کد خبر: ۱۱۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
امام جمعه موقت تهران در حرم شاهچراغ (ع):

امام ، اسلام را از مظلومیت و قران را از مهجوریت نجات داد / از جانب سکولارهایی که اعتقادی به حاکمیت اسلام ندارند، احساس خطر می‌کنیم/امام،با شجاعت می‌گفت؛ آمریکا را زیر پا له می‌کنیم

حجت الاسلام کاظم صدیقی در حرم شاهچراغ(ع) گفت: هنر امام خمینی این بود که؛ با دادن آزادی به مردم، مستضعفان را از یوغ ظلم نجات داد و سرنوشت جامعه را به دست آن‌ها سپرد.

به  گزارش شیرازه، حجت الاسلام شیخ کاظم‌ صدیقی در مراسمی که امروز عصر به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار شده بود، گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی بی‌نظیر با خصوصیت منحصر به فردی بود که زبان ما در توصیف ایشان ناتوان است. او مردی سیاستمدار و در عین حال عارفی سالک بود‌ که با مناجات شبانه دنیا در چشم او کوچک شده و با شجاعت بی‌نظیری که داشت دوست و دشمن به مردانگی او اذعان داشتند.


کاظم صدیقی افزود: حضرت امام سالها در قم و در جوار خانم معصومه (س) زندگی کردند و در فلسفه، فقه، اخلاق دارای درجاتی ممتاز بوده و شاگردان برجسته‌ای تربیت کردند. همچنین ایشان با پایبندی به احکام دین‌ از حریم‌ اسلام دفاع کرده و هراسی از تبعید و زندان نداشتند.

صدیقی در جمع پر شور زائران حضرت شاهچراغ (ع)، تاکید کرد: سالها بود استعمارگران از طریق دانشگاه‌ها تعبیر جدایی دین از سیاست را بر سر زبان‌ها انداخته بودند و می‌گفتند؛ دین چه ربطی به سیاست دارد؟ دین، امری شخصی است که احکام آن به حوزه فردی مربوط می‌شود و نمی‌تواند در اداره جامعه نقش ایفا کند. اما خداوند به واسطه امام عزیز ما، اسلام را از مظلومیت و قرآن را از مهجوریت نجات و نشان داد دین می‌تواند انقلاب کند و بساط ظلم را از جامعه برچیند، همچنین با تربیت مدیرانی لایق در اداره جامعه نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: دهه‌های متمادی زورگویان‌ بین المللی با تزویر مسلمانان را فریب داده و حس خودباوری را از آنان گرفته بودند تا با فساد و ظلم مبارزه نکنند ولیکن امام خمینی با تکیه بر دین اُبهت بین‌المللی ظالمان را شکست و بر سلطنت آنان بر ایران پایان داد. امام اسلام را زنده کرد و تاکید داشت؛ اسلام، دین مبارزه است و در همه حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای زندگی بشر برنامه دارد و می‌تواند جامعه بشریت را نجات‌ دهد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر شخصیت والای امام خمینی (ره)، تصریح کرد: امام عزیز ما، اسلام را از زیر خروارها تبلیغ سوء و ضد دین بیرون آورد و با شعار "نه شرقی، نه غربی" نشان داد؛ دین می‌تواند مدل حکومت ارائه دهد و حاکمی که در راس آن قرار می‌گیرد علاوه بر عادل بودن باید عبد و بنده خدا باشد.‌ همچنین هنر امام خمینی این بود که؛ با دادن آزادی به مردم، مستضعفان را از یوغ ظلم نجات داد و سرنوشت جامعه را به دست آن‌ها سپرد.

کاظم صدیقی با تاکید بر نقش روحانیت در قیام‌های مردمی، خاطر نشان کرد: دکتر مصدق با حمایت آیت الله کاشانی توانست نفت را ملی کند و تا زمانی که این عالم‌ عالیقدر در کنار او بود مردم مصدق را همراهی ‌کردند اما زمانی که وی ارزش همراهی روحانیت را درک نکرد و آیت‌الله کاشانی را کنار گذاشت، اعتماد مردم هم از مصدق سلب شد و او را کنار زدند.

صدیقی در تبیین شرایط جامعه، گفت: در دوران پهلوی مراکز شراب‌خواری و مفسده‌انگیز در کوچه و خیابان‌ها مردم را به سوی فساد سوق می‌داد و در زمانه‌ای که آزادی قلم و آزادی بیان وجود نداشت و هیچکس نمی‌توانست از شاه انتقاد کند امام مملکت را از سلطنت پهلوی نجات داد. امروز ما از جانب سکولارهایی که به قوه مجریه نفوذ کرده و با غربگرایی اعتقادی به حاکمیت اسلام ندارند، احساس خطر می‌کنیم. آن‌ها می‌گویند با تدبیر می‌خواهیم مردم را مدیریت کنیم و کاری به بهشت و جهنم آن‌ها نداریم که این تفکر در تقابل با خط فکری امام خمینی است.

وی ادامه داد: عده‌ای با فریب و تزویر بر خلاف آزادی عمل می‌کنند و در عین حال از آزادی دم می‌زنند که منظور آن‌ها از آزادی، بی‌بندوباری و رها شدن در فساد است. امام با شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی"، آزادی را به مردم هدیه داد و امروز همه مخالفان از تریبون‌های مختلف، نظام و مسئولین را مورد انتقاد قرار می‌دهند و آیا این آزادی نیست؟!

امام‌ جمعه موقت تهران در تبیین خط امام (ره)، اظهار داشت: امام‌ خمینی عبدی صالح بود و زمانی که با فرماندهی قوا در مسند شخص اول مملکت قرار داشت، هیج گاه در کاخ زندگی نکرد بلکه با مشی طلبگی در حسینیه زیست کرد و در هیچ کجای جهان و تاریخ دیده نشده که رهبر ملتی بزرگ چون ایران، زندگی طلبگی داشته باشد. همچنین امام، مردم را دوست داشت و با اعتماد به مردم‌ در هشت سال دفاع مقدس کشور را از چنگ‌اندازی بیگانگان نجات داد.

کاظم صدیقی با تاکید بر روحیه استکبارستیزی امام خمینی، گفت: امام، آمریکا را اُم الفساد قرن می‌دانست و با صراحت و شجاعت می‌گفت؛ آمریکا را زیر پا له می‌کنیم. همچنین ایشان تاکید داشتند که آمریکا، تروریسم بالذات است و رابطه ما با آمریکا چون رابطه گرگ و میش است و تا زمانی که ذات این حکومت فاسد تغییر نکند ما مراوده‌ای با آن‌ها نخواهیم داشت.

صدیقی در پایان با مطرح کردن درخواست خود از نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و تولیت آستان مقدس احمدی، گفت: وصیت‌نامه سیاسی حضرت امام را در سخنرانی‌های خود قرائت کنید. همچنین لازم است وصیت نامه سیاسی ایشان در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تدریس شود تا نسل امروز به بینش صحیحی از امام دست یابند.

نظرات بینندگان