار داشت: بود آنان که مردم را به افراطی و اهل اعتدال دسته بندی می‌کنند به سیرت ایشان عمل نکرده اند و به مردم خدمت نمی‌کنند.

حجت الاسلام نقوی افزود: امام خمینی(ره) برای رسیدن به قدرت حاضر به گفتن هر حرفی نبود، اما متاسفانه عده‌ای حرف‌هایی می‌زنند که مورد رضایت دشمنان است.

وی خدمت به محرومان را از دیگر اصول و سیره حضرت امام دانست و ابراز داشت: امروز با گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی هنوز قشری از مردم ما در فقر به سر می‌برند و جوانان مستعد مشکل اشتغال دارند، در شهرستان ما 30 واحد سنگبری تعطیل و تعداد کارگران در برخی کارخانه‌ها نصف شده است.

امام جمعه صفاشهر افزود: به ما مراجعه می‌شود که حدود 8 ماه حقوق دریافت نکردیم و تقاضای کمک می‌کنند، ما شرمنده این خانواده‌ها می‌شویم، آیا مسئولان شرمنده نیستند.

وی تاکید کرد: کسانی که گمان می‌کنند دوران انقلابی‌گری تمام شده ومی‌گویند در مقابل آن‌ها شعار ندهید و باید با مستکبران ارتباط داشته باشیم به آرمان های امام و شهدای ۱۵خرداد خیانت می‌کنند.

خطیب جمعه صفاشهر گفت: ما و اقشار مختلف مردم انقلابی هستیم و اگر دوران انقلاب نبودیم ولی جان کلام امام را درک کردیم و اجازه نخواهیم داد افکار و آرمان هایش امام راحل تحریف شود.


برچسب ها: نماز جمعه ، فارس ، سند 2030
نظرات بینندگان