کد خبر: ۱۱۰۴۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶

شهرستان فسا دومین شهر از نظر تعداد بیماران ms کشور است

مدیر انجمن ام اس فسا گفت: بیشترین بیماران MS کشور در استان اصفهان است و شهرستان فسا بر اساس جمعیتی که وجود دارد پس از اصفهان، دومین شهر ایران است.

به گزارش شیرازه،  انجمن MS شهرستان فسا به طور مستقل و زیر نظر انجمن MS ایران از تاریخ 95/11/21 به طور رسمی و به کد ثبتی 187 شروع به کار کرده است.

 با همت دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت بیمارستان دکتر علی شریعتی فسا یک اتاق کار تحت اختیار انجمن گذاشته شد که به عنوان دفتر انجمن بیماران MS شهرستان های فسا، داراب، استهبان و نی‌ریز در حال استفاده است.
 

چون بیماران شهرهای فوق امکاناتی که برای آنها نیاز است فقط در شهرستان فساست انجمن انها را هم پوشش خواهد داد.

 سید محمدجعفر رضوی مدیر انجمن ام اس فسا در این باره به فسایی گفت: بخاطر همین طبق مجوز استانداری و مجوز اداره ثبت ما اختیار این را داریم که در این چند شهرستان فعالیت کنیم.

وی افزود: متأسفانه بیمارای MS از طرفی ناشناخته مانده و از طرف دیگر معمولاً به مجرد اینکه اسم بیمار MS می آوریم وحشتی در مردم ایجاد می شود که به این صورت نیست که اینقد بیماری خطرناک و به صورت تابو بخواهد شناخته شود.

 مدیر انجمن ام اس فسا گفت: بیشترین بیماران MS کشور در استان اصفهان است و شهرستان فسا بر اساس جمعیتی که وجود دارد پس از اصفهان، دومین شهر ایران است.
 

وی ادامه داد: خوشبختانه یه سری فعالیت های بسیار خوب طی این مدت انجام شده است. اول اینکه سعی کرده ایم مردم را نسبت به این بیماری آگاه کنیم.
 

دوم اینکه تعداد بیمارایی که داریم دائماً با آنها در حال ارتباط خدمات رسانی هستیم.

رضوی با اشاره به ضرورت حمایت بیشتر در زمینه خدمات دارویی می افزاید: طی این مدت توانسته ایم به اعضا کمک هزینه دارویی، خشکبار، پوشاک، حتی قرص های تقویتی و برخی چیزهای دیگر را زیر نظر پزشک انجام بدهیم تا حدا قل مقداری از آلام اینها را کم کند.

مدیر انجمن ام اس فسا اضافه کرد: دانشکدة پزشکی فسا و فرمانداری ،آقای دکتر جمالی کمک بسیاری داشته اند و انشاالله بتوانیم در شهرستان فسا یک مرکز بزرگ برای این بیماران را شروع به ساخت و ساز کنیم.

رضوی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر جهت کلاس های آموزشی، کلاس های خنده درمانی و تشکیل کارگاه ها نیاز مبرم به یک خانه ی حداقل 300تا350 متر زیربنا داریم. نیاز است بسیاری از این کلاسها را تشکیل بدهیم تا لااقل بخاطر این افسردگی که برایشان به وجود آمده بتوانند از خانه اینها را بیرون بیاوریم و در یه محیطی که همنوع های خودشان هستند به فعالیت شروع کنند.

رضوی افزود: این بیماری آنقدرها هم سخت نیست که بخواهند خودشان را در خونه محصور بکنند.

وی خاطر نشان کرد: ما قراردادی را با میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان فسا بستیم که حاضر شدند به بچه های MS آموزش بدهند. تاکنون اردوهایی را برگزار کرده ایم و در آینده هم اردوهای دیگری را در پیش داریم.

مدیر انجمن ام اس فسا ادامه داد: برای برگزاری این اردوها، نیاز مبرم به همکاری مردم و خیرین خوب شهر فسا داریم و خواهشی دارم از فسایی های خارج از شهرستان فسا، کسانی که در شیراز، تهران، استان های دیگر، زندگی می کنند بدانند که  همشهریانشان که بیماری MS دارند نیاز به حمایت آنها دارند. ما دست نیازمان هم به طرف تمام اینها دراز می کنیم. الان شهرستانی مثل جهرم امکاناتشان بسیار عالی است، ساختمانشان را ساخته اند تمام سالن هایشان مرتب هست.

رضوی افزود: پیشرفت کارشان نود درصد از ما جلوتر است و این برای یک شهری مثل فسا که چهار تا شهر دیگر هم تحت پوشش دارد بسیار مسئله بغرنجی است. بهترین دکترهای متخصص مغز و اعصاب در شهرستان فسا هستند و ما سعی کردیم که با هر تلاشی بتوانیم به این بیماران کمک کنیم.





منبع: فسایی


برچسب ها: فسا ، شهرستان ، ام اس ، اصفهان
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مزدک
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
0
میگن بیماری ام اس خاص خوشکلاست...و زیبارویان بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند....یعنی فسایی ها این اندازه خوشکلند؟! نمی خوام توهین کنم اما یکیش همسایه ما هست که...